Gå til innhold

God grunn for krig?

vargvinter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ingen viste om den etniske rensinga, i hvertfall ikke hvilken skala den var på, selv ikke tyskeren viste det, men untak av de om bode like ved leirene, de burde ha greit å gjette seg til det.

spørsmålet er vel heller, ville de allierte vært rettiget til å angripe tyskland før tyskland invaderte polen, husk at tyskland hadde ganske strenge krav på seg om hva de kunne og ikke kunne gjøre med forsvaret sitt, skulle england ha angrepet skips verft for å øddlegge tysklands sine utbåter og slag skip, skulle frankrike ha invadert industi delen av tyskland og ødelagt fabrikkene som lagde fly og tanks osv.

jeg tror mange land, blant annet usa ville ordlaget seg ganske sterkt hvis de gjorde det. selv om de teknisk sett hadde rett til å gjøre det i følge freden etter WW1

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg ser mange nevner "krigen mot terror" i denne tråden. Jeg ser egentlig på hele krigen mot terroren som et paradoks. Altså, USA innvaderte Irak. Det har vært mange sivile tap og da spør jeg; hva har egentlig denne krigen vært en suksess for? Har ikke hatet for USA bare blitt større etter denne innvasjonen? Dem har jo avlet en hel ny generasjon med "terrorister". Så, tankegangen til USA har vært og ødelegge terrorisme med å spre mer hat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...