Gå til innhold

Kim Thomassen.net v.2.0

Anbefalte innlegg

For meg virker det som du er mer interessert i å komme med kontrasvar enn å høre på kritikken folk kommer med. Når jeg sier at bakgrunnen din er svart, så mener jeg selfølgelig ikke #000000. Fargen er uansett for mørk. Det ser rett og slett ikke bra ut.

Det er faktisk ikke om fonten du bruker er standard eller ikke som er relevant. Grunnen til at jeg kommenterer fonten er fordi den er utrolig lite pen.

Jeg sitter på Firefox, nyeste versjon, og nei. Hover funker kun på teksten.

Du trenger ikke være enig i hva som blir sagt? Selvsagt gjør du ikke det, men når du har fått ti innlegg som kritiserer fontvalget ditt og gradienten din, så er det kanskje en tankevekker?

9508125[/snapback]

Word.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg virker det som du er mer interessert i å komme med kontrasvar enn å høre på kritikken folk kommer med. Når jeg sier at bakgrunnen din er svart, så mener jeg selfølgelig ikke #000000. Fargen er uansett for mørk. Det ser rett og slett ikke bra ut.

Kommentar:

Men i herrens navn da? Når jeg legger ut designet mitt for kommentarer så svarer jeg på disse. Hva tror du? At noen er uenig i mange av de tingene jeg gjør vil det alltid være. Jeg er heller ikke her for å få bare positive tilbakemeldinger. Har du lest hele tråden skikkelig så hadde du kanskje hatt et bedre grunnlag for å svare. Det er mange som har kommentert gradienten og jeg har gjort noe og skal gjøre mer.

I tillegg har jeg innsett at headeren ikke er så pen lenger som jeg syntes den var når jeg laget den. Dette er noe jeg har kommentert og sagt ifra at jeg vil gjøre noe med. Når det gjelder fargevalget på siden så er det faktisk slik at jeg har hentet dem ut fra en kalkulator som sjekker hvilke farger som passer sammen. Jeg bryter ikke dette og jeg liker faktisk fargekombinasjonen. Ser her at det er mange som har reagert på den. Men jeg har også mange som faktisk liker den. Dog er det ikke mange her inne som har sagt det.

Det er faktisk ikke om fonten du bruker er standard eller ikke som er relevant. Grunnen til at jeg kommenterer fonten er fordi den er utrolig lite pen.

Kommentar:

Sorry, men dette er et indviduelt synspunkt og jeg liker faktisk denne fonten veldig bra. Tahoma er en fin font og muligens jeg skal bruke den en annen plass på siden. I denne posisjonen syntes jeg ikke Tahoma fungerte like fint. Er det ikke lov av meg å mene det?

Jeg sitter på Firefox, nyeste versjon, og nei. Hover funker kun på teksten.

Kommentar:

Takker for den. Dette er jo egentlig en liten katastrofe, trodde dette bare gjaldt IE 6.0  :( Får se litt på koden og se om det er noe jeg kan gjøre anderledes.

Du trenger ikke være enig i hva som blir sagt? Selvsagt gjør du ikke det, men når du har fått ti innlegg som kritiserer fontvalget ditt og gradienten din, så er det kanskje en tankevekker?

Kommentar:

Det er ikke sant det du sier. For det første kan du faktisk titte igjennom tråden før du kommenterer slikt. Det er et 2-3 som sterkt missliker "logo" fonten og det har jeg sagt at jeg skal gjøre noe med. I tillegg er det et 2-3 som har nevnt noe med header fonten jeg har brukt. Det er lov og greit. I tillegg er det noen som faktisk liker fonten min i brødteksten. Men der er jeg selv litt uenig med meg selv og skal se litt på den. Gradienten har jeg kommentert tidligere og har sagt at jeg skal se på den.

9508125[/snapback]

Er ikke dette å høre på tilbakemeldingene? Problemet med mange av de som kommenter er så store perfeksjonister og kritikere at de ikke klarer å så stablet opp en egen hjemmeside. Sier ikke at de er dyktige designere. Men når perfeksjonismen kommer så langt at man ikke får ferdig et produkt så bør man kanskje se inn i seg selv litt. En tankevekker det også kanskje?

Kim...

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktisk lest alle postene igjennom hele tråden, så å komme med en slik påstand er rimelig latterlig. Ikke teller jeg, men det er garantert flere enn 2-3 kommentarer både på fargevalg, font og annet.

Det at en kalkulator har regnet ut fargene, gjør ikke at det nødvendigvis ser bra ut. Et skript kan aldri erstatte menneskers estetiske sans - Hvorfor hører du ikke på den?

Når ble jeg en perfektsjonist som aldri klarer å fullføre noe? Solgte nettopp en nettside for fem dager siden. Dette er kommentarer som bare fører til kvalme. Hvorfor komme med sånne påstander?

Hvis DU vet best, hvorfor spør du i det hele tatt? Det virker som du bare vil ha en bekreftelse på at designet ditt rocker, noe det absolutt ikke gjør.

Lenke til kommentar

Jeg VET at det designet jeg har laget her er langt fra noe revolusjon eller kan sammenlignes med de som virkelig kan faget. Dit kommer jeg nok aldri hvis jeg ikke utdanner meg innen faget. Noe som jeg mest sannsynlig aldri vil komme til å gjøre.

Men jeg vet også at det er langt fra "verdens styggeste" som noen har sagt. Jeg har ikke en drøm om å designe noe som skal "vinne" noe. At du selger design sier meg heller ikke noe, for det kan de fleste gjøre. Det behøver ikke å bety at det du lager er så veldig bra. Jeg sier ikke at du ikke lager gode design, sier bare at salg av design behøver ikke å bety at det er bra.

Når ble jeg en perfektsjonist som aldri klarer å fullføre noe? Solgte nettopp en nettside for fem dager siden. Dette er kommentarer som bare fører til kvalme. Hvorfor komme med sånne påstander?

Hvor fikk du det at jeg sa du var en perfeksjonist? Jeg skrev:

" Problemet med mange av de som kommenterer er så store perfeksjonister og kritikere at de ikke klarer å så stablet opp en egen hjemmeside."

Dette er en påstand fra min side og som jeg faktisk ikke kan bevise. Men det er like mye påstand som du sier.....

Dette lager kvalme:

"For meg virker det som du er mer interessert i å komme med kontrasvar enn å høre på kritikken folk kommer med."

Det var det der som "provoserte" meg og fikk meg til å slenge ut kommentarer som faktisk ikke har noe med denne tråden å gjøre. Du slenger ut en påstand som du overhodet ikke har grunnlag for å si noe om. Hadde du sett etter så har jeg faktisk tatt til meg noe av kritikken men ja, jeg har ikke hørt på alt. Må jeg være enig i alt som blir sagt og må jeg gjøre de endringer som noen her mener jeg må gjøre om?

For å motbevise deg og dine påstander så kan jeg skrive punktere følgende ting jeg har gjort om, og ting jeg skal gjøre om:

•  
  • Har fjernet gradient på bakgrunnen

• Har fjernet store deler av glow'en

• Skal gjøre noe med banneren/logoen

• Har forandret fonten, kommer kanskje til å forandre mer.

I tillegg er jeg litt usikker på hvordan jeg skal lage "innhold" siden min. Muligens jeg fjerner mye av gradienten der.

Nå som jeg har listet opp det jeg har gjort. Sier du fortsatt at jeg ikke har hørt på noe av kritikken?

Nå har jeg faktisk lest alle postene igjennom hele tråden, så å komme med en slik påstand er rimelig latterlig. Ikke teller jeg, men det er garantert flere enn 2-3 kommentarer både på fargevalg, font og annet.

Det at en person sier de samme tingene flere ganger teller ikke som flere "stemmer". Nå er det ikke så veldig mange som har uttalt seg i denne tråden. Det er vel ikke så mange som 10 stykker som du påstod har kritisert siden min.

