Kaffegriner Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 smells like bullshit! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Da skjønner man vel hvorfor det faktisk finnes kriminelle her i verden! Fy faen så genialt, hahahaha! Endret 23. august 2007 av Frysning Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Noe så villt. Ble helt satt ut jeg. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Sitter her og gaper litt selv. En liten vekker om at kriminelle egentlig er helt normale med annen påvirkning. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 "The power of suggestion" er noe de fleste bruker hver eneste dag uten å i det hele tatt være klar over det... Noen av oss er klar over hvordan vi kan bruke det på småting. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Utroli stili, men man skulle tro det ikke var sant, at alt var juks....? Han utsetter jo deltakerne for ting som vil slå ut på dem i senere tid hvis folk kjenner dem igjen, er jo ingen som vil ha en potensiell banktyv som ansatt f.eks. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hva slags utdannelse må man ha for å lære slik psykologi? Det er jo sikkert ikke noe han har lært på internett dette her. Mannen må jo ha en viss peiling på ting. Endret 25. august 2007 av Dynejonas Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hva slags utdannelse må man ha for å lære slik psykologi? Det er jo sikkert ikke noe han har lært på internett dette her. Mannen må jo ha en viss peiling på ting. 9354362[/snapback] Han har nok en del års studier i ryggen ja. Finnes faktisk skoler i Norge som underviser i det faget der. Endret 25. august 2007 av QBab Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Han der har nok mange års studier og erfaring i ryggen. Dessuten ser du at alt stemmer. At fargen er grønn og ikke blå er langt fra tilfeldig. Dessuten tror jeg egentlig ikke at han kan det der alene, kan hende at det er 10 av verdens fremste psykologer i ryggen hans. Vil nesten ikke kalle dette her manipulering, heller hjernevasking. I to uker har de blitt trent opp til "Bare gjør det holdning" Når alt stemmer med hva du har opplevd skal jeg vedde på de tenkte at det må være et signal om at han/hun skal gjøre det. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Tror ikke Derren har noen grad i psykologi. Han har studert lov for å bli advokat. Did he go to university?He went to Bristol University to study Law and German where he gained a 2.1, though he has been quoted as saying "I didn't want to be a lawyer... or a German!" Is Derren psychic?No. The techniques Derren uses may make him look psychic, but just remember his quote in Mind Control: "I control the conditions so my testers become my testees." http://www.derrenbrowninfo.co.uk/info.php Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Is Derren psychic?-No. Hah, først kommer et helt normalt spørsmål, så dette. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Han har kanskje ikke studert med en skole, men jeg tror nok han har lest en del og vet hva han driver med. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Ble virkelig satt ut her når jeg så det, utrolig...! EDIT: Leif...begynner å bli trøtt ja Endret 25. august 2007 av Lednar Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Derren Brown er rett og slett genial på sitt felt. Underholdende og imponerende å se på. Mange av triksene han gjør er et PERFEKT eksempel på en naturlig forklaring på mye av det folk tror de opplever. Jeg vet det var et program hvor Derren overbeviste en gruppe mennesker om at de faktisk hadde kontakt med en død person. Selvfølgelig avslørte han trikset etterpå, men her er et perfekt eksempel som alle de som tror på spøkelser o.l. kanskje bør ta innover seg. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Do not fuck with NLP! Artig film. Derren Brown er en smarting. Uten tvil Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Han går for å være en av storbritanias beste hypnotisører om jeg ikke tar helt feil. Og han har en bred bakrunn innen vanlig magi, særlig close up, og derfra igjen så er det en gren som heter "mentalisme" som går ut på å lære hvordan menneskesinnet fungerer, og hvordan man lurer dette. Så derren har kanskje ikke hatt no faktisk skole for å lære dette, men han har nok brukt en god del tid på dette. Selv er jeg en stor fan av han, og han førte meg inn i magiens verden som utdøver med sin close-up film. Har sett alt han har gjort, gjerne flere ganger, og som en tryllekunstner er han en genial fyr. Han gjør som han sier i starten av programmet, han bruker masse teknikker, men man vet aldri hvem han bruker når. Og det er nettopp dette som gjør det han gjør så utrolig bra. Hvordan i alle dager får han det til bare ved det han sier han gjør? Jeg syntes ikke denne "The heist" er det beste han har gjort. Selv syntes jeg dokumentaren "messiah" er mye, mye, mye mer oppsiktsvekkende. I korte trekk så drar han rundt i forskjellige trossammfunn og overbeviser lederene om at han er "the real thing" kun ved å manipulere dem gjennom psykologiske triks. Dette er ganske skremmende å se på. Han "omvender" en hel sal med ateister/ikke troende, til å kjenne Guds nærver, og få dem til å endre tro, alt dette ilpet av en kveld. Han overbeviser om at han har fått unaturlige evner av romvesen ved at han kan fortelle bare ved å ta på folk, hvilke sykdommer de har hatt igjennom livet. Han driver drømmetydig for en slags new-age greie, og blir invitert til å intervjuer og greier innenfor denne sekten fordi han virker som en som er "nærme" hvanåenn de prøver å oppnå. Han er på ingen måte med i noen av disse sektene han besøker, og sier han selv ikke tror på noe av det han gjør. Han bare lurer alle andre til å tlro det han gjør er ekte. Det han skal bevise, er at det er store hull i menneksets evne til å sette sp.måls tegn ved viktige ting i livet, som religion. Han vil vise at det man tar for å være god fisk, faktisk akn oppnåes og forklares på en ganske enkel måte. Han sier også at om noen setter tvil ved hans tro eller ekte-het løpet av turen, så skal han med en gang komme rent, og forklare at han prøver å lure dem. Men INGEN spurte, alle trodde direkte på han fordi han brukte det faktum at han "er en av dem" siden han har samme reiligion, og kan bevise dette. Jeg kunne skrevet om dette i evigheter, men se dokumentaren selv, og se hva jeg mener. Dette er skremmende! Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 det er jo bullshit! slutt å spekuler! hvor dum går det an å bli.. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) det er jo bullshit! slutt å spekuler! hvor dum går det an å bli.. 9361425[/snapback] Les på hypnoterapi, NLP og om hvordan underbevistheten fungerer. Så skal du se at det ikke er bullshit Endret 26. august 2007 av QBab Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg syntes det er utrolig fasinerende å se på dokumentarer av denne sorten, men jeg er alltid veldig tvilsomt på ting som overrasker meg for mye, derfor blir jeg på en måte aldri helt overhvelmet av ting som dette. Jeg mener, dersom dette ikke er no tull, og at folkene faktisk ikke var skuespillere, så er jo opplegget samt resultatet helt _sinnsykt_. Jeg utelukker ikke at det kan være ekte, men jeg må si at mye av meg er veldig i tvil. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ord er makt. *Skremmende video* Det er jeg enig i, men i denne videoen synes jeg ikke akkurat det kom frem. Ble ikke så imponert over resultatene. han hadde hele tiden regien, og fikk plukke de mest "villige ofrene". Sikkert morsomt å delta på, men slett ikke skremmende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå