Gå til innhold

Hjelp til installering av 1950 pro!

Squabble

Anbefalte innlegg

Har et Sapphire Radeon 1950 pro ultimate edition som jeg sliter med å installere. Har aldri satt inn et nytt skjermkort før så vet ikke hva jeg gjør galt. Jeg finner ikke min windows CD for øyeblikket så jeg må prøve å klare det uten denne. Installasjonsguiden nevnte noe om at jeg måtte sette inn den. I hvertfall, nå har skjermen mange kolonner bortover med horisontale streker. Jeg vet ikke om det er vga på hovedkortet (den video controller greia) eller mitt nye skjermkort som blir brukt.

edit: på device manager så står det "Radeon x1950 Pro Secondary"

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fjernet nvidia driverne og installert nye, men da ble det bare enda verre. Rett etter jeg kommer inn i windows så kommer det opp en skjerm med dropping av fysisk minne og at det var noe med atidvag2 eller noe. I tillegg kom jeg til å skifte på noen skjerminnstillinger i biosen så skjermen er helt svart lol. Skifta noe fra PCIe til at den skulle bruke noe integrerte greier på hovedkortet eller noe hehe...

Så nå må jeg først få stilt det tilbake, men det er ganske vanskelig med svart skjerm:S

Trenger hjelp :cry:

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Når jeg prøver og installere driverne nå så kommer det opp en melding litt ut i installasjonene at programvaren allerede er installert, og når jeg nå starter maskinen kommer jeg tilbake til dropping av fysisk minne. Jeg brukte til og med drivercleaner til å fjerne driverne.

Lenke til kommentar

Nå kommer det sånn "one of your disks needs to be checked for consistency" når jeg starter opp(hver gang).

Når jeg starter opp med ATI kortet kommer det også en svart skjerm med "Boot from CD"(varer ca 1 sekund), noe som ikke skjer med nvidia kortet

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

ok, nå har jeg blitt kvitt den chkdsk greia, men sliter fortsatt med de andre problemene. Selv ikke safe mode funker...

edit: safe mode funker visst likevel...såvidt

Nå har jeg installert driverne fra CDen istedet og nå slipper jeg (foreløpig) "infinite loop dropping av fysisk minne greia".

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Når jeg prøver å starte et spill kommer det ofte opp at "no suitable video card found"

Edit: Med jevne mellomrom så fryser skjermen seg når jeg er i windows, så blir en den svart en stund før den blir bra igjen. Den reloader liksom. Deretter kommer det opp en feilmelding fra ati:

VPU Recover har tilbakestilt grafikkakseleratoren fordi den ikke lenger svarte på grafikkdriverkommandoen.

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Jeg har aldri funnet det før nå, men det står "continous power output shall not exceed 250 watts" (står også at noe om 115 watt men husker ikke hva akkurat nå) eller noe, så hvis det er sant så er vel det for lite. Men kan det gi slike problemer? "The graphical glitches" er forskjellige ut i fra hva slags drivere jeg har installert eller om jeg har installert noen i det hele tatt. Synes det er litt rart om det bare er 250 watt for øvrig, er Pentium D 3,4 ghz (2 CPUs)

Men da lurer jeg virkelig på hva jeg skal gjøre, har planer om å kjøpe en ny PC snart og da tror jeg at jeg gjør det ganske snart og bruker ati kortet og deretter oppgraderer skjermkortet senere. Men på en annen side vet jeg jo ikke om det funker så kan jo fort bli litt klønete.

Edit: Kan forsåvidt prøve å sette det inn i en annen PC hos faren min. Hmm...på den PCen stod det også noe om 230 watt maks, men så stod det DC output 350 watt.

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...