Gå til innhold

Styr unna Komplett.no i lagerombyggningsperioden


Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei disse syte trådene om leveringstiden til komplett.

 

Bestillte ett webkamera hos komplett på søndag, og idag fikk jeg det.. sendt helt opp til tromsø.. Sendt tidlig på mandag.

 

Men hvorfor ikke bare bruke 1 tråd istedet for titals av tråder som sier akkurat det samme ? at noen sliter med lang leveringstid og noen andre ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må gjerne klage så mye dere orker for min del, men hvis min ordre hadde blitt liggende i flere dager hadde jeg kansellert og bestilt andre steder. Komplett er dyrere enn svært mange andre store, etablerte webshops, derfor mener jeg det blir for dumt å sutre for en midlertidig ombygging.

 

Det finnes allerede ett utall tråder som dette om Komplett, igrunn altfor mange. En samletråd for utspill og tanker er greit, og det må gjerne bli denne for min del, men jeg synes trådstarter bør endre emnetittelen.

 

Å være såpass bastant å si at en bør styre unna Komplett er litt vel bombastisk på bakgrunn av økte leveringstider som følge av ombygging.

 

 

NB! Dette er mitt PERSONLIGE syn, ikke som moderator.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Må bare si at en kamerat bestilte laptop, router og litt annet ved 10-tida på mandagskvelden. Komplett hadde pakket det en gang natt til i går, og ble sendt med servicepakke på dagen går. Nå står den på stuebordet hans...

 

Har faktisk aldri opplevd maken. Komplett har aldri fått noe så kjapt ut døra, og Posten har aldri brukt kun en natt hit med servicepakke, inklusiv at lappen først havna i postkassa.

Lenke til kommentar

La meg nå si det rett ut som det er; Webshop'ere er det mest bortskjemte og de aller største sytepavene av alle kundegrupper. Det er helt utrolig hva enkelte forlanger. Ikke forventer, men -forlanger-.

 

Og kommer ikke varen på postkotoret 2 dager etter bestilling - er butikken de har handlet hos, helt udugelig og elendig.. and so on.. Og alle andre skal selvfølgelig advares mot butikken som "svindler" folk for penger..

 

At komplett nå bygger om for å bli enda bedre - er nå blitt en kjempeulempe det også. Selv om det kan inbefatte ekspansjon av staben, som igjen fører til kortere leveringstider.

 

Hvis man har det så utrolig travelt, så får man heller handle i butikk. For nettbutikkene strekker seg mye lengre enn mange av oss noengang kommer til å få innsikt i..

Lenke til kommentar

Det er skikkelig irriterende når varen tar evigheter å bli sendt når alt er på lager... jeg mener 2-3 dager er MAKS.. sist venta jeg 4, og ser ut som mange her har venta vel så det..

 

Og ja.. de prioriterer bedrifter og visse leveringsmåter.. har aldri tatt lang tid når jeg har bestilt gjennom firma.. og senest her på mandag for to dager siden bestilte jeg noen skrivere til jobben, og de var jammen meg på døra dagen etterpå (oslo-område, vanlig dør-til-dør). Tenkte det var jo litt spesielt... ettersom jeg har lest i flere uker at folk her på forumet venter i evigheter på at varene skal plukkes.

Lenke til kommentar

nok en post om at komplett "suger". jeg er sån passe lei av at folk klager over lang leveringstid hos komplett disse dager.

 

det er lenge siden jeg kjøpte noe sist på komplett, for de er for store nå, jeg liker veldig dorlig butikker som er forstore, for de har en tildens til å kjøpe opp mindre butikker for å få større andel kunder. sist kjøpte de opp MPX som var norges nest største. da bør det reises en liten alarm hos de fleste.

det hadde ikke vert veldig å overdrive å si at det hadde vert det samme som om MS hadde kjøpt opp apple.

Lenke til kommentar

For å presisere noen ting

1. Varene er handlet som firma ikke privatperson, alt er på lager!

2. Postgangen som ble valgt var Bedriftspakke Dør til dør

3. Orderen ble lagt inn på lørdagen

4. Komplett hadde ikke gjort noe med saken idag, onsdag, kl 13:45

5. Jeg ringer og spør hvorfor ikke varene ikke er sendt. De sier sorry mac, bygger om lageret.

 

Ingenting har skjedd enda...

 

Syntes dere som whiner over "enda flere komplett tråder" burde holde dere langt vekk. Her skal fakta på bordet og JA vi er kravstore kunder, fordi komplett har gjort oss til det!

 

Tråden er ment som en tydlig advarsel for de som vurderer å handle fra komplett mens de bygger om.

Lenke til kommentar
For å presisere noen ting

1. Varene er handlet som firma ikke privatperson, alt er på lager!

2. Postgangen som ble valgt var Bedriftspakke Dør til dør

3. Orderen ble lagt inn på lørdagen

4. Komplett hadde ikke gjort noe med saken idag, onsdag, kl 13:45

5. Jeg ringer og spør hvorfor ikke varene ikke er sendt. De sier sorry mac, bygger om lageret.

 

Ingenting har skjedd enda...

 

Syntes dere som whiner over "enda flere komplett tråder" burde holde dere langt vekk. Her skal fakta på bordet og JA vi er kravstore kunder, fordi komplett har gjort oss til det!

 

Tråden er ment som en tydlig advarsel for de som vurderer å handle fra komplett mens de bygger om.

9339560[/snapback]

 

Hva med å bruke de 10 andre trådene som allerede er laget om lang leveringstid fra komplett?

Ingen her som har påstått at de som sliter lang leveringstid lyver... men hva i alle dager er vitsen med 10 tråder som omhandler akkurat samme tema?

Lenke til kommentar

Det som er viktig her er at det ikke er snakk om 2 dagers forsinkelser osv. Dere som mener at folk klager bør huske på at komplett sier nå offisiellt (MEN KUN PÅ FORESPØRSLER FRA KUNDER - IKKE PÅ FORHÅND!) at de ligger ca 8 dager BAK SKJEMA!

 

8 dager! PÅ ALLE ORDRE!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har bestilt fra komplett, ventet 5 arbidsdager på varer som var på lager, så avbestilt. I mellomtiden advarte jeg om avbestilling via email, noe som ikke hjalp.

 

Hadde de sagt fra FØR BESTILLING at DE IKKE KAN LEVERE så hadde jeg spart meg en uke. Slik som det er nå kan jeg ikke stole på at komplett leverer.

 

Har droppet dem som leverandør, både privat og på jobben (jeg er ansvarlig for innkjøp).

 

Jeg syns det er DÅRLIG av komplett og ikke informere om over en uke's backlog på nettsidene, da hadde jeg sluppet å kaste vekk ei uke. Det er også en smule dårlig planlegging at en ombygging går såpass ut over driften.

 

Men, på den andre siden, hvis alle slutter å bestille der krymper nok backlog'en fort...

Lenke til kommentar

Jeg begynner også å bli en smule lei diskusjonene rundt komplett.no og varierende leveringstid. Dette er gammelt nytt. Vær så snill og kanseler ordren og handle andre steder. Hva vil dere oppnå ved å skrive i slike tråder? Ingenting.

Endret av Lille Brum
Lenke til kommentar
komplett.no bra men Netshop.no bedre :)

I pakking og sendig burde begge konkurrentene være like, fordi de holder til side ved side av hverandre.

Men til service så er netshop.no bare mye bedre..

9339759[/snapback]

Det er mye som tyder på at servicen til Netshop har falt drastisk det siste året. Ligger en mengde tråder her på forumet fra misfornøyde kunder.

 

Det som er viktig her er at det ikke er snakk om 2 dagers forsinkelser osv. Dere som mener at folk klager bør huske på at komplett sier nå offisiellt (MEN KUN PÅ FORESPØRSLER FRA KUNDER - IKKE PÅ FORHÅND!) at de ligger ca 8 dager BAK SKJEMA!

 

8 dager! PÅ ALLE ORDRE!!

9339783[/snapback]

Det burde vært opplyst om på nettsidene deres. Jeg forventer at ting sendes senest dagen etter bestilling. Kravstor, ja helt klart. Pakketid er også et element i valg av nettbutikk.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Dere må gjerne klage så mye dere orker for min del, men hvis min ordre hadde blitt liggende i flere dager hadde jeg kansellert og bestilt andre steder. Komplett er dyrere enn svært mange andre store, etablerte webshops, derfor mener jeg det blir for dumt å sutre for en midlertidig ombygging.

 

Det finnes allerede ett utall tråder som dette om Komplett, igrunn altfor mange. En samletråd for utspill og tanker er greit, og det må gjerne bli denne for min del, men jeg synes trådstarter bør endre emnetittelen.

 

Å være såpass bastant å si at en bør styre unna Komplett er litt vel bombastisk på bakgrunn av økte leveringstider som følge av ombygging.

 

 

NB! Dette er mitt PERSONLIGE syn, ikke som moderator.

9338365[/snapback]

 

Jeg er enig med deg her oysfaerg. Hvis komplett (eller en annen nettbutikk) har midlertidige problemer med å få sendt ut varer/behandle ordrer, da ser ikke jeg på dette som noe stort problem. Jeg hadde bare bestillt fra en annen webshop, slik jeg pleier å gjøre. Per i dag finnes det mange webshopper som har like god service som komplett.no, men med lavere priser, sannsynligvis pga. de er mindre bedrifter og trenger dette for å kapre kunder. Konsekvensen av dette er nok litt lavere overskudd, men de fleste av disse "mindre" butikkene beholder den gode kundeservicen.

 

Når jeg skal bestille hardware, ad bestiller jeg i hovedsak fra Komplett.no, Netshop.no, PCUtstyr.no eller PSData.no. Alle de har jeg gode erfaringer med, og med de tre første har jeg gode erfaringer når det kommer til retur/RMA saker. Jeg kan ikke si hvem av de som er best, men det jeg kan si er at alle de butikkene har vist meget god service.

 

Jeg syntes at det hadde vært greit med en samletråd hvor vi kan diskutere rundt webshoper, og erfaringer etc. i en egen samletråd. Jeg vil tro at en slik tråd ville fått en del faste lesere, og mange postere. Det gjør jo også at en nevativ eller positiv erfaring etc. hadde nådd ut til flere personer, og vi hadde sluppet alle de trådene som dukker opp i denne kategorien og lager litt rot (lite tulletråder, men pga. det ikke er en samletråd, dukker det opp mange forskjellige tråder rundt de samme sakene etc)

 

Dessverre er jeg for giddalaus til å lage/velikeholde en slik tråd selv, men jeg oppfordrer noen andre til å lage en slik tråd.

 

Og når det kommer til hva vi kunder skal gjøre med Komplett.no i denne ombyggingsperioden, så syntes jeg at vi skal boikotte de litt. Ikke for å ødelegge for Komplett.no, men for å gi de andre butikkene en litt bedre sjanse, og for at vi skal slippe å måtte vente i over en uke på at en ordre skal behandles.

 

NB! Dette er mitt PERSONLIGE syn, ikke som moderator.

Jeg skjønner at du skriver dette, men jeg syntes ikke at moderatorer (eller noen andre for den slags skyld) må skrive dette. Jeg skjønner i hvertfall at moderatorene også er mennesker med egne meninger, og de også må få lov å komme med egne meninger og tanker.

(ikke direkte til oysfaerg, men admins/mods generellt)

Lenke til kommentar
Bestilte noen deler idag:

 

Plasserte ordren 17:29, nå kl. 22:37 fikk jeg sendingsnummer på pakka...

9340101[/snapback]

 

Er du VIP eller noe sånt hos dem? Det virker jo som om alle dine varer blir prioritert, mens de fleste andre blir lagt bakerst i køen :p

 

EDIT: Kanskje du har bestillt mye hos dem før? Selv har jeg bestillt for ca. 30 000 totalt hos komplett, og det var en stund jeg trodde dette var mye, men når jeg tenker meg om, så er dette virkelig småtterier i forhold til maange andre her inne :p

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar
Bestilte noen deler idag:

 

Plasserte ordren 17:29, nå kl. 22:37 fikk jeg sendingsnummer på pakka...

9340101[/snapback]

 

Er du VIP eller noe sånt hos dem? Det virker jo som om alle dine varer blir prioritert, mens de fleste andre blir lagt bakerst i køen :p

 

EDIT: Kanskje du har bestillt mye hos dem før? Selv har jeg bestillt for ca. 30 000 totalt hos komplett, og det var en stund jeg trodde dette var mye, men når jeg tenker meg om, så er dette virkelig småtterier i forhold til maange andre her inne :p

9340116[/snapback]

 

 

Vet ikke jeg, men det funker fett for meg.

 

Vent litt, skal regne sammen

 

 

**Regnet sammen**

 

Fra og med 2007-01-17T15:21 har jeg plassert ordrer for 467.669,1 inkl. frakt

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Det er vel akkurat derfor du er litt inhabil til å mene noe om denne saken. Du har faktisk ikke dette problemet med dem.

 

Hvis moderatorer klager over at det er alt for mange tråder, hvorfor ikke merge dem sammen da?

 

Jeg syntes personlig at overskriften på en annen tråd: "Komplett - utrolig lang leveringstid" ikke gir noe klart signal til andre kjøpere. Derfor ville jeg advare andre brukere som f.eks Tiltman mot akkurat dette kaoset.

 

Kun ment som kjekk offentlig informasjon + litt syting pga det jeg mener er dårlig service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...