Ole Goggen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei! Jeg har irritert meg i lengre tid over ustabil ping når jeg spiller pga. surfing/nedlasting av andre brukere på det trådløse nettverket mitt. Jeg sitter selv på en stasjonær maskin med trådløs tilkobling da routeren henger i utleie leiligheten. Muligheten for å da koble seg til med kabel blir begrenset. Jeg lurer da på om det er noen mulighet for å reservere båndbredde til meg selv for å beholde stabil ping ved spilling? Å installere software på de andres pcer er vel ikke en aktuell løsning hehe. Jeg har også sett igjennom alle instillinger på routeren (Speedtouch) og ikke funnet noe der (ikke at jeg er noen ekspert på nettverk ). Takk på forhånd Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 har du en trådløs ruter i tillegg til bredbåndsmodemet som leieboer er koblet til? Lenke til kommentar
Ole Goggen Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 har du en trådløs ruter i tillegg til bredbåndsmodemet som leieboer er koblet til? 9340025[/snapback] Har kun et bredbåndsmodem, har kun sett på den en gang i og med at den henger til leieboerne. Eneste jeg vet er egentlig ipen for å forandre instillninger. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Du må sjekke din trådløse ruter om den har quality of service, QoS. Er ikke sikker, men kanskje du kan sette innstillinger der. Når du sier speedtouch, høres det ut som du har et bredbåndsmodem i tilleg til en trådløs ruter. Hvilken trådløse ruter har du? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 sett opp en branmur og steng all p2p trafikk til ipen til leieboer Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Du kan jo logge deg inn på den trådløse ruteren, og stenge for all trafikk bortsett fra: Port 80 - web Port 443 - Secure web 25 og 110 - epost Spillportene dine. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 du kan jo hinte snuten om at stor piratkopiering fåregård av leieboer. Evt send han ett litt fint brev der det står at han/hun må slutte med det ellers ryker leie kontrakten. Lenke til kommentar
Ole Goggen Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Finner ingen instillninger for QoS på routeren nei, virker ikke som om det er mulighet for å reservere båndbredde igjennom den. Kunne kanskje vært en idé å oppdatert routeren, mulig det gir meg muligheten. Har kun 1 router, selve bredbåndsmodemet har jeg ikke anelse om hvor sitter, den ble montert før jeg flyttet inn. For tiden sitter jeg og låser de ute fra WLAN når jeg plages som mest , men det er vel ingen permanent løsning, og det er dessuten veldig irriterende å må gjøre det hele tiden. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) hehe... du har speed tuch modemet med trådløst innebygget du ja... viss du setter opp en maskin med clark connect (ganske avansert ruter) etter ruteren du har nå (gjør den om til bridge, altså vanlig modem) og bruk clark connect til å kjøre ut nette med (trenger da naturligvis trådløst kort for å få trådløst nett) Der kan du styre alt av trafikk krever mere strøm, mere arbeid, en maskin, kanskje en switch etterpå om du har flere maskiner på kablet nett.... men ville heller tatt kontakt med han/henne/de? Endret 24. august 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå