Smirnoff Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hadde nok også fått den røde løperen kastet ut foran meg hadde jeg bestilt for nesten en halv million på 8 måneder. Lenke til kommentar
ticalOne Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 offtopic: oysfaerg: De har sikkert satt av en person til deg. Har du seriøst handlet for en halv mill til personlig formål? (Hva bruker du alt til!?) ontopic: Som sagt tidligere skjønner jeg ikke helt det her. Hele debatten slik jeg ser den er at folk er misfornøyd med leveringstidene til Komplett. Istedet for å bare handle andre steder klager de, i håp om at Komplett skal magisk fly ordren deres hjem til alle de som syter her på forumet. Kan dere ikke ihvertfall si at dere hovedsaklig ønsker å handle hos Komplett, men at dere misliker den perioden de er inne i nå? Hvis leveringstider var det dere egentlig brydde dere om hadde dere nok handlet et annet sted, at de sliter med leveringene sine har ikke vært noen statshemmelighet de siste ukene.. Enten må dere ikke handle hos Komplett og holde kjeft. Eller handle der, og vær fornøyd. I et markedsøkonomisk samfunn så er det kun økonomiske konsekvenser som betyr noe. Misfornøyd - gå et annet sted (ie. tvinge de til å forbedre seg), fornøyd - carry on. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg likte topicen i tråden her. Den sier jo ikke at man skal gå vekk fra Komplett.no, men at man bare skal tenke på å bestille fra andre steder til de får orden på lageret sitt igjen. Komplett klarer lett å overleve en måned eller to til med en litt mindre kundeflom enn tidligere, og de andre butikkene vil bare tjene på det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg bestilte noe hardware den 20/8, og fremdeles står den som åpen. Det er bare to dager siden, men det er lenge til å være komplett. Da jeg bestilte hos de tidligere i år og tidligere ellers så var de alltid kjappe med å sende, men nå er de treige. Har ikke noen her vurdert å sende mail til komplett med link til denne, samt andre tråder der folk for tiden klager over lang leveringstid? Lenke til kommentar
mwn Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Bestilte et demo grafikkort dem hadde 1 av på lager torsdag kl 14 med den billigeste portoen. Er vel servicepakke det. Ble sendt kl 16 samme dag, LER UT HØYT! Lenke til kommentar
Largie Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 *grphf* Stiller igjen spørsmål til prioriteringen når mwn sitt demokort blir shippet samme dag. Deretter selger dem: "Kjøp dyrere frakt få varene fortere". Det er jo delvis riktig varene kommer fortere fram, men ikke før dere har PAKKA sakene! ticalOne: Vi har fortstått at du ikke skjønner saken, så ignorer denne tråden og "carry on". Lenke til kommentar
pellefant Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Bestilte noen deler idag: Plasserte ordren 17:29, nå kl. 22:37 fikk jeg sendingsnummer på pakka... 9340101[/snapback] Er du VIP eller noe sånt hos dem? Det virker jo som om alle dine varer blir prioritert, mens de fleste andre blir lagt bakerst i køen EDIT: Kanskje du har bestillt mye hos dem før? Selv har jeg bestillt for ca. 30 000 totalt hos komplett, og det var en stund jeg trodde dette var mye, men når jeg tenker meg om, så er dette virkelig småtterier i forhold til maange andre her inne 9340116[/snapback] Vet ikke jeg, men det funker fett for meg. Vent litt, skal regne sammen **Regnet sammen** Fra og med 2007-01-17T15:21 har jeg plassert ordrer for 467.669,1 inkl. frakt 9340142[/snapback] Kan du bestille en vare til meg sendt hjem til meg? Lenke til kommentar
ticalOne Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Largie: Kanskje jeg burde omformulere meg, og heller stille spørsmål med hva formålet med denne tråden er? Har aldri sett noen lage tråder hvor det står "Styr unna ABC i DEF-perioden" før, og ser ikke helt grunnen nå heller. For meg virker det som det er satt igang et skikkelig ramaskrik pga leveringstidene, samtidig som flere andre rapporterer om null problemer i samme periode. Mao en kan _kanskje_ bli berørt av problemene, og sannsynligheten for at noen er blitt gjort oppmerksom på dette er tross alt relativ stor her. Hvis vi skal informere hverandre om hvilke steder vi burde holdes oss unna så anser jeg det for å være en fordel om årsaken er permanent og overlagt. At en bedrifter blir berørt av ombygging er helt naturlig, og noe jeg personlig ikke anser for å være klanderverdig. Om jeg trodde de stod med finger'n i ræva derimot.. Betyr dette at jeg ikke mener at folk burde vurdere andre butikker i dette tidsrommet ? Nei, men hvorfor oppføre seg som om dette er noe Komplett har gjort mot hver og en av dere bevisst, bare på pur? Siden Komplett ser ut til å slutte å poste her på formuet (?) ser jeg heller ikke hva alle de som kommer med sine hjerteskjærende historier her håper å oppnå? Ekstra motivasjon til de stakkarne som sikkert sitter der og sannsynligvis blir nedringt av folk som vil ha varene sine? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg påpeker nok en gang at samtlige av kompletts ordre ser ut til å være 8 dager bak skjema for levering. Dette som følge av eposter sendt ut til kunder, der de sier de er ca 7 dager bak skjema i en epost, samt en annen kunde får beskjed om at komplett.no sitt lager nå pakker varer kjøpt 13-14 august. Og at dette er noe man, for å yte god kundeservice, burde opplyst om på forsiden av komplett.no, da dette har innvirkning for kjøpet. Forresten, fra forbrukerkjøpsloven: § 24. Erstatning Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av. --- Siden det ikke står noe om forsinkelser på forsiden av komplett.no, og i kjøpsinformasjonen står at varen blir levert normalt et par dager etter kjøp, kan man som forbruker altså kreve erstatning. Dette er ikke noe som er utenfor kompletts kontroll eller som de ikke visste om på forhånd osv. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) ticalOne: Du misforstår litt her... Jeg legger ikke ut saken for å få løst den. Min topic er ment til å advare folk som vurderer å handle derfra akkurat nå. Jeg vil informere om at akkurat nå er ikke riktig tid å handle fra komplett... Det er derfor vi har slike forum, for å informere andre som ikke er her 12 timer i døgnet (som meg selv). Edit: La til ref Endret 22. august 2007 av Largie Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Largie: Dette er ikke ett forum forbeholdt de som kun har problemer, du må se saken fra begge sider, så slutt å protestér på at de som faktisk har GODE erfaringer også poster!! Jeg kan ikke svare deg konkret hvorfor noen kommer før andre i køen, det spørsmålet bør du stille Komplett.no istedet. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg påpeker nok en gang at samtlige av kompletts ordre ser ut til å være 8 dager bak skjema for levering. Dette som følge av eposter sendt ut til kunder, der de sier de er ca 7 dager bak skjema i en epost, samt en annen kunde får beskjed om at komplett.no sitt lager nå pakker varer kjøpt 13-14 august. Og at dette er noe man, for å yte god kundeservice, burde opplyst om på forsiden av komplett.no, da dette har innvirkning for kjøpet. Forresten, fra forbrukerkjøpsloven: § 24. Erstatning Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side. Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av. --- Siden det ikke står noe om forsinkelser på forsiden av komplett.no, og i kjøpsinformasjonen står at varen blir levert normalt et par dager etter kjøp, kan man som forbruker altså kreve erstatning. Dette er ikke noe som er utenfor kompletts kontroll eller som de ikke visste om på forhånd osv. 9340737[/snapback] Kan man vel ikke, det står på Komplett.no's hjemmeside at det er VEILEDENDE leveringstider, ikke bindende. Derfor har de sitt på det tørre. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Spørsmålet er sendt til komplett... Med ref til denne tråden, men tror ikke de ønsker å gå live med sine white/gray/blacklists... Hvis jeg ikke vist bedre ville jeg tro at SAP'n var det store problemet for dem, makan til møkkasystem edit: leif Endret 22. august 2007 av Largie Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Bruk prisguiden? Jeg bor i den nordre delen av landet og er ikke bortskjemt med 2 - 3 dagers leveringstid. Det bruker å ta 4 - 5 dager i snitt uansett. Det går kjapt hvis jeg er heldig. Greit nok, Komplett har ombygging, dermed burde man vurdere å bruke prisguiden mere, for å finne den billigste tilbyderen. Komplett har ikke vært den billigste, så vidt jeg vet. Det jeg stortsett har handlet hos komplett i 90% av tilfellene, er demovarer. Helt nye ting kjøper jeg hos den billigste tilbyderen. Komplett er gode på retur, det skal de iallefall ha. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvis jeg ikke vist bedre ville jeg tro at SAP'n var det store problemet for dem, makan til møkkasystem 9340773[/snapback] Aha, de har fått SAP... det forklarer alt. Det er det verste som kan ramme en bedrift. Først mister man oversikten, deretter går man konkurs. Lenke til kommentar
rashka Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det de antakeligvis gjør er at de sender ut alle nye ordre imens de tar igjen de ordrene som ble for sene. Det virker iallefall sånn, de har iallefall sendt mine varer som jeg bestilte den 14 nå. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Vi nordmenn må slutte å bare "godta" at butikker gir dårlig service. Er en grunn til at Norge blir rangert dårlig når det kommer til service = pga mange bare godtar alt. Med så mange "syte"-tråder gående, blir jeg bare overrasket når det kommer en ny tråd med samme innhold Velg en annen butikk! Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvis komplett ligger 8 dager bak skjema.. hvordan har jeg, og andre folk her.. fått varen sendt på dagen? Mener.. jeg bestilte sånn midt på dagen.. og 24t senere kom pakka på døra (Oslo). Og samtidig skal det være 8 dagers forsinkelse på ordrer? (og jeg har ikke handla for en halv mill derfra siste halve året heller.. hehe) Det jeg lurer på her er om noen ordre går fortere igjennom pga hva de bestiller.. dvs at noen varer tar mye lenger tid å finne pga ombyggingen.. og de da prioriterer en del varer det uansett tar kort tid å finne frem og sende av gårde? Bare lurer.. For høres så rart ut at folk får så utrolig forskjellig behandlingstid. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Er det noen som vet at de fortsatt holder på? Trodde de var ferdige med den ombyggingen for lenge siden? Det er hvertfall lenge siden noen av servicebilene til det firmaet som hadde ansvaret for monteringen var der. Hadde vært artig med litt "inside" info. Har også lagt merke til at en del av gjerdet mellom Komplett og GNT fjernet. Muligens neste oppkjøp? Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Man behøver ikke ha handlet for en halv million for å bli behandlet raskt. Jeg bestillte ett nytt skjermkort fra Komplett klokken 01:14 nå i natt (natt til torsdag) og klokken 03:21 fikk jeg beskjed om at ordren var plukket, pakket og klartgjort med sporingsnummer. Jeg betalte med Mastercard og forsendelse med Posten (servicepakke) Ser ut som om Komplett kjører døgnet rundt nå for å komme i gjenge igjen. Endret 23. august 2007 av Sozinho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå