johna Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 ey,, jeg skal flytte snart nå,og må bytte til Ngt (har kabel) og lurer på hvor raske Ngt generellt er fra du bestiller? 5.feb flytter jeg,,,,,, ?? Søker det generelle, evt. deres lovnad,, ikke kom med 2mnd probs.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Bestilling #1: Tok tre måneder før modem ble sendt - resultat: avbestilling og ønske om at NGT stappet modemet opp der solen ikke skinner. Bestilling #2 (6mnd etter #1): Tok to uker før alt var klart og vi var på nett. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Fra jeg bestilte på Komplett Data i Trondheim tok det 4 uker før jeg var på nett. Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 NGT brukte ca. 3 uker på å levere ADSL da jeg bestilte. Ikke gæærnt. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 jeg bestilte det i oslo, og ventet 5 uker, men det er for 1 år siden, men seriøst ngt er verd det, du får så fet uthastighet, og det er det som teller i fps spill. jeg skal ha ngt igjen, sitter med 128 ut nå og det suger.(ngt hadde 385!) Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Mm, en to-tre måneder her.. etter at NGT dreit seg gang på gang.. Montør glemte å ringe på meg, som avtalt.. eller montør ikke visste hva han skulle gjøre, og bare dro.. eller de glemte å koble om i sentralen.. eller glemte å sende meg modem 2 ganger, på tross av purring, eller at de glemte å sende med splitter når de først sendte modemet, pluss at de sendte ut litt fakturaer for den perioden jeg hadde sittet her uten nett.. Bortsett fra dette her er de veldig kjappe.. med.. å.. uhh.. si at du må ringe tilbake senere og snakke med noen som har mer peil, hvis du trenger no hjelp fra kundeservice.. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 bestilte ngt i september 2001, har akkurat fått det nå... (du leste riktig ja, litt over et år) Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Brukte ca 1 mnd hos meg i Bergen høsten 2001. Når jeg først fikk routeren så kom montøren et par dager etterpå, og da var det bare snakk om å fikse et par kontakter, koble om telefon linja mi på sentralen, så var alt på nett Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Tja, et par-tre dager tror jeg. Også ca. en uke til alt var aktivert... Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Akkurat det med levering tror jeg er VELDIG varierende for ngt jeg måtte selv vente noen mnd men husk alt er ikke deres feil, bravida feks er det som legger inn linjen i huset (setter opp adsl utstyret i sentralen også) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Brukte ca 1 mnd hos meg i Bergen høsten 2001. Når jeg først fikk routeren så kom montøren et par dager etterpå, og da var det bare snakk om å fikse et par kontakter, koble om telefon linja mi på sentralen, så var alt på nett Fordi de måtte bygge ut din sentral først ja. Du satt bare på venteliste til sentralen ble bygget ut, noe som går ganske sakte både for NGT, Telenor og alle de andre selskapene. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Uhm, nei...sentralen i Bergen sentrum var oppe og gikk før den tid. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Mm, en to-tre måneder her.. etter at NGT dreit seg gang på gang.. Montør glemte å ringe på meg, som avtalt.. eller montør ikke visste hva han skulle gjøre, og bare dro.. eller de glemte å koble om i sentralen.. eller glemte å sende meg modem 2 ganger, på tross av purring, eller at de glemte å sende med splitter når de først sendte modemet, pluss at de sendte ut litt fakturaer for den perioden jeg hadde sittet her uten nett.. Bortsett fra dette her er de veldig kjappe.. med.. å.. uhh.. si at du må ringe tilbake senere og snakke med noen som har mer peil, hvis du trenger no hjelp fra kundeservice.. NGT er bare et kontor , de monterer ingenting . Det er Barvida (Telenor) eller andre montører som gjør jobben . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Uhm, nei...sentralen i Bergen sentrum var oppe og gikk før den tid. Sorry... siterte feil person tror jeg *tabbe* :oops: Det var denne her jeg skulle sitert : bestilte ngt i september 2001, har akkurat fått det nå...(du leste riktig ja, litt over et år) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Tar ca. 2 uker der jeg bor... Lenke til kommentar
dwarrel Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 bestillte ngt 10. desember 2002, akurat nå fått leveringsdato, 24 januar. Synes ikke det er så altfor galt med tanke på at det har vært jul innimellom. Skal bli digg å bli kvitt telenor adsl'en..hehe Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg ventet veldig lenge på at dem skulle sette opp sentralen i området. men når det først var gjort så gikk det ca 2-3 uker. Smertefri installasjon og hastigheter som overstiger det angitte!! Kan ikke annet enn si at NGT er langt mer brukervennlig og bedre enn Telenor! (og ja.....jeg har erfaring med telenor ADSL!) Lenke til kommentar
Alemorte Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Nextgentel leverer god ADSL når de er oppe. Ingen problemer. Har hatt det siden August. I Oktober ringte jegt til de og sa jeg ville flytte min ADSL. No problem sa de... Dette var 20 Oktober. "Vil gjerne ha den 15 November" - "Det skal vi ordne" sa de. Ikke noe skjedde...ringte 15 November... "Nei, det tar 6 uker å flytte" sa de. Ok, da venta jeg 2 uker til.... Ikke noe skjedde. Ingenting fra noe hold. Ringte opp og de sendte en purring til Bravida. Venta et par dager, ringte igjen, for ingenting skjedde. De sendte nok en purring, men fremdeles ingenting skjedde. Ventet da til rundt den 20 Desember, og fremdeles ingenting. "Det henger hos Telenor" sa de. Ringte deretter til Bravida - "Vi mangler Referansenummer fra NGT"... Ringte opp NGT igjen - Nevner at det tar 30 min hver gang for å komme gjennom til support. "Oj, det var nyttig informasjon" Fikk jeg som svar fra kundesupport. Da blei jeg bare oppgitt...Har fremdeles ikke fått flyttet mitt abb, selv om det har gått 12 uker... For to dager siden fikk jeg mail. Ditt nett vil være klart 27 Januar. Passer bra siden jeg bestillte et tilbud i sommer, som var at jeg skulle ha 1024 linja for prisen til 704 linjen. Dette går ut 31 januar. Så jeg har da ikke kunnet benytte meg så mye av dette tilbudet...men ellers så har jeg vært meget fornøyd med systemet de bruker. Routeren og når du er oppe er veldig bra. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Bestill Telenor ADSL i stedet du, de leverer innen 2 uker :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Telenor = hat. Brukte 4måneder på å ordne ADSL hos faderen. Og nei, han skal ikke fornye avtalen, det blir NGT for alle penga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå