Gå til innhold

God grunn for krig?


vargvinter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du har ingen seriøse forslag til å unngå krig?

9345107[/snapback]

 

 

Nei, ser ut som om han har sluppet opp for argumenter og skifter til morsomheter istedenfor, dette muligens for å si: "jeg tar det ikke så alvorlig likevel/jeg bare tulla/dumming, du slår meg med fakta, det er uretferdig!/ krig er dumt uansett, og favoritten til mange, som vist tidligere i denne tråden "Bush=Hitler""

 

Ser dette ofte hos folk som ikke setter seg skikkelig inn i saker før de tar ett standpunkt, og gjerne bare følger den mest populære vegen.

 

Synd, egentlig. :hm:

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar

Mange unge nå synes at ingenting er verd å slåss. Litt merkelig i grunn ettersom at

Europa har blitt angrepet både i London og Madrid, og mange mange ganger har angrepene blitt avslørt i tide slik at tusener av mennesker har blitt reddet. Skal vi bare se på oss selv bli drept på denne måten? Skal man bare se på Hitler utrydde? Skal man bare se på nabolandet ruste enormt opp og bruke en ekstremt nasjonalistisk propaganda i mot ditt land?

Endret av cFc
Lenke til kommentar
så england og frankrike skulle bare latt tyskland ta over hele verden?

9344859[/snapback]

Ta ned lederen og resten vil falle...

9344891[/snapback]

 

Det var flere forsøk og mange planer om å ta Hitlers liv, men de feila og ble mot slutten stoppet. Senere i krigens gang fant de ut at de heller ville ha Hitler på tronen isteden for en etterfølger. Hitler gjorde nemmelig mange teite avgjørelser mot slutten, til frustrasjon for sine generaler. Det ble dermed avgjort at forsøkene på å a livet hans skulle stoppe i frykt for at etterfulgeren hans ville være en dyktig general, noe som kunne fått store konsekvenser for krigen.

 

Krig mot terror er en god grunn, men om den foregår optimalt er en annen sak.

Lenke til kommentar

I 1939 før og under innvasjonen av Polen så kunne Frankrike og de allierte innvadert Tyskland og kommet ganske langt og lagt mye av grunnlaget for ww2 i fillebiter ettersom at tyskerne hadde nesten hele hæren sin på østfronten på dette tidspunkte.

Men det gjorde de ikke, for krig er jo alltid et onde.. Det hadde bare spart millioner fra å dø en grusom død i konsentrasjonsleire, men det hadde jo ikke vært verdt det. Neida.

Lenke til kommentar

Ser mange nevner invasjonen av Irak, men jeg vil heller trekke frem Afghanistan. Her gikk USA inn i landet med makt, etter å selv ha blitt angrepet. Før de rykket inn kom de med krav om utlevering av Osama, hvilket ikke skjedde. Man kan heller ikke bable om olje her, fordi det ikke er noe store oljereservat i Afghanistan (så vidt jeg vet, det var vel det på 80- og 90-tallet, men det er vel lite nå).

 

Jeg ser på to fly inn i de høyeste bygningene på Manhattan som en god grunn til å gå på krig mot et land.

Lenke til kommentar

Krig er uungåelig, hvis ikke...

 

absolutt alt av våpen i verden må smeltes ned, og vannvittige polistyrker må patrulere i alle land for å passe på at ingen produksjon åpnes. Og alle politiske og religiøse(fjerne all religion?) spørsmål må løses. Og alle mentalt ustabile må henrettes. Og alle som er hissige må få terapi. Og all sult må avskaffes, og folketallet i verden må ned så vi får mer plass. all tørste må avskaffes, alle må få arbeid og all narkotika må forsvinne. alle rusmidler må forsvinne og alle må ha nøyaktig like mye å rutte med.

 

Det er så nerme man kommer en voldsfri verden

 

Norge er så nerme man kommer alt dette foresten.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Skal man se noe positivt i krig:

- krig speeder opp teknoligi og senker folketall.

- Man får ofte en varig løsning på problemet

9361980[/snapback]

Det har jeg ikke tenkt på, da burde vi ha konstant krig i Irak, Kina, Korea, Afrika og land hvor det er overfult av folk.

 

Eller bare ikke.. Vis flere hadde brukt gummi så hadde ikke verden vært så overfylt som den er.

