Gå til innhold

Kim Thomassen.net v.2.0

Anbefalte innlegg

Jeg ser at aktiviteten ikke er så stor her for tiden og har da brukt noen timer de 2 siste dagene på et eventuelt nytt design. Design er noe som jeg liker men stort sett så hater jeg designet mitt 1 måned etterpå. Derfor har jeg kommet frem til dette. Er dette bare å kaste og starte på noe nytt, eller er det noe fornuft i det?

KimThomassen.net versjon 2

Jeg er veldig usikker på hvilken farge jeg skal bruke på linkene og den blå fargen skal liksom illustrere en farge som jeg tenkte på. Problemet når man sitter å ser på farger så ser man seg blind etterhvert tror jeg. :blush: Derfor ber jeg om tips til forbedringer.

Kim...

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg syntes den grå bakgrunn gradienten er altfor oppsiktsvekkende og forstyrrende. Den er også uskarp og ser veldig kjip ut.

Alt er for glowy/blurrete, og den lilla fargen er litt stygg.

Jeg liker filler teksten fordi denne er skarp, men gjør noe med borders som er så blurry.

De epost/venner ikonene var bra, men igjen for uskarpe til MIN smak.

Layouten er bra though, selve formen liksom, veldig fint og oversiktlig.

Lenke til kommentar

Hater det.

- Hvem var egentlig først ute med "tittel over bilde med 20% opacity svart PNG-bakgrunn"? Har sett det på sikkert 10 nettsteder nå, det begynner å bli litt ukult å kopiere denne metoden.

- Grusomme farger

- Grusomme gradients og outer glow

- Liker ikke fonten i headeren, eller noen av de andre nonstandard fontene du bruker

- Dropp konseptet "mini-meny"

Lenke til kommentar
Jeg syntes den grå bakgrunn gradienten er altfor oppsiktsvekkende og forstyrrende. Den er også uskarp og ser veldig kjip ut.

Kommentar:

Skal titte og se på andre alternativer. Det var ment som et forsøk å tone ned den forholdsvis mørke bakrunnen. Muligens gjøre den mindre lys.  :hmm:

Alt er for glowy/blurrete, og den lilla fargen er litt stygg.

Kommentar:

Jeg lurer på om dette kan ha noe med skjermtyper å gjøre. For jeg kan ikke si det samme på mine skjermer. Men på bærbare kan det nok se litt for blurete ut. Skal iallefall se om det er noe jeg kan få gjort med det. Angående at lilla fargen er stygg så er det vel en smakssak fra en person til den andre.

Jeg liker filler teksten fordi denne er skarp, men gjør noe med borders som er så blurry.

Kommentert tidligere....

De epost/venner ikonene var bra, men igjen for uskarpe til MIN smak.

Kommentar:

De ikonene er ikke ferdige og meningen er å "lage" mine egne ikoner som er mer detaljert og forhåpentligvis mer stilfulle.

Layouten er bra though, selve formen liksom, veldig fint og oversiktlig.

9469489[/snapback]

Hater det.

Kommentar:

Uffda, dog har jeg ikke sett noen som hater så mange ting og tang som du. Der er du i særklasse. :)

- Hvem var egentlig først ute med "tittel over bilde med 20% opacity svart PNG-bakgrunn"? Har sett det på sikkert 10 nettsteder nå, det begynner å bli litt ukult å kopiere denne metoden.

Kommentar:

Spørsmålet er vel heller om du synes det er fint eller ikke. Ukult er det kanskje, siden jeg ikke var den som fant opp denne stilen. Men jeg liker stilen og dermed bruker jeg den. Har sett flere sider bruke denne "effekten", og ja kanskje vi er ukule.

Men hva sier du om menylayouten da? Den er det vel hundretusen flere som bruker? Runde hjørner på designet hvor mange bruker ikke det? 

- Grusomme farger

- Grusomme gradients og outer glow

Kommentar:

Dette må jeg tydeligvis gjøre noe med siden "alle" til nå har reagert på det. Skal se hva jeg får til.

