TettSpaden Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Halllo hvor mange GB tar en divx film opp sånn ca i bra kvalitet inkludert lyd? la oss si filmen er 1,5 time på forhånd takk Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Vanlig størrelse på sånt er en cd, altså 700MB. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har mange gode filmer (dvd-rip) på 700-750 mb. Men finnes god kvalitet ned til 500. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 men 700mb, da er vel kvaliteten ganske dårlig eller? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 men 700mb, da er vel kvaliteten ganske dårlig eller? nei! du får over 1.5 time med tilnærmetDVDkvaliet på en 700mb CD. DivX og Xvid er fine greier skjønner du! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ja standard bra kvalitet som du finner på nettet som proffene har laget ligger rundt 695mb og 700mb. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 nei! du får over 1.5 time med tilnærmetDVDkvaliet på en 700mb CD. DivX og Xvid er fine greier skjønner du! Det er STOR! forskjell på kvaliteten mellom 700mb Divx og DVD kvalitet. Dersom dere ikke har lagt merke til det, er det på grunn av bildekvaliteten på deres DVD spillere. Xvid er også ganske mye bedre enn Divx, men DVD kvalitet er langt bedre en begge to. Vet at dette ikke er spørsmålet, men måtte bare opplyse om dette. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ja standard bra kvalitet som du finner på nettet som proffene har laget ligger rundt 695mb og 700mb. Vel, hvem som helst kan rippe en DVD. Husker jeg leste i et pc jeg kjøpte i en butikk hvordan man skulle gjøre det for lenge siden... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 En bra DVD-ripp skal være på 2 stykk plater og ha 2081kbps codec. Men for all del, dette er det jeg ripper og er fornøyd. Og størrelsen har du ikke sagt noe om. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 En bra DVD-ripp skal være på 2 stykk plater og ha 2081kbps codec.Men for all del, dette er det jeg ripper og er fornøyd. Og størrelsen har du ikke sagt noe om. Du glemte ac3 lyd :wink: Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Tar jo det som en selvfølge Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 En bra DVD-ripp skal være på 2 stykk plater og ha 2081kbps codec.Men for all del, dette er det jeg ripper og er fornøyd. Dette er jo veeldig avhengig av type film. En rolig drama klarer seg med langt mindre kbps enn en høyhastighets actionfilm. Og så har du dette med farger, lys etc. Og tegnefilmer...og...og... Men for all del, greit å ha en viss mal å gå etter! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Må nok si meg enig at det er stor forskjell på en 1-disc DivX og DVD. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 En bra DVD-ripp skal være på 2 stykk plater og ha 2081kbps codec. Du mener 2081kbps bitrate, vel? Og 'skal', vel, hvis du ser på reglene for divx-rls i miljøet, så er de ikke slik: http://www.divxcity.com/FAQ_Article.php?id=5 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Vel, alle DVDRip'ene jeg lager selv på 2 CD'er har jo konge kvalitet. Selvsagt er det ikke DVD, men ikke langt unna, også knuser det VHS selvsagt. PS: Gordian Knot Rules! Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 det er er ikke akkurat de siste reglene da http://tdx2002.tk/ nyere her Lenke til kommentar
chris Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 du får veldig bra kvalitet med filestørrelseer på rundt 700mb.. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er klart det er forskjell på dvd- og divx-encodede filmer. DivX/XviD er jo tross alt på en brøkdel av størrelsen og bitraten. Spørsmålet er om man har bra nok utstyr til å se forskjellen. Jeg har bare en helt vanlig noen-og-tjue-tommer tv, og et vanlig stereo-anlegg koblet til og ser ikke forskjell når jeg sitter 2 meter unna (i sofaen). Da spiller jo det relativt liten rolle. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er STOR! forskjell på kvaliteten mellom 700mb Divx og DVD kvalitet. Dersom dere ikke har lagt merke til det, er det på grunn av bildekvaliteten på deres DVD spillere. Xvid er også ganske mye bedre enn Divx, men DVD kvalitet er langt bedre en begge to. Vet at dette ikke er spørsmålet, men måtte bare opplyse om dette. Det spørs jo endel på filmtype, lengde, og om det er ac3 da. Men som en generell regel så må man opp på to cder for å få skikkelig bra kvalitet. Xvid er ganske mye bedre en divx er også en sannhet med kraftige modifikasjoner. De har begge styrker og svakheter, og hva som er best veksler fra scene til scene. (selv om xvid har ett lite overtak) AtW Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ja standard bra kvalitet som du finner på nettet som proffene har laget ligger rundt 695mb og 700mb. Vel, hvem som helst kan rippe en DVD. Husker jeg leste i et pc jeg kjøpte i en butikk hvordan man skulle gjøre det for lenge siden... Ja har drevet og rippet en god del før eg fikk meg bredbånd og begynte å få roen på det faktisk men eg fikk aldri skikkelig kvalitet som de proffene får på sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå