Jens viking Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 vel, jeg mista matlysta på norsk ørret etter at jeg for ikke så lenge sia skulle spise ørret (kjøpte hel) men så når den var ferdig kokt osv og jeg skulle fjerne beina på tallerkenen fant jeg små sorte avlange prikker på tallerkenen.. jeg begynte jo så klart å lure og gjett hva det var ! Fisken var full av små svarte marker ! overalt! sikkert engangstilfelle men nå spiser jeg ihvertfall nesten bare laks.. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 men then againn, du er fra troms. nordlendinger er glad i FÆSK! torsk, sild. u name it. merkelig nok spiser dere ikke makrell :S Jeg er fra Troms, og påstanden din stemmer ikke. Finnes mange syte folk der ute. Jeg spiser i allefall maten, selvom den er gørrekjedelig. RastaXP har helt rett. Dere sørpå har et litt feil bilde av oss nordlendinger Kunne ikke sagt meg mer enig. Jeg har dessuten aldri hørt noen si "fæsk". Det heter "fesk" i Lofoten. Jeg lurer på hvilken idiot som kom på å ha karri oppi fiskebollesausen - det gjør jo bare smaken enda verre... Neeeeei. Vi hadde det til middag i dag. Nam Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 personlig liker jeg ikke all fisk. den eneste fisken jeg liker så og si er fisk med rødt kjøtt og ikke kvit kjøtt som ser ekkelt og ........ men de unge i dag er rett og slet bortskjemte (>*_*<) er ikke dere enig? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Fisk er godt det, men Torsk, Uer, Kveite og Steinbit er nokk det beste. har forsåvitt altid vært glad i fisk. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det er noe med den lukten og smaken. Spesielt av kokt fisk. Stekt fisk klarer eg helt fint, men blir av og til så irritert av alle beina, at eg står over. Laks kan eg spise både kokt, røkt, og ovnsbakt. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Folk som irriterer seg over bein kan jo faktisk kjøpe fisk som ikke har de små beina. Fisk som f.eks kveite og breiflabb. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 men de unge i dag er rett og slet bortskjemte (>*_*<)er ikke dere enig? 9373392[/snapback] vet ikke helt om bortskjemt er det rette ordet . men du er inne på noe Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg er meget glad i fisk. Mor mi fisker mye, så det blir torsk et par ganger i uka. Torsk er godt nok det, men kjenner jeg begynner å bli lei av det nå. To fiskemiddager (1 m/hvit, 1 m/rød fisk) i uka er fint. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg er 15 og har spist fisk og sjømat hele livet. Det var vel fordi jeg lærte meg å like det når jeg var liten og faren min driver et sjømatfirma. Nå spiser jeg veldig mye fisk og synes det smaker kjempegodt (med unntak av lutefisk). Lenke til kommentar
GeO Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg var definitivt ingen fiskespiser som liten. Syntes lukten var ekkel, og smaken heller ikke særlig bra. Fiskeboller i hvit saus var det eneste som til nød gikk ned. Nå, derimot, kan jo et godt fiskemåltid være snadder. Jeg er mye mer glad i hvit fisk enn rød, da. En godt tilberedt kokt torsk knuser jo hvilken som helst laks. Lutefisk er høyst nødvendig rundt juletider, særlig lille julaften. Ett unntak fra det jeg sa om rød fisk er kanskje rakfisk (ørret), når jeg tenker meg om ... Det er jo fabelaktig. Ikke så lenge siden jeg prøvde det første gang, riktignok, men du verden så godt. Også spekesild er fine saker. Grunnen til at ungdommen ikke liker dette er vel at det tar tid å utvikle smaksløkene såpass at man klarer å sette pris på disse litt mer "utfordrende" aromaene? Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Laks ordnet i aliminiums folie + skikkelige poteter, Nam! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Stekt seifilet (uten bein ) smaker digg (ordentlig stekt, ikke slafsete gugge), kokt fisk er ok; men unngår det som oftest. Er 16 år, det telles vel som ung? Endret 1. september 2007 av IQ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Laks ordnet i aliminiums folie + skikkelige poteter, Nam! 9406111[/snapback] Enig! Steke / grille (helst grille) laks, makrell, lyr osv er dritgodt!! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 vel, jeg mista matlysta på norsk ørret etter at jeg for ikke så lenge sia skulle spise ørret (kjøpte hel) men så når den var ferdig kokt osv og jeg skulle fjerne beina på tallerkenen fant jeg små sorte avlange prikker på tallerkenen.. jeg begynte jo så klart å lure og gjett hva det var ! Fisken var full av små svarte marker ! overalt! sikkert engangstilfelle men nå spiser jeg ihvertfall nesten bare laks.. 9372554[/snapback] Ikke kjøp fisk på tvilsomme steder. Spiser du råtten/dårlig fisk kan du bli skikkelig dårlig. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 sushi ftw! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå