Gå til innhold

Styr unna Komplett.no i lagerombyggningsperioden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig gjør de det. Hadde jeg også gjort. Kjøper man 1 klasses billett forventer man noe mer enn økonomi klasse.

9341293[/snapback]

Selvfølgelig, men de som har økonomibillett er fortsatt "pakka" i samme fly og kommer fram til samme tid. Du ville nok reagert kraftig hvis steward kom ut å plukket enkelte 1 klasse samt økonimiklasse personer som skulle få lov til å fly.

Ontopic igjen;

Hør på Makky, kjøp andre steder. Kryss fingerne for at de skjerper seg i fremtiden. Tråden er kun en warning til andre potensielle kjøpere.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at noen kommer foran er som sagt hvilken fraktmåte man velger. Men hovedgrunnen er at de varene som IKKE er i AUTOSTORE og IKKE er på annen lokasjon kommer fortest ut. Diverse varer er ikke lagt inn i autostore og kommer aldri i autostore, dermed manuell henting av varene, for øyeblikket går manuelt fortere en maskinelt.

SÅ, derfor kan man oppleve veldig variabel leveringstid av forskjellige varer.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
repaguy:

Jeg regner med at du sitter inne med litt inside info (ref tidligere poster fra deg). Autostore er litt ukjent for meg, men er dette er en større utgave av http://www.tu.no/nyheter/naturvitenskap/article31162.ece ?

For meg virker det litt rart at en robot jobber senere enn mennesker, men regner med at den er overbelastet eller noe i den duren?

9341662[/snapback]

Jeg siterer meg selv: For øyeblikket går manuelt fortere en maskinelt. Dette på grunn av at alt ikke går 100% i første fase. Jeg har til gode å se noen som får dette til å fungere 100% med en gang. Det er seff dumt av komplett å tenke at dette skulle gå på skinner fra første stund..Gjort er gjort :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@repaguy:

Det er veldig fint at du kommer med forklaringer til "fenomenet med ulik leveringstid". Takker for det. :)

Det er bare det at det er *Komplett* som skal gi den informasjonen *på førstesiden*.

@Patience:

Ditt innlegg er rett og slett en hån mot moderatorrollen og demonstrerer tydelig at mange ikke har forstått hva Largie med flere ønsker å belyse i denne (og flere) tråder.

Bortsett fra det har du selvsagt rett i den generelle betraktning om at "webshop'ere" er "bortskjemte" og utålmodige. Akkurat som de fleste kunder i mange andre salgskanaler/bransjer. Mao: Ditt argument faller på stengrunn.

Når det gjelder "whining" (pun intended) om at det er for mange tråder om dette temaet så kan moderatorer med fordel slette x antall tråder om klokking/temp.problemer av/med Core 2 Duo.. Dette som ett (av mange) eksempel, isf. å henge seg opp i akkurat dette temaet.

Det er også i hovedsak de som "heier på"/er fornøyd med Komplett som ønsker "knebling" av debattanter med motsatt syn, og ikke omvendt som det påstås i minst ett innlegg over her. Men det er kanskje bare min oppfatning. :hmm:

PS.

Jeg bestiller varer fra Komplett som har god pris og som det ikke haster med. :)

Lenke til kommentar

La inn en bestilling på søndag kveld og den var klar for sending 2 time senere da fikk jeg sporingen.Registert innlevert 13.20 på posten på mandagen.Pakken fikk jeg i går.

Så kjapt går det nesten hver gang jeg handler på komplett..

Edit#typo

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hvilket forhold har du da til Komplett.

Du dukker opp som relativt ny bruker og forsvarer Komplett til den store gullmedalje.

Da er det naturlig å tro at du er ansatt i et av Komplett sine firmaer, eller kanskje innenfor TCG.

Endret av riroil
Lenke til kommentar
Hvilket forhold har du da til Komplett.

Du dukker opp som relativt ny bruker og forsvarer Komplett til den store gullmedalje.

Da er det naturlig å tro at du er ansatt i et av Komplett sine firmaer, eller kanskje innenfor TCG.

9342061[/snapback]

Må nok skuffe deg ;)

Uansett, blir for dumt å ta den diskusjonen her, målet med denne tråden var at den forhåpentligvis skulle holdes til fakta.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
Må nok skuffe deg ;)

Uansett, blir for dumt å ta den diskusjonen her, målet med denne tråden var at den forhåpentligvis skulle holdes til fakta.

9342078[/snapback]

Det er ikke du, men trådstarter som har definert målet for denne tråden, se emnetittelen.

Bortsett fra bl.a. deg og oysfaerg har alle som har postet sine erfaringer klargjort sitt forhold til komplett, og det er stort sett privatkunder som er misfornøyde eller fornøyde med leveringstiden.

Du og oysfaerg representerer ikke de forumbrukerne denne tråden er ment for, dvs privatkunder med normalt forbruk. Liten vits i at dere kaster bort tiden deres her.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå blir det unødig "hett" her. :)

Kan sikkert ha sammenheng med dagen poll hvor Komplett ligger klart i tet.

PS.

Hva er/var årsaken til at denne tråden tydeligvis lå i "dumpbin" en stund i går?

Ett ønske om å få slettet tråden? Fra Komplett? :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
riroil: Ta deg en bolle, en behøver ikke jobbe i Komplett for å ha kjenskap til systemet. En kan for eksempel jobbe for en 3. part som har levert noe dit, kjenne noen der inne etc.

Slutt å anklag folk for ting du ikke har belegg for eller forsvinn fra tråden.

9342351[/snapback]

Er helt enig med riroil. En så fersk bruker, som bruker så mye energi på å beskytte komplett lukter i min nese dårlig. Når han da i tillegg nekter å oppgi hvordan han angivelig skal kjenne til systemet, styrker det mistanken....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har hatt et innlegg i tråden tidligere hvor jeg redegjorde for en bestilling som tok alt for lang tid. Jeg ønsker å presisere følgende;

Det jeg synes er dårlig strategi av komplett.no og ikke oppgi mulighet for lang leveringstid på nettsidene sine, slik at dette kommer klart frem ved bestilling. Lang leveringstid kan i noen tilfeller være ok, men andre ganger er det ikke bra.

Hadde komplett opplyst meg om dette ved bestilling ville jeg plassert de delene av ordren min som hastet i en annen butikk og godtatt 14 dager eller lignene på varene bestilt hos komplett.

Inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha bestilt varer og ikke fått dem er dårlig. Dette har med forventninger å gjøre, tidligere erfaringer med komplett gir en forventet tid fra bestilling til mottak på 3 dager.

Dette er ikke (alltid) tilfelle for tiden. Hadde komplett informert meg om mulig lang leveringstid hadde jeg hatt andre forventninger og vært en fornøyd kunde, nå er jeg isteden misfornøyd.

Lenke til kommentar

Ja, og jeg går utifra poenget med tråen også er å få svar..Og når man har svar å bidra med, ja da svarer jeg for å gi best mulig info til andre som lurer på det samme.. Å si at jeg ikke tilhører den gruppen tråden er ment for er latterlig.

Lenke til kommentar

@Tiltman:

Meget godt sagt. Og informasjon hadde ikke trengt nødvendigvis å stå på forsiden, hadde vert til god hjelp om det kom fram i kassen, eventuelt også i tilknytning til valg av leveransemåte.

@Repaguy:

Hva som er årsaken er for meg som kunde irrelevant. Det som er relevant er om jeg blir informert på en slik måte at jeg kan gjennomføre mine kjøp på en effektiv måte i forhold til hvor fort jeg har behov for varene. En fundamental opplysning er om man har problemer med leveringstid (uansett årsak).

Det at man ikke opplyser ærlig og redelig om slike forhold viser klart at man er på vei til å bevege seg bort fra å sette kunden i sentrum.

Derfor er tråder som dette nyttige, så lenge bedriften ikke opplyser om problemene selv.

Litt generelt til slutt:

Jeg personlig provoseres ikke av at Oysfaerg får rask leveranse, jeg ville nok behandlet en kunde med så store kjøp likedan. Men jeg provoseres av det jeg oppfatter som tilfeldig prioritering. At det ikke nødvendigvis er det, er en helt annen sak, men her er vi igjen inne på spørsmålet om manglende informasjon.

Jeg har i en annen tråd sagt i klartekst at en butikk som ikke evner å informere kundene på en god måte om avvik fra det som kan forventes, ender på lista over uaktuelle butikker for min del. Rett og slett fordi dette er et tydelig tegn på at butikken begynner å ta kundene som gitt (de handler jo her uansett hva vi gjør). Når dette skjer på et område, kan det lett også smitte over på andre deler av virksomheten.

PS! Faktisk har jeg hatt 2 relativt kurante retursaker siste år, der de var ubegripelig trege, og først etter purringer skjedde noe (tok nesten 2 mnd begge). Problemet var ikke at de var trege, fordi årsaken til det var grei og utenfor Komplett sin kontroll. Problemet var null info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...