Olum Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Lang historie, kort spørsmål. Historie: Av en eller annen grunn bråker kabinettet mitt. Trodde tidligere at det var noe med vifta så jeg tok av ene siden av kabinettet. Jeg fant ingen feil men blåste ut litt støv i håp om at det var det (av en eller annen sær grunn) som lagde den stygge lyden. Skrudde på PC-en igjen med ene siden av kabinettet av. Da bråkte det ikke lenger så jeg tippet faktisk at det var støvet. En stund etter at jeg hadde satt på kabinettet mitt begynte den stygge lyden igjen. Det var da jeg skjønte at det faktisk var kabinettet mitt som lagde lyden. Jeg tok av kabinettet igjen og det sluttet å bråke. Så den eneste løsningen (?) er å ha kabinettet av. Spørsmål: Må jeg da ha ene siden på kabinettet av hele tiden? Er det i det hele tatt sunt for PC-en om kabinettet er av hele tida? Og finnes det noen andre måter jeg kan løse lyden på uten å måtte kjøpe nytt kabinett? Endret 23. august 2007 av Olumvolum Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Noe kan jo lage vibrasjoner i pc'en, som gjør at dersom sida på kabinettet ikke sitter helt fast, vil det lage lyder... Hører du lyden om du presser sida inn? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvordan lyd er det? Beskriv litt mer... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Er det vibrasjonsstøy kan jo dette fikses med omtrent hva som helst. Er det viftestøy- kan du enten senke hastigheten på vifter (om mulig)- Programmet speedfan f.eks. Eller så kan viftene skiftes ut med noe bedre og som bråker mindre. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jeg er sikker på at det er kabinettet som bråker for når jeg presser sida litt inn så blir det stille. Det er en irriterende lyd som når man rister en tynn metallplate. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hvilket kabinett har du? Av og til kan det hjelpe å klemme inn festene på døra til kabinettet. Festene kan gi litt etter for hver gang du åpner døra, som fører til vibrasjoner. Husk å skru godt igjen skruene til døra. Endret 23. august 2007 av Dusken Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Det er faktisk ikke noen skruer på kabinettet mitt. Bare noen klikk så er det på plass. Fant ut at kabinettet var litt løst så jeg satte det helt inntil veggen ordna seg da. Da kan en moderator stenge denne tråden. Takker for alle svar selv om jeg fisket det selv Endret 23. august 2007 av Olumvolum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå