Gå til innhold

Vannkjølings deler fra danmark

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bestille at par ting hos vcore.dk å lurer på hva jeg trenger å gjøre for å bestile fra dem. De skal ha 160kr for å sende til norge. Men hvordan er det egentlig med toll? må jeg ta kontakt med tollvesenet for å få pakken inn i landet eller er det bare å bestille også fikser alt seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dårlig erfating med vcore og toll.

Bestile en pakke ifra de på 2000 NOK, og ba de om å merke den så den ikke ble fortollet. Den ble sefølgelig fortollet, og fikk brev ifra tollvesenet om at pakken måtte fortolles. 666kr måtte jeg betale for toll+ masse gebyrer og utgivfter og annet faensakap.

Da jeg fikk pakken så hadde vcore surret med orderen, og gitt meg radiator grill, da jeg hadde bestile radiator shurd, sende mail om dette, og ordnet opp og fikk sendt en my pakke utroligt fort. så ble den pakken også stoppet i tollen og det tok også noen uker å få den igjennom, jeg måtte ut med 600kr i fortolling tull.

Snakket med noen kontakter som kan alt dette, og de sa at jeg skulle hente pakken og betale 600 kr, og at tollen skulle da betale meg tilbake. Så jeg gikk den for å hente pakken, men postkontoret hadde sendt den tilbake til vcore.

Sende da mail til vcore for forklarte alt at pakken hadde blitt fortollet, posten hadde sendt den tilbake og alt det tullet. Og at de kunne sende pakken en gang til på postens regning, og at de måtte mereke pakken orntelig, så jeg ikke måtte betale toll på den.

De sende den til meg igjenn, nå har pakken ligget i oslo i tollens hender i over en uke. Og jeg venter brev ifra tollen.

Nokså rått av dem å gjøre samme feil 2 ganger...

Men ser man bort ifra det, så har vcore et heftig utvalg av nippler, og andre ting og veldig greie priser.

Jeg anbefaler dem ikke, men fraråder deg heller ikke fra å hadle hos dem.

Skal jeg anbefale noe, så må det være Sidewinderscomputers, som har en helt rå kundeservice og gode priser, stort utvalg av deltavifter, og molexkontakter i løsvekt.

Lenke til kommentar

Såppas... Hva er de merker pakken med for at den ikke skal bli fortollet?

Mitt problem er at Sidewinderscomputers ikke har det jeg er ute etter. Eneste må være Tygon slange men det vil da være for under 200kr som vil være tollfritt.

Å jeg skal handel en hel den nipler, ventiler sånn at jeg må handle fra vcore.dk

Lenke til kommentar

Man kan be butikken om å sette lavere verdi på pakken idet de poster den, f eks under 200 kr, og unngå toll på den måten, men det var en her som nevnte at europeiske webshops visstnok er veldig uvillige til å gjøre det.

Amerikanske webshops er derimot ganske så velvillige når det gjelder sånt noe, hvis du sender en mail og spør pent først.

Når det gjelder toll og styr så er det som baronKanon sier, posten fikser det for deg og tar seg fett betalt i prosessen... Noe over hundrelappen, hvis de ikke har lagt på siden jeg styra med det der for vel ett år siden :p

Lenke til kommentar

Vcore setter ikke ned prisen på pakken! Vær mann og betal for tingene dine. Husk at de fjerner momsen i Danmark slik at du betaler moms til Norge istedet. Dette tar Posten dessverre et ekspedisjonsgebyr for.

Noen utenlandske nettbutikker bruker CarryOn Homeshopping, og der er fortolling og moms inkludert. Dette gjelder f.eks. itbutikken og en sykkelbutikk jeg bruker i Sverige. Når prisen er oppgitt i NOK i disse butikkene, er det den prisen VISAen belastes med, og frakten er stort sett flat. Når pakken ankommer Norge, blir den distribuert som vanlig med Posten.

Nok en gang: det er ikke Tollvesenet som fortoller, men Posten på postpakker til private.

Og en ting til: Betalt moms og fortollingsavgift kan du bare GLEMME å få tilbake.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Har bare de beste erfaringer med vcore.dk. De er raske, rimelige med en svært god og hyggelig service. :thumbup:

Posten derimot er jeg ikke så fornøyd med. :hrm:

Men jeg er så utrolig lei av "fjortisenes" mas om at nettbutikkene skal skrive ned verdien på pakken her på forumet. :thumbdown: Slikt er svindel, og i prinsippet like dumt som det "diffen" i Oslo har gjort. Jeg savner også at moderatorer tar tak i dette, da det i prinsippet er oppfordring til lovbrudd.

Moms eller skatt om du vil er faktisk det som gjør at samfunnet har råd til at dere kan gå på skole, få gratis sykehus og annen behandling om dere måtte trenge det.

Skjerpings! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...