Gå til innhold

Da er Blue Dragon i boks!


Amored

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ca 8 timer uti det spillet her, og jeg syens det innfrir ganske bra.

 

Er selv JRPG fan til 1000 og har spilt sikkert 30 stk på PS2.

 

Topp at det er turn based og ikke har et slikt søppel kampsystem som mega skuffelsen Final Fantasy 12 hadde. Deilig å se god grafikk også på en RPG.

 

Noen her som har lagt merke til Battle musikken når det er BOSS battle?

Heavy metal låt... Synes det var litt LOL, men sangen er jo fengende.

Lenke til kommentar

Hvordan er dette egentlig? Jeg har aldri fikset turn-based, men det er noe her som appellerer til meg. Har hatt spillet i hylla i to uker, men har ikke prioritert det. RPG for meg er Oblivion og Gothic. Tenker at turned-based blir for statisk. Samtidig elsker jeg spill som forteller meg en god historie.

 

Kanskje jeg bare skulle slette denne posten og teste det i stedet for å bruke deres tid på å spørre om dette......??....hmmmm.

Lenke til kommentar
Hvordan er dette egentlig? Jeg har aldri fikset turn-based, men det er noe her som appellerer til meg. Har hatt spillet i hylla i to uker, men har ikke prioritert det. RPG for meg er Oblivion og Gothic. Tenker at turned-based blir for statisk. Samtidig elsker jeg spill som forteller meg en god historie.

 

Kanskje jeg bare skulle slette denne posten og teste det i stedet for å bruke deres tid på å spørre om dette......??....hmmmm.

9347764[/snapback]

Jeg synes kampsystemet i Blue Dragon er bedre enn alle andre JRPGs jeg har prøvd. Ikke like statisk som de andre turn-based JRPG.

Sitter og spiller akkurat nå. Har snart spilt spillet i 21 timer, og er fortsatt på disc 1 :dribble: Har ikke rørt noen av de andre spillene mine etter at jeg kjøpte Blue Dragon. Jeg er rett og slett hekta :p

 

Da jeg spilte demoen av Blue Dragon ble jeg VELDIG skuffet. Det kunne vært fordi jeg hadde altfor høye forventninger, men jeg har skjønt at det var fordi det er gørr-kjedelig å starte et RPG midt i spillet.

 

Jeg anbefaler Blue Dragon på det sterkeste!

Grafikk = nydelig

Musikk = nydelig

Gameplay = nydelig

og

Story = mesterverk!

 

EDIT:

Kadaju: Jeg fant ut hva "medals" er til ;)

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hmm, har aldri orket å sette meg ned med en skikkelig RPG før, kanskje jeg burde ta å plukke opp Blue Dragon når jeg alikevel skal kjøpte BioShock i dag. Er dette et spill for en som er nybegynner innen sjangeren, eller bør man ha spilt sin fair share med JRPG for å få utbytte her?

Lenke til kommentar
Hmm, har aldri orket å sette meg ned med en skikkelig RPG før, kanskje jeg burde ta å plukke opp Blue Dragon når jeg alikevel skal kjøpte BioShock i dag. Er dette et spill for en som er nybegynner innen sjangeren, eller bør man ha spilt sin fair share med JRPG for å få utbytte her?

9347856[/snapback]

Jeg er absolutt ikke god i JRPGs selv, så om jeg klarer å spillet, får nok du til det oogså ;) Ta en rask titt i manualen så kan nok til å komme lett i gang. Du får gradvis opplærning i spillet, etterhvert som du får tilgang til nye ting.

Lenke til kommentar

Har selv spilt dette spillet i nærmere 24 timer (gametime) og er godt uti disc 2. Ønsker egentlig at spillet ikke skal ta slutt. Det rapporteres om ca 24 timer spilletid ved "normal" spilling, rundt 40 ved grundig gjennomgang av rom osv. Et lite tips for folk som starter er at nesten alt rundt deg kan undersøkes (dog får du lite penger/xp/sp for dette) Tilogmed de gangene du får "nothing" vil etterhvert kunne brukes for å "kjøpe" special accessory. (Hint: I'm the nothing man :))

 

Hvordan gruppemakeup bruker folk? Selv grinda jeg Kololnos (sikkert feilstavet) i et hulesystem i nesten 4 timer, da disse var lettdrepte og ga meget god betaling i form av SP (som lvler shadowklassen din)

Shu har nå alle skillsene (rundt lvl 36) i Sword og Assassin, Kluke har alt i Black og Support, Jiro har White og Barrier, Marumaro har Monk og Sword. Zora har Sword og Assasin. I tillegg har alle maks skill i Guardian og Generalist.

 

Et annet tips er å tidlig lvle generalist for å kunne ha flere skills etterhvert som du spiller.

 

Et annet stalltips er at Monk klassen virker veldig kraftig. Ved maks lading gjør Marumaro nå minst 1000 i skade, over 2k ved crit (crit chance økes gjennom skill i assassin tror jeg det var). Når jeg nå legger til at han kan treffe alle monsterne ved riktig lading så er det one-shot one-kill på de fleste non bosses.

 

Spillet er meget bra det, BD gjør at Bioshock ligger på hylla hjemme hos meg for øyeblunket :)

 

Men hvorfor nordmenn vil spille dette spillet med japansk tale og engelsk tekst er for meg uforståelig. Greit nok hvis du forstår japansk så er det sannsynligvis bedre voiceacting, men jeg mistenker mange for bare å ville være "spesielle"...

Lenke til kommentar

5/10 hos Eurogamer

 

Svært svak historie. Interessant battlesystem og flott grafikk, men føles primitivt og gammeldags (som 80/tidlig 90-talls JRPG-er).

 

Denne sier vel det meste:

The sad fact is that if Blue Dragon had been released on the PS2, it would have sunk beneath the waves without a trace - written off as a strangely traditional game that had no appeal outside Japan.
Endret av kilik
Lenke til kommentar
Topp at det er turn based og ikke har et slikt søppel kampsystem som mega skuffelsen Final Fantasy 12 hadde.

9347540[/snapback]

 

Akkurat den er jeg ekstremt enig i. FFXII skuffa så enormt når det gjelder kampsystemet, så det er utrolig herlig å spille et jrpg som Blue Dragon med et skikkelig turn-based system igjen.

 

Amored: Satt du oppe i hele natt og spilte eller? :p

Lenke til kommentar

Vel da ble det Blue Dragon på meg også. Har ventet en stund på Blue Dragon nå, men ble litt skuffet over reviewene som har kommet. Men ble overbevisst over alle lovordene fra dere her på forumet. Og når Elkjøp ikke hadde fått inn Bioshock + at jeg fikk lønn idag, som brenner i lommene, så jeg ikke annet valg enn å kjøpe dette. Gleder meg til å poppe det i Xboxen å fyre igang :D

Lenke til kommentar

Vel, fant ut at Blue Dragon er kresen når gitaren står plugget i. Da kræsjer det i hytt og pine. Var redd det var min tur å få den røde ringen, men boxen surrer å går enda... :p

 

Edit: Og hvis noen vet hvor jeg har gjemt Play & charge kitet mitt så si ifra. I need it.. :hrm:

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Etter at det kom frem at spillet har Japansk tale på EU-versjonen tok det ikke lang tid før spillet kom i hus, og jeg må si at det er en fornøyelse å spille.

Kampsystemet er en frisk pust etter utallige timer med Enchanted Arms.

 

Siden jeg ikke har kommet så veldig langt enda vil jeg ikke uttale meg ytterligere, men hvis det fortsetter på denne måten er det virkelig et spill å anbefale. Om du er gammel kjent eller ny innen JRPG er det et koselig og avslappende spill man kan nyte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...