Gå til innhold

Hvorfor spiser så få unge fisk?


JFM

Anbefalte innlegg

vel, jeg mista matlysta på norsk ørret etter at jeg for ikke så lenge sia skulle spise ørret (kjøpte hel) men så når den var ferdig kokt osv og jeg skulle fjerne beina på tallerkenen fant jeg små sorte avlange prikker på tallerkenen.. jeg begynte jo så klart å lure og gjett hva det var ! Fisken var full av små svarte marker ! overalt! sikkert engangstilfelle men nå spiser jeg ihvertfall nesten bare laks..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men then againn, du er fra troms.

nordlendinger er glad i FÆSK!

torsk, sild. u name it.

merkelig nok spiser dere ikke makrell :S

Jeg er fra Troms, og påstanden din stemmer ikke. :cool:

Finnes mange syte folk der ute. Jeg spiser i allefall maten, selvom den er gørrekjedelig.

RastaXP har helt rett. Dere sørpå har et litt feil bilde av oss nordlendinger

Kunne ikke sagt meg mer enig. Jeg har dessuten aldri hørt noen si "fæsk". Det heter "fesk" i Lofoten.

Jeg lurer på hvilken idiot som kom på å ha karri oppi fiskebollesausen - det gjør jo bare smaken enda verre...

Neeeeei. Vi hadde det til middag i dag. Nam :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Det er noe med den lukten og smaken.

Spesielt av kokt fisk.

 

Stekt fisk klarer eg helt fint, men blir av og til så irritert av alle beina, at eg står over.

Laks kan eg spise både kokt, røkt, og ovnsbakt.

Lenke til kommentar

Jeg var definitivt ingen fiskespiser som liten. Syntes lukten var ekkel, og smaken heller ikke særlig bra. Fiskeboller i hvit saus var det eneste som til nød gikk ned. Nå, derimot, kan jo et godt fiskemåltid være snadder. Jeg er mye mer glad i hvit fisk enn rød, da. En godt tilberedt kokt torsk knuser jo hvilken som helst laks.

 

Lutefisk er høyst nødvendig rundt juletider, særlig lille julaften. Ett unntak fra det jeg sa om rød fisk er kanskje rakfisk (ørret), når jeg tenker meg om ... Det er jo fabelaktig. Ikke så lenge siden jeg prøvde det første gang, riktignok, men du verden så godt. Også spekesild er fine saker.

 

Grunnen til at ungdommen ikke liker dette er vel at det tar tid å utvikle smaksløkene såpass at man klarer å sette pris på disse litt mer "utfordrende" aromaene?

Lenke til kommentar
vel, jeg mista matlysta på norsk ørret etter at jeg for ikke så lenge sia skulle spise ørret (kjøpte hel) men så når den var ferdig kokt osv og jeg skulle fjerne beina på tallerkenen fant jeg små sorte avlange prikker på tallerkenen.. jeg begynte jo så klart å lure og gjett hva det var ! Fisken var full av små svarte marker ! overalt! sikkert engangstilfelle men nå spiser jeg ihvertfall nesten bare laks..

9372554[/snapback]

 

Ikke kjøp fisk på tvilsomme steder. Spiser du råtten/dårlig fisk kan du bli skikkelig dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...