Gå til innhold

Harddisk utildelt, kan ikke åpnes

Anbefalte innlegg

Jeg har en Maxstor 3200 ekstern harddisk.

Denne harddisken har jeg alltid brukt på alle maskiner, og har lagret viktig informasjon og filer i den.

En dag sluttet den plutselig å virke etter jeg hadde vært på en annen datamaskin. Den virker ikke på noen maskiner. Når jeg plugger harddisken i maskinen blir den funnet, men finnes ikke på "Min datamaskin".

Det er tydlig at det er noe galt med harddisken og ikke datamaskinen. Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker ikke å formatere harddisken for at den skal virke. Det er innholder som står på spill, ikke harddisken.

Hjelp, noen som vet noe?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at det er feil, eller helst at sector0, der som partitionstabell er å finne er borte.

Det er alltid riktig å undersøke litt, før man reparerer, men det krever litt.

For at du skal fort kontrollere den, så last ned testdisk---det er en del som har brukt den og får resultater.

Søk på ...testdisk...laste ned og kjør.---eller direktelink+ (LINK)

Du finner bruksanvisning tror jeg der og.

Om du er usikker på noe, spør.

Bilde fra diskbehandling kunne og hjelpe, slik at man ser hvordan det er hos deg.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen så langt!

Er det meningen at dette programmet skal hente filene, eller skal harddisken bli til slik den var? Jeg fikk TestDisk-programmet til å hente noen av filene, men alt ble bare et eneste rot av forskjellige filer med nye navn. Er det meningen at det skal bli slik?

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen så langt!

Er det meningen at dette programmet skal hente filene, eller skal harddisken bli til slik den var? Jeg fikk TestDisk-programmet til å hente noen av filene, men alt ble bare et eneste rot av forskjellige filer med nye navn. Er det meningen at det skal bli slik?

9348023[/snapback]

Hei og hopp!

Har du vært inne i Control Panel --> Administrative tools --> Computer Management --> Disk Management og sett om disken fins der? Fins den der, så kan det være så enkelt at du må tildele den et stasjons-navn bare! Høyreklikk --> Change Drive letter and path

Prøv det før du prøver noe annet disk-verktøy!

Lenke til kommentar

Den eksterne disken finnes der, men jeg kan dessverre ikke trykke på "Change Drive letter and path". Det alternativet finnes ikke, men det finnes på de andre diskene.

Men; Ny partisjon, hva er det for noe? Det kan kanskje fikse disken, men hvis filene forsvinner da, tar jeg ikke den risken før jeg bare må gjøre det...

Lenke til kommentar

Så du ser den i Disk Management.

Det er nok mbr(master boot record)som er dårlig.

Så denne må fixes.

Denne virker i win.

http://www.download.com/MbrFix/3000-2094_4...tml?tag=lst-0-6

En annen metode.

http://www.ultimatebootcd.com/

MaxBlast 5 viss den finner usbhdd

Det er en rebuild mbr funksjon.

Wincd boot recovery console.

fixmbr.

Fdisk /mbr

Du får er ikke alltid så lett og få til.

Når mbr er iorden skal du få tilgang til filene igjen.

Får du ikke tilgang er denne grei.

http://itpro.no/fil/134.html

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Tror det siste tipset ditt om GetDataBack er det beste, SNIPPSAT.

De tipsene om MBR er heller tvilsomme. De vil skrive ny bootkode, men bootkode i MBR brukes ikke på disker som ikke skal boote, så fixmbr etc er helt uten effekt her.

Det kan være problem med partisjonstabellen, men ser ut som TestDisk er forsøkt uten hell.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Jeg har greid å begynne å løse problemet nå. Akkurat nå bruker jeg GetDataBack til å recovery de filene som er viktig for meg :!: Den stod på hele natten for å se etter alle sektorene osv. Nå velger jeg filene den skal hente. :)

Det viktige innholdet er reddet! Takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...