QBab Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Okei, snublet over denne dokumentarsnutten på et eller annet forum. Den handler om hvordan folk kan "programmeres" gjennom ord og forslag. "The power of suggestions" Uansett, dette er verdt og ta en kikk på. PS: Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette. Så om en Moderator mener den har havnet feil så har han min fullmakt til å flytte den Dokumentaren Endret 22. august 2007 av QBab Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Derren Brown er ganske fasinerende, mange psykologiske triks man kan lære seg for å påvirke andre personer, som å betale ut en gal veddeløpslipp. Mange episoder går også ut på å å lese den andre personen, interessant. *ser film* Endret 22. august 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hva diskuterer vi? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=-7673429342190916780 Denne. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så den der selv for et par dager siden. Er denne Derren Brown en fyr som har alt sitt på det tørre? Altså, ikke noe tull eller setup whatsoever med i bildet her? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Han har sitt på det tørre ja. Jeg har lest mye om det forskjellige teknikkene han bruker og jeg vil tro han er det man kan kalle "the real shit" if you catch my drift. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så den der selv for et par dager siden. Er denne Derren Brown en fyr som har alt sitt på det tørre? Altså, ikke noe tull eller setup whatsoever med i bildet her? 9338787[/snapback] Vet ikke om alt det han gjør er rett, noe er tvilsomt(zombie episoden), men mye av det han gjør er bare å påvirke underbevisstheten, som reklame. Det er ikke nye knep, folk har visst om dem lenge, han har bare et program om det og viser det i hverdagen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Fancy na fikk jeg lyst a fa tak i den sangen. Hmm.. reklame? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Han har sitt på det tørre ja. Jeg har lest mye om det forskjellige teknikkene han bruker og jeg vil tro han er det man kan kalle "the real shit" if you catch my drift. 9338832[/snapback] På Wikipedia under Critisism av showet hans har det blitt quotet fra ham selv "I am often dishonest in my techniques, but always honest about my dishonesty. As I say in each show, "I mix magic, suggestion, psychology, misdirection and showmanship". I happily admit cheating, as it's all part of the game. I hope some of the fun for the viewer comes from not knowing what's real and what isn't. I am an entertainer first and foremost, and I am careful not to cross any moral line that would take me into manipulating people's real-life decisions or belief systems" Vet ikke om alt det han gjør er rett, noe er tvilsomt(zombie episoden), men mye av det han gjør er bare å påvirke underbevisstheten, som reklame. Det er ikke nye knep, folk har visst om dem lenge, han har bare et program om det og viser det i hverdagen. 9338839[/snapback] Ja, spørsmålet er om disse teknikkene virkelig er så kraftige. Og ikke minst om det var skuespillere, eller uvitende mennesker med på showet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Du trenger spesielle personer til de forskjellige triksene, så det går ikke på alle folk. Derfor han søkte etter de som jobbet med ditt og datt for dette eksperimentet, og det var derfor han bare brukte 4 av alle han inviterte, for å finne ut hvem som passet for trikset. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvordan vet vi at det ikke var en del av "misdirection"? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det støntet var litt rart, ja, men jeg tar det ikke som falskt eller ekte, jeg bare ser på det som at det hadde vært mulig, for enkelte personer. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jeg har sett noen av de andre showene hans og jeg tror en del av dem er "setups." Men akkurat denne tror jeg kan være ganske mulig og få til. Som sagt ikke er det ikke sikkert det funker på alle mennesker. Man kan aldri vite. Se bare på tyskland under hitler sitt herredømme. Lenke til kommentar
marsipankake Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Har sett videoen. Uansett om du midlertidig har fått flyttet moralgrensene dine ganske betraktelig, så har du ganske dårlig impulskontroll når du velger å robbe noen "high profile" uten bil og uten en fluktplan etter å ha tenkt deg om i 15 sekunder. Litt flaut å bli tatt ... Endret 22. august 2007 av marsipankake Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så vanvittig morsomt med de to stakkars butikkbetjentene som erfarte at menn i dress dro rundt og tok godteri helt åpenbart. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har sett videoen. Uansett om du midlertidig har fått flyttet moralgrensene dine ganske betraktelig, så har du ganske dårlig impulskontroll når du velger å robbe noen "high profile" uten bil og uten en fluktplan etter å ha tenkt deg om i 15 sekunder. Litt flaut å bli tatt ... 9339207[/snapback] Enig, jeg ville ihvertfall tatt pengebilen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Bare jeg som synes det var rart at alle folkene hadde lekepistolen på samme plass? Bak på ryggen festet i buksa? Ganske spesielt om folk har jakker osv. å henge den der. Morsomt show, men jeg er alltid veldig skeptisk til sånt. Vanskelig å ta det for god fisk at noen skal rane pengebiler etter 2 uker med kursing. Eller 10 for den sakens skyld. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Les litt på NLP du nyhus Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Så vanvittig morsomt med de to stakkars butikkbetjentene som erfarte at menn i dress dro rundt og tok godteri helt åpenbart. :!: Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Litt skummelt å se hvor lett folk lar seg manipulere. Eksperiementet med å gi strømsjokk på andre er jo (som det ble nevnt) klassisk. Og veldig få stopper, selv når personen ikke svarer og sannsyneligvis ligger der død... Artig show. Hvor ekte alt sammen er, er ikke greit å si, men gøy lell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå