Camman Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Finner mange tråder om prissetting for trykk av bilder og salg til magasiner, men finner ingen tråder for annen prissetting, og starter en ny.. Fått forespørsel fra ett lite firma om at de ønsker å bruke et bilde jeg har på flickr.com som firmaprofil. Er ikke anngitt bruk. Noen som har forslag til pris, kanskje en pris om det "kun" er til trykksaker som brevark, enkelt reklamemateriell etc, og en pris om de skal bruke det i reklamer i dagspresse etc. Bildet er tatt på hobbybasis, og jeg er ren amatør. Har fra tidl fått forespørsel om trykking av bilder fra samme bildeserie i en bok, og ble da så overrasket at jeg sa det var helt greit uten å tenke meg om. Ble så smigret... Ettersom man får flere forespørsler så bør man kanskje ta noen kroner, spesielt nå når 40d kommer... På forhånd takk for svar! camman. Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Beklager at jeg ikke kan svare på spørsmålet ditt. Men jeg kunne godt tenkt meg å få se bildet Noen mulighet for det? Lenke til kommentar
Camman Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Vet ikke hvilket bilde det er, men det er fra denne serien her: http://i1.no/04qr/ Hummer og kanari hva gjelder kvalitet, det er mest for minner for min del... camman Lenke til kommentar
BMP Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Skjønner ikke helt hvordan de skal bruke et bilde i profilen sin, det må jo være på nettet eller i enkelte annonser. Synes du ikke skal ta under 3000,- + moms evt. (hvis du er momspliktig) Veldig vanskelig å gi et svar på dette når man ikke vet hvor da skal bruke det og hvordan de skal bruke det. Hadde det vært i logosammenheng, trykking, (brosjyrer, visittkort, aviser, reklamer etc...) så hadde det vært greiere å satt en mer bestemt pris...... MEN!: Uansett ville jeg solgt til en grei pris hvis dette ikke er noe du vil leve av i fremtiden, hvor mange ganger får du muligheter til å tjene på bildene dine feks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå