Wheeljack Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Sesong 1, helt klart. Da var nysgjerrigheten på topp og jeg har aldri sett en TV-serie lagd på den måten før. Artig å se sammenhenger, hvor folk hadde møtt hverandre før kræsjet, hva som har skjedd med dem forskjellige karakterene og ikke minst hva i eter'n det er med den øya?? Mystikk, og masser av det. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Nåja, sesong 2 er jo helt klart værst! Makan til dritstart på den sesongen. Tok seg opp etterhver da, men allikevel. Sesong en etterfølgt av sesong tre personlig. Tuller du med meg? Beste sesongstart noen gang. Desmond, hemmeligheten bak luka? Aldri tidligere eller senere har en så stor hemmelighet blitt avslørt. Var vel ingenting jeg lurte mer på enn hva huleste den store luka i bakken var for noe. Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Nåja, sesong 2 er jo helt klart værst! Makan til dritstart på den sesongen. Tok seg opp etterhver da, men allikevel. Sesong en etterfølgt av sesong tre personlig. Tuller du med meg? Beste sesongstart noen gang. Desmond, hemmeligheten bak luka? Aldri tidligere eller senere har en så stor hemmelighet blitt avslørt. Var vel ingenting jeg lurte mer på enn hva huleste den store luka i bakken var for noe. De nye seriene som har et stort plott. les: Lost - Prison Break - Heroes - osv.. alle de seriene har kanongode første sesonger. Problemet er også de gode første sesongene, det legges så mye jobb inn i det å få "hooket" et publikum slik at fallhøyden før neste sesong blir så stor. Husk at med slike serier legges det ned X-antall timer ned i Pilot episoden og plotlines / historie for første sesong. Skribentenen jobber kanskje opp til et helt år med første sesong. Så når serien blir plukket opp for en ny sesong har de ikke like mange ideer på blokka, samt tidsklemma kommer inn i bildet for fullt. For ekte fans (som gjerne kan første sesong inn og ut) så ser man disse fallene mellom første og andre sesong meget klart. Rett og slett fordi det er nesten umulig å skape noe like godt med X antall timers jobbing, kontra å skape et like godt produkt med 25% av X antall timer. Dette gjelder ikke like godt for serier som ikke har like tett handling, like stram plotline. Serier som West Wing, Sopranos, eller Entourage. Disse seriene har sine rammer og så fort man kjenner rammen kan man hoppe inn i serien nesten når som helst. Man vil nyte det man ser uansett. Med mer snever plotline, eks: Lost - Prison Break så er man nesten avhenging av å se serien fra A til Å. På den andre siden av krona så klarer man ikke følge like lenge med, og man vil gjerne ha en slutt på seriene. Lost handler først og fremst om - Folk krasjer på en øy, de vil vekk. Men så nøster man opp en syk historie, og seriens premisser forandrer seg mens man ser på. Det samme kan man si om Prison Break. Mens i serier som Sopranos så er det ikke like spesiell sammneheng mellom episode 1 og episode 50. Det er fortsatt en mafiaboss som sliter med begge sine "familier" mens han ytrer sine problemer til sin "shrink". Det jeg prøver å si er at man må se en serie som Lost / Prison Break fra første episode og til siste og dømme hele serien som en lang sesong (eller film om du vil). Men man kan selvfølgelig se sesong vs sesong, men det blir litt urettferdig, fordi andre sesong hadde ikke vært like bra om første sesong ikke hadde gitt premissene for mye kule handlingsplot. personlig synes jeg sesong 1 er best da jeg først ble attracted til "Robinson Crusoe" konseptet. Der folk mister alt og en gruppe ukjente mennesker må bygge opp et lite samfunn. Som et rent sosiologisk scenario er Lost meget intressant. Men etter første del av sesong 1 så skjønnte vi alle at det var mer en bare "Robinson Crusoe / Gilligans Island". Sesong 2 handler jo om noe helt annet en det sesong 1 starter med. Sesong 4 derimot ligner mer på starten av sesong 1, nå gjelder det å komme seg vekk fra øya. I sesong 2 dreide jo det hele seg om "The Hatch". Mens i sesong 3 så var det å oppdage hvem "the others" var. Sesong 4 er jeg selvsagt ikke sikker på hva dreier seg om, men jeg tror det går på to ting: nemlig hvem og hvorfor Naomis folk ville finne øya. Er de Dharma folkene? Og ikke minst hvordan / hvorfor det ble Oceanic 6 og Lockes folk på øya. Stor Spoiler om hvem som er Oceanic 6: De seks blir: Jack-Kate-Hurley-Jin-Sun-Sayid. Dette er fra spoiler sider på nett. Flere melder de eksakt samme personene. Blant annet vil vi få vite om Sayids Post-Øy liv i Tyskland med ny kjæreste og en top-secret jobb. Så hvem Kate siktet (da hun møtte Jack ved flyplassen) til forblir et stort mysterium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå