ostenxx Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei der! Kjøpte dette kortet i dag i håp om at det skulle forbedre den integrerte lyden på laptopen. Det har vært problemer fra første stund for å være ærlig. Følgende to problemer har oppstått: 1. Lyden hakker, særlig når jeg surfer på nettet, men også ved tunge oppgaver. Altså hakking, popling osv. 2. Jeg har fått en ny ukjent enhet på maskinen: "PCI FLASH memory" som ikke har eller får driver installert, men som meget sikkert trenger det. Jeg vet ikke hva denne komponenten er for noe, om den er relatert til selve expresscardsloten eller til lydkortet. Den dukket iallefall opp da lydkortet ble satt inn i sloten. Jeg har en Compal HGL30 laptop (core 2 duo, 7600 go, 2 gb ram, ++) kjøpt fra multicom, og alle drivere er lagt inn fra cd (+ noen oppdaterte fra nettet). Biosen er også siste versjon. Jeg har forsøkt å deaktivere det integrerte realtek- lydkortet, til ingen nytte. Jeg har windows xp pro 32bit installert med alle oppdateringer. Jeg setter stor pris på hjelp. Mvh. Øystein Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Ingen som har noen forslag å komme med? Kan det være snakk om en eller annen driverkonflikt? Eller er det et typisk tegn på defekt kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå