Gå til innhold

Forbyr bar mage og synlige truser

Er du for eller imot skoleuniformer?  

161 stemmer

1. 1. Er du for eller imot skoleuniformer?

• For kleskodekser
      23
    • For skoleuniformer
      24
    • Mot kleskodekser, for skoleuniformer
      15
    • Mot begge deler
      87
    • Usikker
      12

Anbefalte innlegg

Forbyr bar mage og synlig truse

I skrivet fra Salhus skole i Brønnøysund heter det bukse og topp skal møtes. - Vi vil ikke se bare mager og stringtruse som stikker opp av bukselinningen, skriver skolen.

8.klassingene ble møtt med dette skrivet første skoledag mandag. Her ble elevene fortalt hva som ble forventet av dem både når det gjaldt kleskode og hygienekrav, ifølge BA.

Det står også i brevet at skolen forventer at elevene skal stille med nyvasket kropp, nypussa tenner og rene klær.

Synlig truse

Kravet om at trusen ikke skal synes gjelder også for gutter. I brevet heter det at guttene ikke får gå med bukselinningen nedenfor bokseren. Dersom dette skulle være et problem oppfordrer brevet til bruk av belte.

Nyansatt rektor Liv Bentzen sier til BA at brevet ikke er noen stor sak for skolen.

- Dette har litt med holdninger å gjøre og hvilke signaler vi vil sende til ungdommene. Vi vil ha fokus på skolen og læring, ikke på klesmoter og trender, sier Bentzen.

Brev med hjem

Linda Jensen og Karoline Vedal er to av elevene som fikk med seg skrivet hjem på mandag.

- Jeg synes det var litt strengt at skolen skal bestemme at vi må gå slik og slik. Men jeg synes også at det er greit at skolen får bestemme litt hvordan vi får gå kledd på skolen, sier Linda.

De to jentene synes det verste er at de risikerer å få brev med seg hjem ved regelbrudd.

- Vi kan få brev med oss hjem hvis vi bryter reglene, men det at vi må være nydusjet når vi møter på skolen er ikke noe problem. Det er en selvfølge for oss, sier Karoline.

HVA SYNES DU OM AT SKOLEN LEGGER FØRINGER FOR HVORDAN ELEVENE SKAL KLE SEG?

Det hadde vært litt tøft men en poll. :)

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I brevet heter det at guttene ikke får gå med bukselinningen nedenfor bokseren. Dersom dette skulle være et problem oppfordrer brevet til bruk av belte.

9336836[/snapback]

Herlich. :wee:

mage og whaletail på 13-14åringer? nei takk.

finnes fjorten år gamle jenter som ser ut som om de er 17-18

9337260[/snapback]

Det var nok ikke poenget hans heller.

Lenke til kommentar
Bra bra det, jeg er for skoleuniformer.

9337060[/snapback]

Enig og ved innføring av skoleuniformer kunne muligens kjøpepress og tyveri reduseres en god del, det er jo en kjent sak at ungdommer stjeler klær eller presser andre til å stjele for seg for å bli akseptert i visse miljø.

Vi hadde vel da fått fjærnet dette, iallefall fra skolegården :hmm:

Lenke til kommentar
mage og whaletail på 13-14åringer? nei takk.

finnes fjorten år gamle jenter som ser ut som om de er 17-18

9337260[/snapback]

Og det finnes 13-14 årige gutter :p

Jeg er imot dette. Skolen kan holde seg langt unna hva folk skal gå med. Hygienekravene er forsåvidt greie. Regner med at alle vasker seg daglig, så det er vel ikke et diskusjonstema.

Det finnes grenser for hva som kan vises selvfølgelig. Men om man ser litt av en truse eller bokser og kanskje litt hud, so fucking what?

Det er dessuten mye bedre å ha boksern litt over buksekanten. For noen bukser har små knapper eller tråder som kan klø akkurat der.

Men jeg driter i det for min del, er jo ferdig med ungdomskolen for lenge siden.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med litt hud, men det finnes grenser som nevnt over. Klesstilen din og måten du kler deg på er mer eller mindre hvem du er, og jeg har heller ikke merket noe av denne "kleskrigen" folk snakker om, var vel mer på barneskolen det, i allefall her rundtom. Å vise litt hud har aldri gjort noen skade og det gjør heller ingen urett.

Hygienekravene er ok, og er virkelig folk så skitne at det må være påbudt å dusje minst 1 gang pr dag?!

Jeje, vet ikke hvorfor jeg bryr meg en gang. :p

Endret av mini me
Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet med litt hud, men det finnes grenser som nevnt over. Klesstilen din og måten du kler deg på er mer eller mindre hvem du er, og jeg har heller ikke merket noe av denne "kleskrigen" folk snakker om, var vel mer på barneskolen det, i allefall her rundtom. Å vise litt hud har aldri gjort noen skade og det gjør heller ingen urett.

Hygienekravene er ok, og er virkelig folk så skitne at det må være påbudt å dusje minst 1 gang pr dag?!

Jeje, vet ikke hvorfor jeg bryr meg en gang. :p

9339321[/snapback]

Hvem du er ja,men det gjelder vel over alt i verden og jeg har ikke intrykk av at det er noe problem i de landene som har skoleuniform.

Når alle har det blir det litt vanskelig å kritisere andre for klesdrakten, tror du ikke :)

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er bra.

Klarer ikke holde ut med folk som har et såpass stort behov for å ha

buksa på knærne så hele ræva synes, samt capsen er nødt til å være

på inne i timen, på skeiva. For ikke å nevne jenter som prøver å tiltrekke

gutter som oftest med å dra trusa opp, sett jenter som har g'en så langt

opp at jeg skjønner ikke at det ikke lager skader der nede.

My opinion.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...