Gå til innhold

Hvorfor spiser så få unge fisk?


JFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye fisk er premo, slik som laks, grillet fisk av forskjellig slag, og de klassiske rettene som fiskekaker og fiskeboller, fiskegrateng osv. Men mye av det klassiske kan bli kjedelig.

Stekt sei, eller kokt torsk med poteter og gullerøtter derimot.... at det går ann å lage et så "dørganes" kjedelig måltid. Kokt vann med buljong er tilogmed mere smakfult. :(

Lenke til kommentar
Mye fisk er premo, slik som laks, grillet fisk av forskjellig slag, og de klassiske rettene som fiskekaker og fiskeboller, fiskegrateng osv. Men mye av det klassiske kan bli kjedelig.

Stekt sei, eller kokt torsk med poteter og gullerøtter derimot.... at det går ann å lage et så "dørganes" kjedelig måltid. Kokt vann med buljong er tilogmed mere smakfult.  :(

9353376[/snapback]

 

jeg syns stekt sei er KONGE :thumbup:

Lenke til kommentar
Mye fisk er premo, slik som laks, grillet fisk av forskjellig slag, og de klassiske rettene som fiskekaker og fiskeboller, fiskegrateng osv. Men mye av det klassiske kan bli kjedelig.

Stekt sei, eller kokt torsk med poteter og gullerøtter derimot.... at det går ann å lage et så "dørganes" kjedelig måltid. Kokt vann med buljong er tilogmed mere smakfult.  :(

9353376[/snapback]

 

jeg syns stekt sei er KONGE :thumbup:

9353480[/snapback]

men then againn, du er fra troms.

nordlendinger er glad i FÆSK!

torsk, sild. u name it.

merkelig nok spiser dere ikke makrell :S

Lenke til kommentar

Familien min spiser relativt lite fisk, men nå er jeg også allergisk (helt sant!) mot fisk.

 

Men de andre i familien liker fisk veldig godt, og vi pleier å ha torsk på julaften, mens jeg spiser andre ting.

 

Jeg tror at det kommer av at foreldrene ikke klarer å tilbrede maten skikkelig, og lage rett tilbehør, og at det skremmer vekk barna.

Lenke til kommentar
Jeg tror at det kommer av at foreldrene ikke klarer å tilbrede maten skikkelig, og lage rett tilbehør, og at det skremmer vekk barna.

9354657[/snapback]

Godt poeng. Det har mye med foreldrene å gjøre.

Vi spiste fisk fra vi var små og jeg er fremdeles like glad i det som kjøttretter. Variasjon er både bra og godt.

 

Nå fisket vi mye selv, og før tror jeg fisken hadde mye kortere transportvei enn nå om dagen. Det har mye å si. Den verste fisken jeg spiste var faktisk oppi Nord-Norge!

 

Og fisken hadde selvfølgelig kommet sørfra... logisk. Hmm..

Lenke til kommentar
Mye fisk er premo, slik som laks, grillet fisk av forskjellig slag, og de klassiske rettene som fiskekaker og fiskeboller, fiskegrateng osv. Men mye av det klassiske kan bli kjedelig.

Stekt sei, eller kokt torsk med poteter og gullerøtter derimot.... at det går ann å lage et så "dørganes" kjedelig måltid. Kokt vann med buljong er tilogmed mere smakfult.  :(

9353376[/snapback]

 

jeg syns stekt sei er KONGE :thumbup:

9353480[/snapback]

men then againn, du er fra troms.

nordlendinger er glad i FÆSK!

torsk, sild. u name it.

merkelig nok spiser dere ikke makrell :S

9353840[/snapback]

 

hmm. da har du missforstått litt. på min dialekt sier man ikke fæsk, men fisk. det er veldig få her som sier fesk eller fæsk.

vet ikke om så mange som spiser makrell og sild.

det at nordlendinger er glad i fisk vet jeg ikke. men mange av vennene mine spiser ikke fisk. men de fleste gjør det.

Lenke til kommentar
Mye fisk er premo, slik som laks, grillet fisk av forskjellig slag, og de klassiske rettene som fiskekaker og fiskeboller, fiskegrateng osv. Men mye av det klassiske kan bli kjedelig.

Stekt sei, eller kokt torsk med poteter og gullerøtter derimot.... at det går ann å lage et så "dørganes" kjedelig måltid. Kokt vann med buljong er tilogmed mere smakfult.  :(

9353376[/snapback]

 

jeg syns stekt sei er KONGE :thumbup:

9353480[/snapback]

men then againn, du er fra troms.

nordlendinger er glad i FÆSK!

torsk, sild. u name it.

merkelig nok spiser dere ikke makrell :S

9353840[/snapback]

 

 

Jeg er fra Troms, og påstanden din stemmer ikke. :cool:

Finnes mange syte folk der ute. Jeg spiser i allefall maten, selvom den er gørrekjedelig.

Lenke til kommentar
Mye fisk er premo, slik som laks, grillet fisk av forskjellig slag, og de klassiske rettene som fiskekaker og fiskeboller, fiskegrateng osv. Men mye av det klassiske kan bli kjedelig.

Stekt sei, eller kokt torsk med poteter og gullerøtter derimot.... at det går ann å lage et så "dørganes" kjedelig måltid. Kokt vann med buljong er tilogmed mere smakfult.  :(

9353376[/snapback]

 

jeg syns stekt sei er KONGE :thumbup:

9353480[/snapback]

men then againn, du er fra troms.

nordlendinger er glad i FÆSK!

torsk, sild. u name it.

merkelig nok spiser dere ikke makrell :S

9353840[/snapback]

 

 

Jeg er fra Troms, og påstanden din stemmer ikke. :cool:

Finnes mange syte folk der ute. Jeg spiser i allefall maten, selvom den er gørrekjedelig.

9355380[/snapback]

 

RastaXP har helt rett. Dere sørpå har et litt feil bilde av oss nordlendinger

Lenke til kommentar

Jeg tror mange unge ikke liker fisk fordi de ikke liker måten den er tilberedt på. Personlig er jeg også veldig lite glad i kokt fisk og kokte poteter.

 

For at fisk skal bli interessant å spise må det tilberedes på en anderledes, moderne og spennende måte.

Det er så uendelig mange andre ting man kan gjøre med en fisk enn å bare koke/dampe den.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...