Lenke til kommentar

Krig er en den mest forbannede tingen som menneskeheten har hatt "klokskapen" å oppfinne. Ikke noe kunne gjort meg mer glad hvis menneskeheten la ned våpenene, og "levde fredlig resten av livet".

 

Men verden er dessverre ikke sånn. Vi lever ikke i en ideel verden. Kriging er vel en eksalering av slåssing, som det virker som om de fleste mennesker har instinkt for. Ufattelig mange av oss tiltrekkes av vold, kanskje ikke å utøve den selv, men å se den på filmer, i spill... og hvor mange av oss har ikke en mer en liten interesse for våpen? Der er jeg skyldig.

 

Det ligger nesten i instinktet vårt å slåss... og etter hvert med bedre teknologi kan vi slåss med automatvåpen i hendene, eller i fly på himmelen.

 

Jeg tror at menneskene alltid kommer til å krige. Jeg skulle ønske noe annet.

 

Som jeg ser det finnes det bare en god grunn for krig, og det er å redde liv. Enten det er for å redde folk fra den sikre død, eller en strategisk avgjørelse for framtiden (selv om det vil ta tid å dømme om en slik avgjørelse var korrekt).

 

Krig for liv. Høres sprøtt ut... men eneste grunn som jeg mener er god.

Lenke til kommentar

I Rawanda kunne EU ha gått inn og hjulpet Tutsiene, men siden krig er en uting sier dere, så ble rundt 1 million mennesker drept. Flestepartenen kappet opp av machetter og voldtatt på de mest barbariske måter.

 

Det samme skjer jo nå også i Sudan av den arabiske Janjaweed gruppen og vi sitter her og sier at å gå inn i krig er en uting..

Lenke til kommentar
I Rawanda kunne EU ha gått inn og hjulpet Tutsiene, men siden krig er en uting sier dere, så ble rundt 1 million mennesker drept. Flestepartenen kappet opp av machetter og voldtatt på de mest barbariske måter.

 

Det samme skjer jo nå også i Sudan av den arabiske Janjaweed gruppen og vi sitter her og sier at å gå inn i krig er en uting..

9367861[/snapback]

 

 

 

Enig.

Lenke til kommentar
Hvis religion ikke fantes, ville det aldri ha vært krig.

skulle si noe annet men jeg glemte det vist :S

9426713[/snapback]

 

Religion har hovedsaklig bare vært en unnskyldning/virkemiddel. Territorium har helt fram til nyere tid og fortsatt er i enkelte områder (Israel/Palestina kor) det viktigste grunnlaget for kriger av betydning.

 

Eller, det blir litt for generelt. Poenget er at grunnlaget for at religion er ulike meninger. Og selv uten religion, har man ulike politiske meninger. Og har man ikke ulike meninger så tenker man ikke. Ergo, well. You get the picture. Da er det ikke mennesker. Slik idyllønsker er rimelig på jordet. Vil alltid være noen former for motsetninger eller ønsker om å oppnå noe form for land/kapital/status.

 

 

@Kundalini

 

En av de bedre definisjonene jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Vi har altid hatt krig, og kommer altid til å ha det.

 

 

Fra: "Ugh Ughhrr!(dunker klubbe i hodet på rivalen)"

 

 

 

Til: "Know wat im sayin mafakkas? Up in dis shit we got liek, bullits n shit. no way im like givin up dawg, we gonna go kill dat mafakka."

 

 

 

Krig og konflikter har vi hatt i alle tider over alt, og det komme ikke til å endre seg bare fordi vi blir tvunget til å være mest mulig politisk korrekte og blir stemplet som både det ene og det andre hvis vårt synspunk ikke nødvendigvis er det samme som det diverse ministere synes er moralsk forsvarlig.

 

 

 

Krig er et dumt, ingen tvil, men det er noen ganger nødvendig.

 

Kriger går også på tvers av både religioner og ideologier, begge deler er bullshit i mine øyne.

 

 

Men! Øl er fint, så det er bra at jeg har mer i kjøleskapet. C-ya mafakkas. :D

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar

En liten ting til.

 

War is an ugly thing, but not the ugliest of things. The decayed and degraded state of moral and patriotic feeling which thinks that nothing is worth war is much worse. The person who has nothing for which he is willing to fight, nothing which is more important than his own personal safety, is a miserable creature and has no chance of being free unless made and kept so by the exertions of better men than himself.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...