- Liker ikke fonten i headeren, eller noen av de andre nonstandard fontene du bruker

Kommentar:

Jeg må innrømme at jeg er usikker på fonten i headeren selv. Men har ikke brukt så mye tid på å sjekke ut andre font typer. Skal se på det. Er usikker på hva du mener med nonstandard fonter. De fontene jeg har brukt på resten av siden skal du finne her...

- Dropp konseptet "mini-meny"

Kommentar:

Dette var et forsøk på å gjøre noe "eget" på siden. Det er heller ikke ferdig men gir en pekepinn på hvordan jeg tenker. Jeg tror ikke dette kommer til å bli droppet. Det kommer ann på om jeg får det til slik jeg ønsker det.

9469790[/snapback]

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

- Fortsatt verdens styggeste header

- Fortsatt stygge glows rundt alle lyse objekter

- Fortsatt en lite attraktiv lilla/mørkegrå-combo

- Altfor mye leading i brødteksten

- Merkelig, inkonsekvent margin/padding rundt elementer får ting til å se veldig rotete ut

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

For å si en liten ting før jeg fortsetter. Hadde jeg ikke vist hvilke kunnskaper du sitter inne med så ville jeg ha kalt deg for smakløs og useriøs. Men dog det kan jeg ikke. For det er du altfor flink til.

Det er greit å komme med synspunkter og mange av tingene er jeg fortsatt enig med deg om. Men måten du har svart på i de siste ukene på flere design som er lagt ut her finner jeg smaksløst til tross for dine kunnskaper.

Du irriterer mer enn hva du hjelper. Jeg er fullstendig klar over at jeg har bedt om "kritikk" på det jeg har laget men det er fullt mulig å svare på en noenlunde høfflig og appetittelig måte.

Jeg ville ikke kommentere det etter ditt første svar men når jeg gir deg en seriøs tilbakemelding og du fortsetter med dine "useriøse" svar så blir jeg provosert.

For det første så er ikke min header "verdens styggeste" det vet både du og jeg. Jeg forstår at du ikke liker den men da kan du skrive litt rundt om hva du missliker og hvilke forbedringer jeg kan gjøre.

Resten av punktene dine er forsåvidt greie siden de forklarer hva du synes om de. Men hadde sett at du forklarte litt bedre hvilke tiltak jeg skulle ha gjort for å få det bedre. Så i bunn og grunn så ber jeg deg om å skjerpe deg når du kommenterer i dette forumet.

Dine siste svar øker ikke akkurat kvaliteten på dette forumet. Men hvis det er slike tilbakemeldinger man kan forvente så orker ikke jeg å være aktiv her lenger. Har ingen glede av å se andre være sur og grinete konstant.

Jeg skal se på punktene dine og se om det er noenting jeg kan gjøre bedre. Det med margin og padding tar jeg ikke så seriøst på forslaget siden det vil bli litt knoting når jeg koder designet.

Har du noen andre forslag til hvordan jeg skal lage boksene? Tenker du å kutte glow totalt og eventuelt bruke en svak border?

Kim...

Lenke til kommentar

kimthoma;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=207383&hl=

Han har selv blitt grilla for noen år siden, men ser du hvordan han tok kritikken?

For å gjøre ting mere klart.

Usaklig kritikk er jo en del av sjarmen her i forumet, det beste du kan gjøre er å ikke bli logisk eller noe om det fordi det går mot døve ører, heller prøv å se forbi alt bullshittet og på hva den faktiske kritikken er.

Endret av xaoc
Lenke til kommentar

Var vel egentlig det jeg skrev til slutt. Vet jo at han er er en dyktig kar når det gjelder kunnskaper. Men man kan tenke litt igjennom før man fyrer løs slik. Kan jo være nye som ikke skjønner bæra her inne. De er jo på et forum for å be om råd/kritikk/veiledning er jo ikke her for å finne ut at de er verdens dårligste. Hvis noen skjønner hva jeg mente nå :)

Kim...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...