Gå til innhold

Forbyr bar mage og synlige truser

Er du for eller imot skoleuniformer?  

161 stemmer

1. 1. Er du for eller imot skoleuniformer?

• For kleskodekser
      23
    • For skoleuniformer
      24
    • Mot kleskodekser, for skoleuniformer
      15
    • Mot begge deler
      87
    • Usikker
      12

Anbefalte innlegg

Dette synes jeg blir for dumt. Hvis jeg hadde unger som gikk på denne skolen, så skulle jeg gjort det klart og tydelig at de aldri måtte være redd for å komme hjem med brev fra skolen pga hvordan de kler seg.

Om de hadde valgt å innføre skoleuniform så hadde det vært en helt annen sak. Da går alle kledd likt, og man føler ikke motepress. Begrunnelsen for at de ikke skal kunne vise trusekanten er at det ikke skal være motepress? Hvor er logikken?

Hvordan barna kler seg, og hvordan hygienen er, synes jeg er en sak for foreldre og barn. Det har ikke skolen noe med. Jeg greier ikke engang å se for meg hvordan det blir hvis lærerene skal sende brev hjem til foreldrene pga manglende hygiene.. Vet ikke hvem det skulle være mest flaut for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt problemet med litt hud, men det finnes grenser som nevnt over. Klesstilen din og måten du kler deg på er mer eller mindre hvem du er, og jeg har heller ikke merket noe av denne "kleskrigen" folk snakker om, var vel mer på barneskolen det, i allefall her rundtom. Å vise litt hud har aldri gjort noen skade og det gjør heller ingen urett.

Hygienekravene er ok, og er virkelig folk så skitne at det må være påbudt å dusje minst 1 gang pr dag?!

Jeje, vet ikke hvorfor jeg bryr meg en gang. :p

9339321[/snapback]

Hvem du er ja,men det gjelder vel over alt i verden og jeg har ikke intrykk av at det er noe problem i de landene som har skoleuniform.

Når alle har det blir det litt vanskelig å kritisere andre for klesdrakten, tror du ikke :)

9339681[/snapback]

Jojo, klart det. Nå vet jeg ikke om det er slik over hele landet, men her jeg bor har jeg hverken sett eller hørt snakk om mobbing eller utestengelse fra vennegrupper på grunn av klesstilen på flere år. Så regler og begrensninger for hva man skal gå i blir litt overflødig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Tvinges til å gå i rene klær? Spar meg!

Hvis jeg har lyst til å ha grønske på buksene mine så skal jeg vel fanden meg få lov til det!

Enda et tegn på at "folket ikke vet hva som er best for dem og bør kontroleres mest mulig slik at de ikke tar "feil" valg."

Såklart skal man ha respekt for lærere(som fortjener det) og man bør ta av capser og slikt i timen, men man skal vel ikke måtte bruke tvang. :nei:

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar

Dette med "hore" klær er jo helt greit. Men hadde jeg blitt tvunget til å gå i rene klær uten kulukt (bor på landet), og alltid vært nydusjet hadde jeg nektet å gå på skolen.

Ikke FAEN om jeg hadde dusjet om morgenen. Dette er et overgrep mot elevene!

Endret av Majestixx
Lenke til kommentar

Min mening er at skoleuniformer hadde gjort ting mye enklere. Men siden vi ikke har skoleuniformer så ser jeg ikke problemet med å regulere det litt. Synes det høres veldig fornuftig ut.

Og det å forlange at folk er rene når de kommer på skolen burde vært en selvfølge. Hvem vil vel tilbringe halve dagen ved siden av folk det stinker av ?

Lenke til kommentar
Og det å forlange at folk er rene når de kommer på skolen burde vært en selvfølge. Hvem vil vel tilbringe halve dagen ved siden av folk det stinker av ?

100% enig,nettop i samvær med andre er vel hygienen viktikst.

Har så noen ekstreme behov for å lukte dritt eller se ut som en møkkamann kan de vel gjøre det alene i fritiden .

Ingen skal vel tvinges til å omgås folk som lukter fælt eller er skitne :hmm:

Det kunne forresten vært morro med en poll her ang dette med skoleuniform, enkelt og greit for, mot, vet ikke.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Dette virket egentlig idiotisk. Enten får de ta det hele veien, og dele ut skoleuniformer til de stakkars elevene, eller så får de holde seg unna. Ikke fordi, jeg er i mot skoleuniformer. Om alle skal se like ut, så lærer de ikke selvstendighet heller. Men å begynne å regulere noen få ting som ikke er lov? Greit nok "ikke kom naken på skolen", men "vi vil ikke se trusa di"? Det er jo ett klesplagg det også. Og om den viser, så burde det ikke være noe problem, så lenge de har bukse på utenpå.

