Gå til innhold

Hvordan fikse bassen...

Anbefalte innlegg

Hei

Bassen på mine PC høyttaler sluttet å virke da PCen min fikk blåskjerm av et eller annet...Jeg har prøvd et annet høytalersett på PCen, og på dem virker bassen som den skal, jeg har også testet de ødelagte på en mp3-spiller, hvor det var heller ingen bass...Produktet er Creative I-Trigue 2.1 3300.

Så jeg lurer på om dette kan fikses? I så fall, hvordan?

Endret av YouthAgainstFacism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være LFE (subwoofer-kanalen) som har blitt 'avslått' (selv om dette er litt avhengig av hvilken tilkobling du bruker)? Dersom innstillingene har blitt nullstilt kan det være at du bare må konfigurere lyden på nytt i kontrollpanelet/driverne til lydkortet.

Lenke til kommentar
Lagde høyttalerne ulyder når blåskjermen kom. Sånn "opphengt spill eller film" lyd? I så fall kan det være suben er sprengt i verste fall.

9340392[/snapback]

Jeg hørte musikk da jeg fikk blåskjerm, og det resulterte til en stygg 'skurre' lyd...Jeg prøvde høytalerene på en annen sub og de virket fint, så det er ikke de det er noe i veien med...Er det noe som kan gjøres med suben?

Lenke til kommentar

Hvis det er subelementet som er sprengt, så kan det byttes, hvis du får tak i et som er så likt som mulig.

Skag1. Jeg tror ikke det er en egen LFE-kanal på 2.1 sett, bare et delefilter i forsterkeren.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Hvor mange tommer er det? Det er vel mest sannsynlig 5.25 tommer.

En av disse kan kanskje gå.

Men du må finne ut helt sikkert om det er subelementet som er sprengt, så du ikke kjøper nytt unødvendig. Ta ut elementet og test på en annen forsterker, og motsatt

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...