vinzenT Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei Har bestemt meg for å kjøpe meg nytt kamera, da det gamle drar på årene. Kameraet skal for det meste bli brukt til skole-filmer og diverse småfilmer, men også til å filme store og små hendelser (som f.eks klassetur, komfirmasjoner osv.). -Har tengt litt på flash-kort, men leste at dette hadde en del ulemper. Noen som kan forklare litt nermere? -Det nye nå er vell HD, men kanskje litt for lite penger til et solid og vellfungerende hd-kamera? Er grønn på dette temaet, så om noen snille sjeler kan gi meg noen råd, hadde det vert supert -vinzenT Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 For lite penger til et HD-kamera, ja. For å si det enkelt: Flash, HDD og DVD lagrer rett ril mpeg2, som er et sterkt komprimert visningsformat. Begynner du å redigere fra et visningsformat, mister du kvalitet. Til sammenligning: mpeg2 = 2,8Gb/t, mens mini-dv-kassetter gir mindre komprimerte AVI-filer på 13,2Gb/t. Her kan du redigere i vei uten merkbar kvalitetstap før du brenner sluttresultatet på DVD. Det beste kameraet du kan få til 4,5k, er etter min mening Panasonic NV-GS 320, evt NV-GS 230. Les videokameraguiden. Lykke til. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Takker for svar Panasonic NV-GS 320 så ut som et kjempevalg. Noen andre som har noen forslag? -vinzenT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå