Gå til innhold

My Book Premium ES - Åssen kabel trenger jeg?

2die4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er ikke med kabel i eska da fra harddisken?

Jeg mener at det ikke medfølger.

Komplett informerer at man trenger en "I type esata connector", så da må jeg ha en esata til esata kabel? Den kabelen passer til hovedkortet mitt? (asus k8n)

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Leser du anmeldelsene hos Komplett står det:

"HUSK å kjøp med eSATA kabel, da det kun følger med USB2.0 kabel."

SATA kabel som følger med hovedkortet er for intern kobling, det er ikke samme kabel.

Men eSATA kabel har du bare bruk for hvis du har eSATA kontakt på PC'en, noe som ikke er særlig utbredt.

Lenke til kommentar
Leser du anmeldelsene hos Komplett står det:

"HUSK å kjøp med eSATA kabel, da det kun følger med USB2.0 kabel."

SATA kabel som følger med hovedkortet er for intern kobling, det er ikke samme kabel.

Men eSATA kabel har du bare bruk for hvis du har eSATA kontakt på PC'en, noe som ikke er særlig utbredt.

9351213[/snapback]

Ja, åssen kabel trenger jeg da?

Lenke til kommentar

Synes forøvrig det er rart at ingen vet svaret på dette. Noen ganger føler jeg at svaret kanskje er for enkelt til at folk i det hele tatt gidder å svare. Jeg vet ikke om det er tilfellet her.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Ja, for når du ikke greier å skrive hva du ønsker er det liksom så enkelt å vite hva du egentlig vil ha.

Gir heller ikke så veldig inntrykk av at du engang vet hva esata er når du ikke greier å lete opp en kabel selv.

Søkte på 2 nettbutikker og fikk mange treff på begge.

Lenke til kommentar
Gir heller ikke så veldig inntrykk av at du engang vet hva esata er når du ikke greier å lete opp en kabel selv.

9352989[/snapback]

Jøss Einstein, åssen greide du å resonnere deg frem til det? Selvfølgelig har jeg ikke peiling på esata, og derfor eksisterer denne tråden.

Jeg har nå fått med meg at jeg trenger esata kabel, men at de færreste hovedkort har slik inngang (inkludert mitt K8N regner jeg med). Så derfor har jeg ikke blitt så mye klokere i det hele tatt. Det finnes ingen overgang av noe slag?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Du trenger ikke esatakabel, men det er bedre enn usbkabelen som følger med.

eSATA-porten er en liten svart eller rød rektangulær firkant bak pcen

esata_port.gif

Pass språket ditt, vi forsøker å hjelpe deg....

9353964[/snapback]

Takk for svar, men jeg trenger aldeles ikke å "passe språket mitt", da jeg ikke føler jeg har vært uforskammet mot noen i denne tråden i det hele tatt, men rett og slett bare svart igjen med samme mynt.

Bak pc'en? På hovedkortet mener du? Slik jeg forstod det så passer ikke en esata kabel til hovedkortet mitt, da den andre sata inngangen på kortet er lik den som nå blir brukt med den medfølgene (fulgte med hk) sata kabelen, altså ikke kompatibel med esata (slik jeg har forstått det).

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Når jeg leser alle svarene her, synes jeg ikke det er det minste rart at trådstarter svarer som han gjør.

Det man trenger er dette:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=155292

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=160662

Mulig det er for sent, men det kan være andre som snubler borti denne tråden som søker tilsvarende råd. Da skal det være nevnt at en ekstra kontroller er penger ut av vinduet såfremt man har ledige sata-porter på hovedkortet.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Når jeg leser alle svarene her, synes jeg ikke det er det minste rart at trådstarter svarer som han gjør.

Mulig det er for sent, men det kan være andre som snubler borti denne tråden som søker tilsvarende råd. Da skal det være nevnt at en ekstra kontroller er penger ut av vinduet såfremt man har ledige sata-porter på hovedkortet.

9360735[/snapback]

Jeg har selv en WD My Book Premium ES med Esata. Har kjøpt brakketen og esata kabelen som går mellom brakketen og WD. Jeg får det ikke til å fungere med Esata, den kopierer en stund men så oppstår det en feil ved overføringen. Må dessuten restarte Pc etter esata tilkobling. Er det noen som har lignende problem? Takk!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har selv en WD My Book Premium ES med Esata. Har kjøpt brakketen og esata kabelen som går mellom brakketen og WD. Jeg får det ikke til å fungere med Esata, den kopierer en stund men så oppstår det en feil ved overføringen. Må dessuten restarte Pc etter esata tilkobling. Er det noen som har lignende problem? Takk!

Har dessverre ikke svar, men skal kjøpe det samme jeg og. Hvilken kabel og bracket er det du har kjøpt? Kanskje jeg bør unngå den bracketen og kabelen du har :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IKKE kjøp dette produktet!

Jeg kjøpte WD MyBook Premium ES ene og alene for å benytte meg av muligheten eSATA tilbyr. Men får det ikke til å virke...

Kun USB2-kabel følger med.

Kjøpte eSATA-kabel hos Komplett.no.

Det skjer INGENTING når jeg kobler til disken med denne! Kun to-tre eSATA-kontrollere er offisielt godkjent! Her er det noen som ikke følger spesifikasjonene!

I følge support-sidene til WD er disken IKKE støttet i Vista. Men jeg tenkte at dette ikke skulle være noe problem, for en USB-disk er jo en USB-disk og dukker opp automatisk i Utforsker...?

Koblet til med USB2-kabelen, og disken duker opp. Formatert disken til én stor NTFS-partisjon.

Disken går etterhvert i "dvalemodus" og blir utilgjengelig. Må nå skru den av og på, og den er tilgjengelig i noen få minutter av gangen.

I en periode var disken helt død, Diskbehandling sa disken var "Uleselig disk, ukjent partisjon"...

Alt i alt en meget negativ opplevelse med WD! :thumbdown: Synd, for jeg har alltid kjøpt WD-disker... Nå blir det Samsung heretter! :thumbup:

Puh... Deilig! :new_woot:

Takk for oppmerksomheten :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...