Gå til innhold

Forbyr bar mage og synlige truser

Er du for eller imot skoleuniformer?  

161 stemmer

1. 1. Er du for eller imot skoleuniformer?

• For kleskodekser
      23
    • For skoleuniformer
      24
    • Mot kleskodekser, for skoleuniformer
      15
    • Mot begge deler
      87
    • Usikker
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det finnes ikke et press der du blir bedt om å pelle deg å kjøpe skikkelige klær for å være med i gjengen. Men folk liker gjerne å tro det.

Folk liker å høre "fet bukse du har", ergo så er det et behov og ikke et press. :)

Folk blir ikke mobbet pga av klesstil. Nå skiller jeg på å kommentere/disse klesstil noe som ofte er på kammeratslig/morsomt nivå, og det å faktisk mobbe en person. Ikke kom og si at mobbeofferet på din skole ikke hadde blitt mobbet om han hadde stillt opp i det fete kostymet. Mobbeoffer blir mobbet uansett, og de bruker gjerne klesstil som argument, men de hadde bare funnet andre ting å mobbe for om det ikke hadde vært for klærne.

Faktisk, et mobbeoffer ville blitt mobbet om han hadde stillt opp i det fete kostymet ... for da er det for fett ikke sant?

fortell at jeg tar feil på dette...

9350966[/snapback]

Problemet er kanskje ikke så innlysende når du har gått på skole på landet med 150 elever. Selv om kjøpepress ikke er så alvorlig i Norge finnes det enda, man må være ganske blind for å ikke se det. Man blir ekskludert, latterlig gjort dyttet, mobbet og andre standard prosedyrer.

9351098[/snapback]

PØh - 50stk, 10.000stk ... same shit, different wrapping.

Si meg. Om en person kler seg rart så mobber du personen?? OG om den personen slutter å kle seg rart så stopper mobbinga??

Unskyld, er du våken på skolen??

Et mobbeoffer blir valgt av andre årsaker. Et mobbeoffer er det svakeste mennesket, og enklest å herse med. Ingen plukker den sterkeste til å være et mobbeoffer, ingen plukker den peneste, ingen plukker han som har party hver helg ... hva er i den andre enden av skalaen? Hæ? ET MOBBEOFFER.

Jeg kan være enig i en ting, og det er at et mobbeoffer ofte ikke går i de kuleste klærne, de har gjerne ikke råd eller gidder å ta seg råd til fancy klær.

Men det er så mange klesstiler og sub grupper blandt ungdom som kommer til uttrykk i klær, at jeg mener at klærne i seg selv ikke er grunnlag for mobbing.

Nå skiller jeg på erting, tilfeldig drittslenging og det å direkte mobbe. Mobbing foregår ikke i 2min. Mobbing er en konstant langvarig situasjon der man trakkaserer et mobbeoffer på mange måter over lengre tid. Du har et fast mobbeoffer. Du skifter ikke mobbeoffer hver uke eller måned.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hvis dette løser problemet med mobbing, så har jeg ingenting imot at det innføres skoleuniformer. Men som andre har påpekt; folk mobbes ikke på grunn av hvordan de kler seg.

Lenke til kommentar
Jeg mener at de hygeniske kravene er ok egentlig. Personlig dusjer jeg meg som oftest annenhver dag, bortsett fra hvis jeg har trent eller noe sånt. Vasker meg selvfølgelig under armene de dagene jeg ikke dusjer da....

Angående klærne så forstår jeg ikke problemet. Motepress?? Angående ekskludering av folk som går med skikkelig rare/barnslige klær, så er det jo lov så lenge man ikke mobber dem?? Er det påbudt å være venner med alle liksom??

Å mobbe andre medelever, uansett grunn er jo allerede forbudt.

9350637[/snapback]

Tror du bør sette deg ned å tenke deg om hva mobbing egentlig er. Eksludering en velkjent metode for å mobbe en person.

9350994[/snapback]

I så fall synes ikke den formen for mobbing burde være forbudt.

Lenke til kommentar

Meh, jeg synes det er tåpelig at skolen bryr seg så mye, men greit for meg så lenge de ikke tvinger meg til å dusje hver dag. Jeg dusjer 3 ganger hver skoleuke(5 dager) og synes personlig dette er mer enn nok.

PS: ^^^^Det ble visst litt generelt, men men :ph34r: .

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Foreldre <- Kontrollorgan for umyndige avkom

Skole <- Læringsinstitusjon for å klargjøre individet for en samfunnsmessig oppgave

Klær og mote <- Utstyr som sørger for at folk ikke fryser eller bryter samfunnsmessiger normer. (som folk tjener penger på)

Valgfrihet under ansvar....... FpU og Frp skal ha honnør for akkurat dette utsagnet.. men ikke stort mer :)

Lenke til kommentar
I så fall synes ikke den formen for mobbing burde være forbudt.

Hvis du en dag opplever det selv, så tror jeg du vil forandre mening. Mulig det hjelper å få noen år på baken, også.

Det er ikke særlig kult å gå alene i skolegården dag etter dag, og alltid være den som ingen vil være på gruppe med, aldri får lov til å være med å spille fotball osv. Det er faktisk noe av den verste mobbingen som finnes. Fysisk mobbing kan man ta igjen på. Utskjelling kan man svare på. Det er ikke så lett å gjøre noe med at ingen vil være med deg fordi du ikke er kul nok.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hvis problemet er synlig truse, så er det vel bare å slutte å bruke truse...?

Og med et bredt belte rundt magen, men ellers toppløs, så er det tydeligvis greit.

Hva med å spesifisere at ingen hull under magen skal være synlige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...