Henry9 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) PS3 som videoopptaker, GPS og et nytt «Buzz» er bare noe av det Sony hadde å melde om. Ny PSP til høsten: -33 % lettere -laster spillene raskere -bedre batterikapasitet -Sort,Hvit og sølv -rundt 1500 kroner PS3 blir videoopptaker: -I starten av 2008 lanserer selskapet PVR-enheten PlayTV i Storbritannia, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland -Europa får den noe senere -PlayTV lar deg både ta opp og se programmer på en gang, og grensesnittet skal være så enkelt at alle kan bruke det. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nye PSP-funksjoner: -I løpet av neste år kommer «Go! Messenger» -«Go! Explore» er en ny dings som du kan koble til PSPen og som forvandler den om til en GPS. -Med på kjøpet får du 3d-kart over Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Østerrike, Sveits, Italia og Skandinavia, og diverse utstyr som gjør så den passer i bilen. -«Go! Explore» lanseres i februar 2008. -Sony melder også om at de samarbeider med det britiske tv-selskapet Sky om en betalingstjeneste for video og film, men den vil ikke være tilgjenglig fra Norge. Nytt Buzz: -Spillet heter «Buzz! Quiz TV -lar deg spille online -akkurat som med PS3-utgaven av «Singstar» kan du kjøpe nytt spillinnhold på nettet. Nyeste; (Oppdatert) Sony er fast bestemt på å gjøre Playstation 3 og Playstation Portable til mer enn spillkonsoller. Spillgiganten har lenge holdt fast ved at begge maskinene er mulitmedia-enheter som kan brukes til mer enn å spille spill. Gratis digital-TV PVR-enheten (Personal Video Recorder) lanseres i Storbritannia, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland i begynnelsen av 2008, mens resten av Europa får den noe senere. PlayTV lar deg ta opp og se TV-programmer, og grensesnittet skal være enkelt nok for alle. Funksjonaliteten er dessuten nært knyttet opp til Playstation Portable. Klargjør ny videotjeneste Ifølge Wall Street Journal er Sony klar med nok en tjeneste som skal gjøre PS3 og PSP til sentral elektronikk i ditt liv. De som følger ekstra nøye med har kanskje lagt merke til at Sonys videotjeneste Connect har forsvunnet fra radaren, tross uttalelser om at tjenesten skulle relanseres i mars 2007. Grunnen er angivelig den nye tjenesten som ifølge «personer som er kjent med situasjonen» er en videonedlastingstjeneste til PS3 og PSP modellert etter Apples iTunes, skriver nettsiden Gamespot.com. Stiller sterkt Sony eier filmstudioet Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), og sitter dermed på mengder av filmer og TV-serier som kan lanseres eksklusivt på Sonys videotjeneste. Under MGM finner vi blant andre studioene United Artists, Orion Pictures, Granada International og Epic Productions. Gjennom katalogen til Epic får Sony også tilgang til en rekke av filmene til Castle Rock Entertainment fra 1996 og frem til i dag. Sammen med PlayTV og mulighetene som finnes mellom PS3 og PSP står dermed Sony posisjonert til å bli en kraftstasjon for hjemmevideo og utfordrer både Apple og Microsofts tjenester. Ingenting bekreftet Sony bekrefter ikke at tjenesten er på vei, og WSJ siterer anonyme kilder som skal ha kjennskap til tjenesten. - Vi har ingenting spesifikt å annonsere akkurat nå angående en nedlastingstjeneste, men som en divisjon av Sony kan en forvente at vi er i dialog med alle underholdningsselskap, inkludert vårt eget, for å bringe et bredt spekter av innhold til Playstations nettverk, sier en representant for Sony ifølge Gamespot. Det er imidlertid grunn til å sette lit til WSJs artikkel, ikke minst på grunn av Sonys kommentar til nyheten. Det er også et naturlig videre skritt for Sony å ta. Microsoft, som er en arg konkurrent av Sonys PS3 med sin Xbox 360 og den hittil langt bedre onlinetjenesten Xbox Live, har allerede en liknende tjeneste, og Apple er godt i gang med sin videotjeneste i USA. Microsoft ruller dessuten sin tjeneste, kalt Video Marketplace, ut i Europa og har så langt signert avtaler med studioer som Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, Miramax Films, CBS, Turner Broadcasting, Warner Bros., Paramount, MTV (inkludert Comedy Central, Cartoon Network og VH1) og UFC, og sikrer dermed et bredt tilbud for Xbox 360-eierne. Nyeste Oppdatering av PS3; versjon 1.92. Det finnes lite informasjon om hva oppdateringen gjør. Diverse forum og nettsider spekulerer i at den fikser tekniske problemer i spillet «Warhawk» og gjør systemmenyen raskere. Ifølge Nordisk Film Interactive, som distribuerer Playstation i Norge, inneholder ikke oppdateringen noen nye funksjoner, men forbedrer ytelsen i Playstation Store og sørger for bedre støtte til PS2-spill. Sony released firmware 1.92. Apparent changes show that the ability to add Flash wallpapers has been added. People are also reporting faster XMB load times and XMB screensaver option. Endret 5. september 2007 av Henrymeen21 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Sony ligger jammen ta ikke på latsiden i alle fall. Mye nyutvikling fra den siden i det siste, ikke så dumt det nei. -I starten av 2008 lanserer selskapet PVR-enheten PlayTV i Storbritannia, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland-Europa får den noe senere Kan hende jeg spør dumt her, men Storbritania, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland ligger sist jeg sjekket i Europa. Mener du kanskje Norden? Anyway. Mye nytt der i gården, passer en teknofrelst person som meg fint det Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Nå er det andre Emne Oppdatert da.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818015 Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 -I starten av 2008 lanserer selskapet PVR-enheten PlayTV i Storbritannia, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland-Europa får den noe senere Kan hende jeg spør dumt her, men Storbritania, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland ligger sist jeg sjekket i Europa. Mener du kanskje Norden? 9338949[/snapback] Ev resten av Europa? Jeg stusset dog på det samme, og det ble snakket om endel lekkerbisker her ja. Sky-sammarbeidet er jeg også spent på! Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Syntes att Sony burde heller satse store penger på eksklusive spill. Kjøpte ikke en PS3 for å se på TV men for å spille. Er jo tross alt en spillkonsoll Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Det kommer jo over 300 spill før sommern er slutt i 2008 De har fått fikset en del spill .. Syns bare det er kult med det TV greiene jeg Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Spørsmål: -Tenkte litt på den boksen som kommer snart! Som alle må få med mange kanaler vet dere. Hvordan virker dette med den PS?? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 PlayTV har Xbox 360 hatt lenge i USA Måtte bare.... Men skal jeg være helt ærlig så bryr jeg meg ikke om hvor mye rart en spillemaskin kan gjøre, jeg kommer aldri til og bruke den til noe annet enn spill uansett. Alt det andre har jeg PC til. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 PlayTV har Xbox 360 hatt lenge i USA Måtte bare.... Men skal jeg være helt ærlig så bryr jeg meg ikke om hvor mye rart en spillemaskin kan gjøre, jeg kommer aldri til og bruke den til noe annet enn spill uansett. Alt det andre har jeg PC til. 9343890[/snapback] Og det kunne du ta med deg overalt og se på den meget suksessfulle Zune som alle 360 eiere har? -Nei vent nå litt.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Og det kunne du ta med deg overalt og se på den meget suksessfulle Zune som alle 360 eiere har? SOm jeg sa, alt annet enn spilling har jeg PC til. Skjerp deg. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Vil du kunne ta opp tv-programmer og lagre de på harddiisken? Lenke til kommentar
MrPurple Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Vil du kunne ta opp tv-programmer og lagre de på harddiisken? 9344244[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
Bastian90 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvordan vil dette med Digital tv tuner funke for oss i norge? Vil det være ett selskap som gir ut en kanalpakke da eller? Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Dette gleder jeg meg til!! Forresten, ca hvor stor plass vil 1 time med tvprogramm ta, når jeg lagrer det på harddisken? Endret 23. august 2007 av Firetrucken Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har oppdatert .. Se første Post Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ny PSP til høsten: -bedre batterikapasitet 9338902[/snapback] Kommer an på hvordan du ser på det. Batteritiden er helt lik den forrige. Den nye bruker ikke like mye batteri, men til gjengjeld er batteriene mindre og det veier derfor opp. Men du kan bruke de gamle batteriene også da. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Synes det burde komme en skikkelig god oppdatering til PSP snart, med mange nye funksjoner og kanskje noe helt nytt Edit: Noen som vet om noe slikt egentlig er på vei? Endret 5. september 2007 av LucarioX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå