Gå til innhold

Fiksa noe for kompis - beholde ? Dilemma :P

Anbefalte innlegg

Det begynner med at lynet slo ned og kompisen min sin Acer 17" LCD skjerm tok kvelden.

Jeg tok den og skulle prøve å fikse den _ for han _

Nå sitter jeg her, med en litt eldre Acer skjerm, da jeg fikk fikset den.

Jeg har mye lyst på en ny skjerm, men disse koster jo ingenting nå for tiden.

Kompisen min er sånn type som er utrolig gavemild, utrolig snill og utrolig nok, litt for snill :p

Hvor riktig er det av meg å beholde den ? Samvittigheten min sier jo at jeg må si det til han at den er fiksa!

Er liksom 2500kr for en 22" LCD på Netshop..

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva sammenhengen med at Kompisen din er så gavmild og at du vurderer å ta skjermen fra han har med hverandre å gjøre?

Dersom du har tilbydd han å prøve å fikse skjermen hans, og du klarte dette, er det vel helt naturlig å gi den tilbake?

*forvirra*

Lenke til kommentar

Hadde kansje vært deilig med en lcd sjerm, men hadde du likt om din 17" hadde blitt stjålet av en kompiss som skulle fikse den?

Er egentlig litt inne på "det du vil andre skal gjøre mot deg skal du gjøre mot dem" men du vet at dette også er i strid med det norske lovverket?

Lenke til kommentar
Du er ikke kompisen hans, så det får være opp til deg hvorvidt du vil være drittsekk eller ikke.

9364472[/snapback]

Jaha ?

Slapp nå av , han fikk da skjermen ?

Jeg ville da gjort mye for han, og hadde han sagt at han skulle ha skjermen, om jeg hadde beholdt den et par dager til, hadde han fått den på sekundet.

Har da hatt "kompiser" som har stjelt ting av meg jeg å vel, å faktisk beholder det den dag idag, men ja, jeg føler at den personen er en egoistisk dritt fortsatt - mange ganger.

Lenke til kommentar
Du er ikke kompisen hans, så det får være opp til deg hvorvidt du vil være drittsekk eller ikke.

9364472[/snapback]

Jaha ?

Slapp nå av , han fikk da skjermen ?

Jeg ville da gjort mye for han, og hadde han sagt at han skulle ha skjermen, om jeg hadde beholdt den et par dager til, hadde han fått den på sekundet.

Har da hatt "kompiser" som har stjelt ting av meg jeg å vel, å faktisk beholder det den dag idag, men ja, jeg føler at den personen er en egoistisk dritt fortsatt - mange ganger.

9365780[/snapback]

Du vurderte og utnytte kammeraten din sin gavemildhet, faktisk ville du stjele fra ham, bare å vurdere det gjør deg til en drittsekk. Om noen stjeler fra meg blir de politianmeldt og kommer de på tomta mi så fjernes de. Om jeg finner ut av noen vurderer noe slikt så kan de bare ryke å reise, makan til stusslige folk.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Snabbe, kan du holde kjeft ? Sånn seriøst, hold kjeft, du gjør samfunnet en tjeneste.

9580082[/snapback]

Det er vel heller du som bør holde kjefte her. Sånn helt seriøst holde kjeft.

:)

Mener du at siden "kamerater" av deg har stjålet fra deg tidligere, rettferdiggjør det at du tar skjermen du skulle reparere for kameraten din? Hva tenker du egentlig med?

Lenke til kommentar

er du sikker på at han er kameraten din? for det høres jo faktisk ikke sånn ut.. først kaller du deg for kameraten hans og så spør du om du bør stjele fra han.. og etterpå skjønner du ikke at det var galt.. det er noe som ikke rimer her..

Endret av Inverno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...