Gå til innhold

Passer disse modulene?

aplus

Anbefalte innlegg

Har ett Abit IP 35 Pro, og i spesifikasjonene på Komplett.no står det at HK støtter PC4200, PC5300, og PC6400.

Vil likevel Crucial BallistiX PC2-8500, som kjører på 1066 Mhz, "passe"?

Dersom jeg har forstått dette rett, kommer prosessoren min (signatur) til å kjøre på 6x(1066/2) = 3198 Mhz eller 3731 Mhz alt avhengig om jeg setter muliplieren på 6 eller 7?

Har god kjøling, så tror prosessoren skal greie det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja minnebrikkene passer.

Du må ikke nødvendigvis kjøre brikkene på 1066, men hovedkortet støtter langt høyere hastigheter.

Og du trenger ikke kjøre CPU på 3GHz+, for å kunne sette minnebrikkene til ca. 1066.

Du kan f.eks kjøre CPU på 7x400MHz= 2,8GHz

Da vil minnebrikkene kjøre på 800 (2x400), dersom du bruker samme hastighet på minne og FSB. 1:1

Hvis du kjører Minne på 1000 (2x500), og velger divider 4:5, kan du fortsatt holde FSB på 400.

Når det er sagt, klarer det hovedkortet normalt ganske høy FSB, så du klarer helt sikkert 3GHz+

Minnebrikkene kan også overklokkes, men det trenger du nok ikke for å kjøre FSB:RAM 1:1. :)

Du kan alltids kjøre brikkene på 4-4-4-10 eller evt. enda lavere, dersom du velger å kjøre FSB:RAM 1:1.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Ja minnebrikkene passer.

Du må ikke nødvendigvis kjøre brikkene på 1066, men hovedkortet støtter langt høyere hastigheter.

Og du trenger ikke kjøre CPU på 3GHz+, for å kunne sette minnebrikkene til ca. 1066.

Du kan f.eks kjøre CPU på 7x400MHz= 2,8GHz

Da vil minnebrikkene kjøre på 800 (2x400), dersom du bruker samme hastighet på minne og FSB. 1:1

Hvis du kjører Minne på 1000 (2x500), og velger divider 4:5, kan du fortsatt holde FSB på 400.

Når det er sagt, klarer det hovedkortet normalt ganske høy FSB, så du klarer helt sikkert 3GHz+

Minnebrikkene kan også overklokkes, men det trenger du nok ikke for å kjøre FSB:RAM 1:1. :)

Du kan alltids kjøre brikkene på 4-4-4-10 eller evt. enda lavere, dersom du velger å kjøre FSB:RAM 1:1.

9338319[/snapback]

Ok, takker for svar :) Men saken er at på mit Abit IP 35 Pro ser det ikke ut som det går an å kjøre f.eks 5:4, bare ram hastighet over fsb, f.eks. 4:5 elns :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan ikke kjøre minnebrikkene på lavere hastighet enn FSB, med mindre du har et brikkesett som lar deg kjøre minne og FSB uavhengig av hverandre, som 680i f.eks.

Men brikkene du tenker på å kjøpe? er så raske at det er unødvendig uansett om det hadde vært mulig.

Mulig det ble en misforståelse her, men jeg mente altså at du enten kjører samme frekvens. 1:1 eller minne raskere enn FSB, 4:5, 2:3 eller tilsvarende.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...