Lenke til kommentar

Mot begge deler. Hva er en skole for "mangfold", "frihet" og "mulighet til å utfolde seg selv" verdt, når en ikke engang får gå kledd som en vil? Det neste er vel å forby klesstilen til disse emo/goth folka, fordi det ikke "passer seg inn". Rett og slett tull.

Lenke til kommentar
Ekkelt med lærere som ser på småjentene.

9340728[/snapback]

Hvorfor er det ekkelt? Det er da helt naturlig. De du kaller for småjenter er kjønnsmodne og kan få barn. Det ligger i genene. Men åh, de må vi jo fornekte i dette unaturlige, sterile samfunnet vårt.

Lenke til kommentar

Er for at folk skal kle seg sånn som de vil. Ser så mye fettvalker og rumpesprekker ellers i samfunnet så hvorfor skulle skolen være noe annerledes?

Men at folk kommer uten og stinke svette og skitt er en helt annen sak da det påvirker de fleste i klasseromet. Er ikke alltid folk rekker og dusje om morgenen og kan lukte litt engang i blant. Men gjentagelse av dette er jo ikke bra(regner med de fleste har gått i klasse eller paralell klasse med noen som er rett og slett skitten)

Skoleuniform er vel greit nok, men personlig ville jeg ikke gått i det....

Lenke til kommentar
Hvordan barna kler seg, og hvordan hygienen er, synes jeg er en sak for foreldre og barn. Det har ikke skolen noe med. Jeg greier ikke engang å se for meg hvordan det blir hvis lærerene skal sende brev hjem til foreldrene pga manglende hygiene.. Vet ikke hvem det skulle være mest flaut for?

9339813[/snapback]

Vel, hygienekravet er rimelig. Kan jo ikke ha unger som stinker i et klasserom fullt av andre mennesker. Det kan jo ødelegge undervisningen.

Jeg er forresten mot skoleuniform også. Tvinge folk til å se like ut, forkastelig. Hadde det vært litt forskjellige uniformer man kunne velge mellom og mulighet for å kombinere med så hadde det jo nesten vært litt kult.

Lenke til kommentar
Jeg er forresten mot skoleuniform også. Tvinge folk til å se like ut, forkastelig. Hadde det vært litt forskjellige uniformer man kunne velge mellom og mulighet for å kombinere med så hadde det jo nesten vært litt kult.

Slik som på Rema 1000, ICA, Skeidar, Høyesterett, Vaktmesterselskap, Securitas, osv, tenker du på!? :ermm:

Lenke til kommentar
Det er jo ikke for å se like ut i seg selv, det er fordi de skal være lett gjenkjennelig for vanlige folk.

9344423[/snapback]

Fortsatt så blir de "tvunget" til å se like ut.. som vel er like fult forkastelig i følge Nstin..

..

Jeg er for skoleuniformer, og ser virkelig ikke noe problem med dem. Tenk så lettvint!?

* Slippe å tenke på hva man skal ha på seg til hver dag..

* Blir det ødelagt, så er det ikke "dine" klær..

* Ingen føler kjøpspress for å ha på seg noe "akseptabelt" på skolen.

* Minsker antall "moteriktige" klær som mor og far må gå til innkjøp av (nå begrenser det seg bare til fritiden.. og ikke dobbelt opp ++ pga skoletid).

* "Hore/boms" -faktoren..

Personlig ser jeg ikke en eneste god grunn til å IKKE ha skoleuniform..

Seriøst.. HVA SÅ om man ikke får gå rundt og vise frem den nyeste bokseren sin, eller genseren sin.. slike småting, som jeg velger å kalle dem, grenser til det smålige.. ..kommentarer som at man ikke da får velge de klærne man selv følger behagelig å gå i, ser jeg også på som småtull.. 100 % sikker på at klærne som eventuelt blir valgt ut vil være godkjent i hue og ræva av alle slags organisasjoner, og medlemmer.. inkludert representanter for dem som faktisk skal bruke dem.. Det blir litt som militærklær, for vi som har vært der... i starten er det nok kanskje litt rart.. men, til slutt blir du egentlig veldig glad i dem..

Sånn føler nå jeg det! :)

EDIT: glemte et par ord..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...