Gå til innhold

Da er Blue Dragon i boks!


Amored

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig i tvil om denne tittelen.. 1up ga det 6.5, 6,5 og 7.5 med begrunnelsen "slow story/lame characters". Når det også sies at battlesystemet er som Final Fantasy V så blir det kanskje litt utdatert?

 

Har fulgt dette spillet lenge, men det ble shin megami tensei:persona 3 på meg i stedet. I hvertfall for nå.

Lenke til kommentar

I Level fikk det 9/10, tror jeg.

 

Uansett, elsker jeg det allerede! Kongespill! Kongegrafikk!

 

 

Edit: Du kan velge mellom engelsk, fransk og japansk...tror jeg. Jeg valgte i alle fall japansk. Da ble det automatisk engelsk tekst (som sikkert kan fjernes senere).

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Eg tror eg står over denne tittelen, da eg fant kampsystemet til Eternal Sonata mye meir tilfredstillende for ein RPG-n00b som meg :p Liker også stilen på spillet ein del bedere. Men skal ikkje se bort i fra at eg invisterer i BD seinere sa :)

 

Gi oss uansett ein meir fyldig tilbakemelding seinere da ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg hopper over dette spillet i denne omgang. Jrpg har aldri interessert meg noe særlig, men i ny og ne finner jeg det underholdene. Jeg hadde lenge planlagt å kjøpe Blue Dragon, men jeg kommer nok til å kjøpe Eternal Soanta i stedet da det virker mer spennende. Dessuten har jeg litt interesse i Lost Odyssey, og det skal også komme ut før jul...

Lenke til kommentar
Lurer på og kjøpe det selv her, men klarer ikkje bestemme meg :(

Fint om dere skriver litt mer om hvordan dere opplever spillet :)

9339262[/snapback]

Vel, førsteinntrykket er meget bra. Jeg spilte et par timer i går kveld og jeg kom et lite stykke på vei. Så langt har Blue Dragon vært svært historiedrevet, noe som er et stort pluss for min del. Grafikken er veldig bra (hvis man liker anime-stilen), og det er svært behagelig musikk (veldig lite MIDI-preg over musikken heldigvis, i motsetning til mye annen JRPG (som for eksempel Enchanted Arms..)). Jeg har til nå vært igjennom ett wilderness-område, og jeg har der full kontroll over hvem jeg ønsker å kjempe mot. Med andre ord ingen random encounters sånn som i Final Fantasy (bortsett fra FFXII da). Massevis av skattekister rundt omkring, som regel beskyttet av et eller flere monster. Det gir meg motivasjon både til utforskning av wilderness samt angripe monstrene. :)

 

En veldig artig vri som jeg ikke har sett i andre JRPG-er (nå har jeg ikke spilt så veldig mange da..) er at jeg kan velge å kjempe mot flere grupper av monstre samtidig. Kjemper jeg mot flere grupper av samme monstertype samtidig for eksempel to grupper med slanger), så kjemper jeg mot gruppene en etter en. Klarer jeg å få igang en kamp med flere typer monstre samtidig (for eksempel en gruppe med slanger og en med kjempekakerlakker, eller hva det skal forestille ;) ), kan det hende jeg trigger en såkalt "monster fight". Effekten av det så langt jeg har sett er at den sterkere gruppen (kjempekakerlakkene) utrydder den andre gruppen (slangene) svært effektivt. Ikke bare blir kampene litt lettere, men du får også all XP og SP som om du skulle ha drept dem selv, i tillegg til at du får noe som heter combo points, men dette vet jeg ikke hva er for noe enda. ;) Og jeg tror det kan bli riktig så underholdende med monster fights etterhvert som monstrene blir sterkere. :)

 

Nuvel, det var mitt førsteinntrykk etter et par timers spilling. Fortsetter det på denne måten blir jeg ikke å kjøpe Bioshock i morgen, da får det heller vente litt. :)

Lenke til kommentar
I Level fikk det 9/10, tror jeg.

 

Uansett, elsker jeg det allerede! Kongespill! Kongegrafikk!

 

 

Edit: Du kan velge mellom engelsk, fransk og japansk...tror jeg. Jeg valgte i alle fall japansk. Da ble det automatisk engelsk tekst (som sikkert kan fjernes senere).

9337204[/snapback]

 

 

Hvor fant du det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...