Kim...

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Takker for den. Jeg bare dro dine kommentarer videre og bygde oppe et svar på din påstand. Alikevel mener du at jeg har feil. Jaja... Du får ha lykke til videre du også da. :) Men skulle så gjerne ha sett hvilken adferd du peker til. :)

Kim...

Lenke til kommentar

Prøv å få litt mer rettelinjer, de kan være runde, men rene, ikke noe glow eller noe annet, ikke for mye shadow og slikt.

1. Less is more. En gradient er ikke bra før du nesten ikke legger merke til den. En god gradient manipulerer øyet ditt og får deg til å tenke at siden har flere dimensjoner enn bare to. Det samme gjelder effekter som outer glow, osv. De ser ikke bra ut før de ikke synes.

- Word!

Lenke til kommentar

Har gjort noen forandringer. Men jobber fortsatt med resten. Har lyst på tilbakemeldinger på headeren nå på siden min.

ny header...

EDIT: skummelt å si det men mulig outer flow'en min ryker "ut"... :cry:

EDIT 2: Er vist mange av idéene mine som blir forandret, for håpe til det positive da.

EDIT 3: Nå har jeg laget et utkast til et nytt design. Det er mer eller mindre en videreføring av de tankene jeg hadde i det første designet i denne tråden. Tror det er flere som vil like mitt nye utkast. Mener jeg skal ha tatt vare på de tilbakemeldingen som ble gitt. Hva synes dere.

KimThomassen.net versjon 3

Kim...

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Jeg mener at Serif-fonter skal IKKE brukes til skjermpresentasjoner, men på print der man skal lese lengre tekster. Serif-fonter gjør tekst lettere å lese på papir når det er mye av den, men tar seg rett og slett ikke ut på skjerm.

I headeren skal jeg la det gå, men jeg liker ikke at du bruker serif-font som overskrift nedover i menyen og slikt.

Når det kommer til designet generelt, så synes jeg dette var veldig bra. Annet enn nettopp fonten tror jeg ikke at jeg har noe mer kritikk. Bra! ;)

Lenke til kommentar

Ja den gråfargen er kanskje ikke så bra. Ser det nå men satt i går kveld og kodet designet og "fant" den. Det er ikke et endelig design siden jeg skal kode det i php og da skal det være endelig. Så gråfargen skal jeg rette på. Det samme gjelder hover fargen. I et lite øyeblikk i går så syntes jeg den var fin. Men etter å ha "brukt" den litt så er jeg vel enig med deg.

Tenkte jeg skulle bruke en oransje farge på hoveren. Men fant ikke en som jeg likte så bra. Skal bruke litt tid på det ikveld å se. Den striplet linjen ønsker jeg å ha der. Men som du sier jeg ønsker ikke 100% linje. :( Forsøkte å gjøre noe med det i går men fant ikke noe løsning. :blush:

Kim...

Lenke til kommentar

Sa jeg ikke hadde tenkt til å kommentere her mer, men siden "krangelen" er lagt død kan jeg godt komme med litt kritikk.

Synes dette var mye bedre enn alt du har gjort hittil. Selv ville jeg byttet ut den lilla fargen, hatt stor forbokstav i den venstre menyen og overskriftene, redusert størrelsen på "Siste artikler" så de ikke er like store som selve innholdet, prøvd en annen bakgrunnsfarge på innholdet og lagt til en footer.

Prøv også å sprite opp innholdsfeltet ditt med noen bilder.

Lenke til kommentar

Jeg satt å tenkte på det jeg også. Er enig med at overgangen ble for markant. Var egentlig litt av grunnen til at jeg brukte den gamle fæle gråfargen som ingen likte inkludert meg. :)

EDIT: Har gjort en update nå. Må si jeg tar helt av her nå. Skal la det hvile en stund og så se på det senere om jeg fortsatt er fornøyd med det. Men er det i alle fall nå. :blush:

kimthomassen.net v3

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...