mezz Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Sorry, men jeg forsøkte å søke, og det var et slikt hav av meldinger, så jeg velger å poste en ny istedet. Det gjelder altså CD-R plater. Jeg har en Dell Inspiron 4150 med en kresen Hitachi-LG combo cdrw/dvd (24x cdr). Har til nå handlet cd-platene på Komplett. Har bl.a forsøkt smartbuy 48x (denne brenner på max 4x!) og Mmore 48 (brenner på 10x - akseptabelt) + i tillegg verbatim som brener på 24x max og smartbuy black (24x max). Smartbuy black har de riktignok sluttet med, ser det ut til. Er det andre steder i Oslo de selger billige cdr-plater av annet merke enn disse? Traxdata black f.eks? Eller andre black-plater (liker disse til audio cd'er, pluss doble divx - da det virker som om de tåler mer mht striping etc). Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hmm, virker som det er brenneren din som ikke er helt god...hva mener du forresten med doble divx? Lenke til kommentar
mezz Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Det er en kjensgjerning at disse raske brennerne (24x) som sitter i laptopene er veldig "kresne", om man kan si det slik(dette gjelder altså ikke bare min, men jeg vet om 3 andre med samme merke - som opplever det samme som meg). Det har jo vært "vanlig" å ha max 8x på slike combo-brennere (var i hvert fall det på Powerbooken, pluss Thinkpad T30, standard på I4150 og en del av disse EVO-modellene til Compaq), og da opplever man jo liten forskjell. Uttrykte meg litt rotete ang DivX-sakene. I filmer hvor jeg må brenne det ut på 2 cd'er, liker jeg å bruke disse blackplatene, fordi jeg har et slik arkivsystem hvor jeg oppbevarer cd'ene i slike papirkuverter. På denne måten sparer jeg altså en del plass. Det begynner å bli en del brente cd'er nå, og jeg har rett og slett ikke plass på mitt 12kvm store rom å ha alle disse coverene stablet rundt omkring. :-) Det var ikke noe mer hokus pokus enn som så. *** Men jeg lurte altså på om det er andre steder i Oslo de selger cd-r til en OK pris. Noen som kan svare på dette? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ok, Elkjip og Lefdal vet jeg har Verbatim plater til 49,- pr. 10 pakk Er selv veldig fornøyd med de, og prisen er ikke avskrekkende, selv om man får billigere plater Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det begynner å bli en del brente cd'er nå, og jeg har rett og slett ikke plass på mitt 12kvm store rom å ha alle disse coverene stablet rundt omkring. :-) For ikke å kuppe tråden, men Caselogic cdmappe med plass til 250cder @ Komplett for rund 350,- er kanskje noe å tenke på? Lenke til kommentar
mezz Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Nei nei! Arkiveringssystemet mitt er hellig! Alt jeg brenner ut registrerer jeg i en database, slik at jeg bare søker på en tittel, og så kommer det opp nummer og greier. Og da kan jeg bare gå til en av boksene og plukke fram den aktuelle cd'en - så sparer jeg tid. Dette gjelder selvfølgelig dersom man har utrolig mye brent-cd'er, da. :-) Det er perfekt som det er nå. Bruker disse pappboksene (som de 10pack cd'ene ligger i). Har slike kuverter altså, og på bretten på kuverten nummererer jeg. divx 001, mp3-001, audio-001 osv. Så ingen case logic her i gården, altså. :-) Lenke til kommentar
larseko Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Heisann, jeg har i nødstilfeller gått på Elkjøp og kjøpt PCLine-CD-er. De er vel i praksis noname-plater, men har fungert veldig greit på Lite-On-brenneren min i 48x. Riktignok har den måttet bremse noen steder på enkelte plater, men slikt er bare å regne med. De koster 149,- for 50 og 299,- for 100 (omvendt kvantumsrabatt, mao). Hvor gode de er på slik bærbar er dog uvisst. Lars Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå