Gå til innhold

Hvordan får jeg kropp som romerske skulptur?

Halib

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ganske slank og har ingen magemuskler eller muskler på kroppen. Jeg har fått lyst til å lage små muskler som romeske skulpturer som ser veldig sexy ut og lurer på om hvordan jeg skal gå fram? har dere noen tips til treningsprogram? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I men's health er det mange gode programmet for å oppnå dette...

Ellers så skulle mange reps gjøre makerte og fine muskler...

9344237[/snapback]

For å best mulig legge på seg muskelmasse på magen, og ikke minst å få denne til å vise(dvs ikke være tildekket av fett), nytter det ikke bare å trene sittups til utmattelse et par dager i uken. Magen bør trenes med et skikkelig program. se for øvrig her: http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=403

Det er også viktig med kondisjonstrening og eventuelt deffing for å få best resultat :)

Lenke til kommentar

Å trene magen tungt er ikke å anbefale. Magemusklene er vanvittig gode til å resituere seg, og de vokser fort. Jeg skulle ønske de andre musklene i kroppen min var like gode til å svare på trening som magemusklene.

En dag kommer magen til å bli såpass stor at du ikke liker den lengre. Jeg anbefaler å kjøre litt lett mage, men ellers holde seg til baseøvelsene.

Lenke til kommentar
Å trene magen tungt er ikke å anbefale. Magemusklene er vanvittig gode til å resituere seg, og de vokser fort. Jeg skulle ønske de andre musklene i kroppen min var like gode til å svare på trening som magemusklene.

En dag kommer magen til å bli såpass stor at du ikke liker den lengre. Jeg anbefaler å kjøre litt lett mage, men ellers holde seg til baseøvelsene.

9360051[/snapback]

Du kan mer enn gjerne komme med dokumentasjon for det du sier. F.eks forskjellen mellom magemuskler og andre muskler.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye til dokumentasjon å vise til for øyeblikket, men om det er en trøst kan du få se eksempler;

image066.jpg

mj0f7158.jpg

Om det bøter på humøret før jeg finner igjen kildene kan du få vite at jeg økte fra å slite med 10x12.5kg vektede situps til å pumpe unna 10x35kg i løpet av 5 treninger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Du får ikke bolermage som Coleman bare fordi du kjører situps med vekter. Tviler sterkt på at det er mange som klarer å få til det uten litt mye godteri i kosten. Ting kommer ikke av seg selv, og du rekker nok å slutte magetreninga i god tid før du ser ut som en freak.

Lenke til kommentar
Det er helt andre grunner til at Ronnie har stor mage. At du økte bra på 5 treninger gjør ikke magemusklene til en annen type muskel enn de vi har på resten av kroppen.

9380635[/snapback]

Muskler er muskler, det er jeg enig i. Men det er lett å kjøre en ganske drastisk overkill på magetreninga, så det ikke blir pent lengre.

Bla gjerne ned til "The Britney Spears Syndrome" i denne artikkelen;

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1305014

Det samme gjelder gutter som vil beholde en snasen liten sixpack, og ha mest mulig av v-formen intakt.

Lenke til kommentar
Muskler er muskler, det er jeg enig i. Men det er lett å kjøre en ganske drastisk overkill på magetreninga, så det ikke blir pent lengre.

Bla gjerne ned til "The Britney Spears Syndrome" i denne artikkelen;

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1305014

Det samme gjelder gutter som vil beholde en snasen liten sixpack, og ha mest mulig av v-formen intakt.

9383602[/snapback]

For det første blir det å dra inn en GH-gut i diskusjonen bare tull, da dette ikke har noe relevans overhodet.

Men når det er sagt så lurer jeg på om du selv har lest den artikkelen du liker til Zethyr? For den forklarer det meget godt, dette med at magemuskelene er like som alle andre typer muskler(skjelettmuskler vell og merke, og det er selvfølgelig forskjell på muskelfiber sammensetningen). Og det som karakteriseres som "The Britney Spears Syndrome" er å overtrene magen med reps. Slik som å ta 100 til 1000 situps hverdag. Kroppen klarer bare å tilpasse seg en viss menge stress(se på stress som «reparasjon» etter trening). Og kroppen vil jo selvfølgelig prioritere den muskelgruppen som mottar mest stress. Bare se f.eks på proff sykelister, se hvor utrolig bra leggene deres er utviklet. Dette kommer ikke av noe 10rm belastning, men pga det enorme mengden trening disse mottar. Så selv om du trener magen med en 5 kilos vekt på brystet en gang i uken, vil du ikke få «store og stygge» magemuskler. Men kjører du tung mark, og knebøy har du all magetreningen du trenger :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
For den forklarer det meget godt, dette med at magemuskelene er like som alle andre typer muskler(skjelettmuskler vell og merke, og det er selvfølgelig forskjell på muskelfiber sammensetningen).

9383835[/snapback]

Der er vi enige. Det jeg (ganske klønete) egentlig vil frem til, er at om du trener magen for mye så blir den stygg.

Og det som karakteriseres som "The Britney Spears Syndrome" er å overtrene magen med reps. Slik som å ta 100 til 1000 situps hverdag. Kroppen klarer bare å tilpasse seg en viss menge stress(se på stress som «reparasjon» etter trening). Og kroppen vil jo selvfølgelig prioritere den muskelgruppen som mottar mest stress. Bare se f.eks på proff sykelister, se hvor utrolig bra leggene deres er utviklet.

9383835[/snapback]

Du har rett i at "The Britney Spears Syndrome" er å overtrene magen med reps. Men se neste punkt.

Dette kommer ikke av noe 10rm belastning, men pga det enorme mengden trening disse mottar. Så selv om du trener magen med en 5 kilos vekt på brystet en gang i uken, vil du ikke få «store og stygge» magemuskler.

9383835[/snapback]

Vi vet jo at om man belaster muskler forholdsvis tungt, så vokser de gjerne enda fortere (magemusklene er fremdeles vanlige muskler). Det er nok ikke akkurat det samme syndromet, men det har samme effekten; du får en stor og bred mage hvis du driver med det over lengre tid. Min oppfatning er at det skjer enda hurtigere også.

Men kjører du tung mark, og knebøy har du all magetreningen du trenger :)

9383835[/snapback]

That's what I do :) Har gått over til et grunnprogram igjen; jeg fant ut at det var bortkastet for meg som nybegynner å prøve å fokusere på avanserte splitter osv. Det er bedre å bruke energien på å vokse generelt (som gjerne blir forholdsvis harmonisk anyways), og bruke tankekraften på å planlegge å få i seg nok mat =)
Lenke til kommentar
Man ser jo også lett at Britney mellom de sammenlikningsbildene har lagt på seg en del fett.

9384589[/snapback]

Det er også en del av poenget. Ser du på det andre sammenlikningsbildet, der hun har trent magen hardt over lengre tid, men ikke lagt på seg fett enda, skimter man lett konturen av musklene.
Lenke til kommentar
Dette kommer ikke av noe 10rm belastning, men pga det enorme mengden trening disse mottar. Så selv om du trener magen med en 5 kilos vekt på brystet en gang i uken, vil du ikke få «store og stygge» magemuskler.

9383835[/snapback]

Vi vet jo at om man belaster muskler forholdsvis tungt, så vokser de gjerne enda fortere (magemusklene er fremdeles vanlige muskler). Det er nok ikke akkurat det samme syndromet, men det har samme effekten; du får en stor og bred mage hvis du driver med det over lengre tid. Min oppfatning er at det skjer enda hurtigere også.

Ja, vi er stort sett enige her.;) Men det er forsatt til syvende og sist volumet som avgjør. Belastning har jo selvfølgelig mye og si, men det er veldig genetisk på hvor store faktisk magemusklene kan bli. Det som ofte kan "ødelgge" en v-form er jo obliques, og dette er noe jeg aldri trener direkte. Av mage tar jeg personlig noen crunch en gang i uken + litt core trening som "planken".

Men kjører du tung mark, og knebøy har du all magetreningen du trenger :)

9383835[/snapback]

That's what I do :) Har gått over til et grunnprogram igjen; jeg fant ut at det var bortkastet for meg som nybegynner å prøve å fokusere på avanserte splitter osv. Det er bedre å bruke energien på å vokse generelt (som gjerne blir forholdsvis harmonisk anyways), og bruke tankekraften på å planlegge å få i seg nok mat =)

9384783[/snapback]

Helt enig, nå kjører jeg en 4 splitt, med to overkropp treninger, og to underkropp treninger i uken. Alt basert rundt baseøvelser og progresjon. Enkelt og greit.

Så lenge man har riktig styrkeforhold mellom bøy, mark, benk, roing, chins, så er man i de fleste tilfeller veldig harmonisk :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det er også en del av poenget. Ser du på det andre sammenlikningsbildet, der hun har trent magen hardt over lengre tid, men ikke lagt på seg fett enda, skimter man lett konturen av musklene.

9384790[/snapback]

Var ikke trådstarter en gutt? Når ble det stygt å skimte konturene av magerutene hos en gutt?

Lenke til kommentar

9384790[/snapback]

Var ikke trådstarter en gutt? Når ble det stygt å skimte konturene av magerutene hos en gutt?

9385233[/snapback]

Situasjonen blir annerledes for gutter. Pga hormonell balanse osv. Litt magetrening funker fint, men for mye = for mye. Gutter kan gjerne få en litt større mage enn jenter før det blir mindre pent, men de har også lettere for å bygge en enda større mage. Det jeg prøver å si er at magen får nok juling gjennom å fungere stabiliserende, og muligens litt lett trening hvis man ønsker det. Å trene den tungt/hardt/mye er tull, og ødelegger en fin fysikk.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Situasjonen blir annerledes for gutter. Pga hormonell balanse osv. Litt magetrening funker fint, men for mye = for mye. Gutter kan gjerne få en litt større mage enn jenter før det blir mindre pent, men de har også lettere for å bygge en enda større mage. Det jeg prøver å si er at magen får nok juling gjennom å fungere stabiliserende, og muligens litt lett trening hvis man ønsker det. Å trene den tungt/hardt/mye er tull, og ødelegger en fin fysikk.

9385261[/snapback]

Greit at det kan se stygt ut om du får for store magemuskler, men det skal allikevel utrolig mye til. I første omgang vil rutene kun bli dypere, og som med andre muskler oppdager du nok i god tid om du blir for svær, noe som er et problem ytterst få har eller vil få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...