birkulf Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har ADSL fra NextGenTel og fikk med Cisco 677i ruteren. Har nå fått meg 3Com Office Connect Cable/DSL Gateway for trådløst nettverk. Problemet er at nå klarer jeg ikke å nå webserveren fra internet. Har koblet ADSL-ruteren til gatewayen, og PC1 med kabel til gateway og PC2 trådløst. Internt funker alt bra, men jeg kan altså ikke se egen webserver. Kobler jeg derimot ut gatewayen og setter ADSL-ruteren rett i PC1 (uten å gjøre noen innstillinger) fungerer alt som det skal... Det er sikkert noe IP-greier jeg ikke helt skjønner her, men hvor skal jeg begynne? Kjører WinXP og IIS 3irkulf Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er det pc1 eller pc2 som er web-serveren? Lenke til kommentar
birkulf Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 PC1 er webserver. Internetoppkoblingen fungerer forøvrig bra, fra begge maskiner, men kan altså ikke nå webserveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå