Gå til innhold

Samsung SyncMaster 957df - "kontakter på baksiden"

Croyfer

Anbefalte innlegg

Jeg har Samsung SyncMaster 957df og digger skjermen, men det er noe jeg lurer på.

I tillegg til skjermkabel-kontakten er det fem kontakter som ligner på antenne-kontakter, og en USB kontakt.

Noen som vet hva disse kontaktene kan brukes til? Jeg lurer fælt. Jeg fant ingenting i manualen som fulgte med skjermen om dette...

Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB kontakten kan være 2 ting:

Enten til en USB hub

--ELLER--

Du kan koble en USB kabel mellom PC og monitor for å kunne gjøre flere justeringer av skjermen.

Hvordan kan den ene kontakten være USB hub? Hva mener du? Kontakten er den enden av kablen som er nesten kvadratisk.

Kan du forklare?

Lenke til kommentar
anbefaler du bruker bnc det er eldre enn vga men det er bedre tror jeg,er jo en grunn til at mange grafikere bruker high end skjermer med bnc.

så du mener at jeg burde kjøpe en slik kabel fremfor en vanlig skjermkabel?

Det hadde jo vært tøft å ha en slik kabel istedetfor de vanlige "kjedelige" skjermkablene... 8)

Lenke til kommentar
Mente selvsagt INNGANGEN til en usb hub. Noen skjermer har det innebygd, men dersom du ikke har noen vanlige USB kontakter noen andre steder, kan du se bort fra det.

har 4 usb-innganger på selve maskina.. er det disse du mener? jeg er sikkert helt dum nå, men jeg skjønner ikke... :-?

Lenke til kommentar

så du mener at jeg buden kjøpe en slik kabel fremfor en vanlig skjermkabel?

Ja, det er det han mener.

har 4 usb-innganger på selve maskina.. er det disse du mener? jeg er sikkert helt dum nå, men jeg skjønner ikke... :-?

Nei. Hvis skjermen har USB-hub, plugger du USB-kontakten fra skjermen til maskinen, og så kan du plugge annet USB-utstyr, f.eks mus, skanner, rett inn i hubben på skjermen.

Lenke til kommentar
Nei. Hvis skjermen har USB-hub, plugger du USB-kontakten fra skjermen til maskinen, og så kan du plugge annet USB-utstyr, f.eks mus, skanner, rett inn i hubben på skjermen.

Akkurat ja. Men så har det seg at hvis jeg plugger USBkabel fra maskina til skjermen har jeg ikke flere USB-kontakter ledig på skjermen, så det kan ikke være det.

Når jeg plugger i kontakten fra PC til skjerm kommer det opp i enhetsbehandling: "enheter for menneskelig grensesnitt" Hva er dette, og hva kan det brukes til?

*nå maser jeg fælt* 8)

Lenke til kommentar

Og hva står så RGB for?

RGB og YPbPr er begge komponentinndelte videosignaler, mens sistnevnte er det som ofte menes når det refereres til komponentvideo, derfor skrev jeg 'komponent'..... Og RGB via SCART, sier det deg noe?

Lenke til kommentar

Sakset fra Samsungs websider, specs på 957DF:

USB: Upstream cable för MouScreen

MouScreen er et program som lar deg gjøre innstillinger av skjermen fra PC-en. Du har sannsynligvis fått det med på CD-en som fulgte med skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...