Gå til innhold

Noen som har Sky/Sky+ i Norge?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor i London og har Sky satelittanlegg. Dette skal funke i Norge også, selv om det kreves bostedsadresse i UK. Er firmaer som fungerer som "hub" kun for å bruke Sky i utlandet :p

Kona mi og jeg har blitt helt avhengige av Sky og MÅ ha det når vi en vakker dag flytter tilbake til Norge. 28.2E skal funke helt oppe i Trøndelag etter hva jeg har sett på nettet.

Det vi har nå er Sky+ HD med familie-pakke, 500+ kanaler og 12-15 HD-kanaler.

( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chann..._UK_and_Ireland )

Sky+ har 160Gb HD for opptak, man kan ta opp 2 kanaler samtidig (går 2 ledninger til LNB) og man kan f.eks velge å ta opp alle episoder av et program. Dette koster ca 700kr/mnd.

Så, er det noen i Norge som har Sky? I såfall, hvilken pakke har du, funker +funksjonene (opptak osv) og hva med HD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Ok, nå er det bare 2-3 måneder til vi flytter til Norge. Jeg kommer ikke til å avslutte Sky-abbonnementet mitt før vi flytter, og se om det funker fra Trøndelag først. Så får jeg drive å overføre penger til min britiske bank-konto så lenge jeg abbonnerer.

Har også skaffet meg et Freesat kort fra http://www.insatinternational.com , det har de kanalene jeg ser mest på (BBC, ITV, C4 og Five). Har allerede testa dette kortet og det funker fint.

Har 2 bokser som jeg skal ha med til Norge, en HD og en vanlig.

Kommer tilbake og oppdaterer når jeg er på plass i Norge :) (mai/juni)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har vi bodd i Norge i akkurat 1 måned og idag prøvde jeg å ta inn Sky. Tror parabolen er 80 cm, brukt med Canal Digital av de som bodde her før. Jeg fill stilt inn på Astra 2 uten problem og har max signal. "Guide-kanalene" (kanal 998 og 999) hos Sky funker utmerket, men på alle andre kanaler jeg har kort for står det 'No satellite signal is being received'. Har testa med begge Sky-tunerne jeg har. Ikke sikker på hva problemet er, driver å leter på internett etter løsning...

Lenke til kommentar

Ja jeg testa bare med den som allerede var på huset. Jeg får inn Astra 2A og 2B, men det er Astra 2D som sender de kanalene jeg vil ha (BBC, ITV etc). 2D har mindre 'footprint' enn 2A og 2B.

Jeg klarte til slutt å ta inn endel kanaler, alle dem som sendes via 2A og 2B tror jeg.

Fikk en parabol på 110 cm av en onkel idag som jeg skal teste ut og se om det blir noe bedring på 2D.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ja jeg testa bare med den som allerede var på huset. Jeg får inn Astra 2A og 2B, men det er Astra 2D som sender de kanalene jeg vil ha (BBC, ITV etc). 2D har mindre 'footprint' enn 2A og 2B.

Jeg klarte til slutt å ta inn endel kanaler, alle dem som sendes via 2A og 2B tror jeg.

Fikk en parabol på 110 cm av en onkel idag som jeg skal teste ut og se om det blir noe bedring på 2D.

Om det går "på dunken" med installasjonen,så kan jeg guide deg frem til å motta freesatkanalene over nett .

Disse:

TV Channels

The following 29 channels are available in United Kingdom:

Channel Language Genre

ABC News Now English News

Al Jazeera Arabic Arabic News

AutoMoto TV German, English General

BBC Four English Entertainment

BBC News English News

BBC One English General

BBC Parliament English Politics

BBC Three English Entertainment

BBC Two English General

Bloomberg UK English Business

CBBC English Kids

CBeebies English Kids

Channel 4 English General

Channel 5 English General

Community Channel English General

Deutsche Welle English, German News

EuroNews French News

France 24 English English News

France 24 French French News

HTV English General

Information TV English News

ITV1 English General

Russia Today English News

SF info German News

STV English General

sumo.tv English Entertainment

TeleZuri German General

The Poker Channel English Lifestyle

Ulster TV English General

Lenke til kommentar

Joda, vet om det, men er uaktuelt for oss å bruke data til dette. Kall meg gammeldags om du vil :)

Får inn Channel 4, Five (Five US, FIVER etc) og Sky 3 på 80cm'ern nå så er rimelig fornøyd selv om jeg fortsatt mangler ITV som er den beste kanalen. 110-tallerkenen gjorde det bare værre. Mulig jeg kjøper en 180cm fra ChannelMaster litt senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...