Ray83 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem, så hvis noen har forslag hadde det væt fint Jeg skal hente informasjon fra en mdb fil på en xp maskin, og sende det til en mysql database. Dette er noe som skal skje ca. hvert 15min. Takker for alle forslag! Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Du kan bruke <meta http-equiv="refresh" content="900" />, men det krever at nettleseren er oppe med den siden lastet. Du kan bruke en cron (Linux o.l), scheduled task (Win) eller andre programmer (f.eks Grider, koster penger) som kan starte opp oppgaver/skripts med gjevne mellomrom. Har også snubblet over Zzee php gui, koster penger, som du kan kjøre php skript uten nettleser og slikt. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Et annet alternativ er å kjøre en simpel Windows Service med en while(shouldRun) { System.Threading.Thread.Sleep(900000); //Venter 900 000 ms = 900 sek = 15 min. // Kode som leser inn fra databasen } Lenke til kommentar
Ray83 Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Takk for svarene, ender nok opp med Manfred sitt forslag, er det java som kjører i windows servicene? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 utdraget mitt var fra en C#.net-service Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå