Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

router eller hub?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kjappt søk hadde gitt deg mange svar... :google:

MEN siden du spør og mange irriterer seg på slike svar; Enhver billig bredbåndsroutr funker fint. Har selv en unex som selges fra PS. De er lette å sette opp, koster ikke allverden og de fleste har en rask 4ports switch.

HUB ville jeg ikke anbefale, da du deler ut hele nettverket. Det er billigere dog :)

Lenke til kommentar

jeg har både en router (belkin) og en hub (netgear (dårlig)).

kan absolutt anbefale 4-ports-router'n fra belkin. har to maskiner på nett og i nettverk med denne routern, og alt funker flott!

har også lest mye positivt om belkin, som f.eks at de er kjent for kvalitet osv.

med hub får du ikke delt internett fra telenor adsl, med mindre du har 2 nettverkskort og et helvete av/med kabler, så da er du like langt liksom.

router'n er forresten veldig lett å konfigurere!

mvh

kim andré

Lenke til kommentar
Kjøp denne, enten på komplett eller hvor som helst. Denne gjør jobben for deg, usikker på om den har innebygget switch, men om den ikke har det, så har den iallfall et FastEthernet interface som du kan koble til en switch. Koster lite iallfall, og er levert fra en av de største produsenter av nettverksutstyr, 3Com er meget bra. 3Com Officeconnect CableDSL Gateway

-Chief- :woot:

Den har innebyggd switch med fire porter.

Lenke til kommentar
Hjemme har vi en kryssa kabel som går fra adsl boksen til en switch, og internett funker med en gang for alle som kobler seg til switchen. Vi har adsl fra Nextgentel. Hvorfor går ikke dette med Telenors adsl boks?

Fordi NGT sitt modem er en router mens TN sitt er bare et modem.

Jeg synes det er best og stå for routingen selv og hadde ikke likt og blitt påtvunget en router.

Lenke til kommentar
Hjemme har vi en kryssa kabel som går fra adsl boksen til en switch, og internett funker med en gang for alle som kobler seg til switchen. Vi har adsl fra Nextgentel. Hvorfor går ikke dette med Telenors adsl boks?

Fordi NGT sitt modem er en router mens TN sitt er bare et modem.

Jeg synes det er best og stå for routingen selv og hadde ikke likt og blitt påtvunget en router.

Syns det er OK å få en (forholdsvis) god router med på kjøpet av mitt ADSL abonnement.

Ellers er jeg imponert over at du står for routingen selv. Er det kurs en kan ta for dette? Jeg har alltid brukt en router :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...