Gå til innhold

Styr unna Komplett.no i lagerombyggningsperioden

Anbefalte innlegg

Jeg har handlet en god del på komplett.no både som privat og firma.

Desverre har de nå en ombyggning (som mange vet), dette har skapt kaos på absolutt alt. De unnskylder seg ikke spesielt godt, og jeg håper snart på en stor konkurrent innen området som kan presse litt. Komplett har rett og slett blitt for feit, vi trenger en smekker konkurrent.

Her er siste eksempel:

Bestiller varer på lørdagen, status på onsdag fortsatt åpen. Ingen har tatt i saken.

Ved kontakt får jeg beskjed om at de prioriterer pakkene, derfor må jeg bestille med dyreste fraktmåte for å få varene levert før andre. Dvs lageret prioriterer dyrere fraktmåter mot de billigere. Ren forskjellsbehandling kaller jeg det, prioriteringer kaller komplett.no det.

I eksempelet hadde jeg bestilt "Bedriftspakke Dør-Dør" og på 2 dager hadde dem ikke begynt på saken. Komplett kunne heller ikke endre frakttype pga VISA betaling (greit nok), men en ny ordre kunne ikke backlogges for evnt høyere prioritering i køen. Nå ligger orderen inne med "Bedrift Express over natt", blir artig å se om noen kommer i morgen.

Håper de sier fra til kundene om når lagerklusset er ferdig, da kan det hende jeg vurderer dem igjen.

*Oppdatering, denne finnes også på side 6*

Hei.

Når det gjelder ris og ros så legger vi i disse dager ut informasjon om at vi dessverre er forsinket med forsendelser. Det er nok mange grunner til hvorfor denne informasjonen ikke er blitt lagt ut tidligere, men i hovedsak var det ikke forventet at vi skulle få så store problemer med forsendelse av ordre og derfor har det tatt noe tid å få denne informasjonen ut på WEBen.

Vi skylder heller ikke på hverandre her og Komplett.no er jo én bedrift, men de problemene vi har med forsendelse skyldes ombygginger på lageret og tekniske problemer med implementeringen av den nye løsningen, men dette er fakta og ikke at vi prøver å legge skylden for dette på noen spesielle her.

Endret av Largie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva problemt er, bestilte varer igår kveld, sent idag. Har kjøpt både bærbar og 40" lcd i denne ombyggings perioden, noe tok litt lengre tid enn vanlig, men å oppfordre andre til å ikke handle der virke noe drastisk i mine øyne. Men klart, er du avhengig av å få varene ASAFP så kan du tjene på å handle et annet sted, men jeg anbefaler Komplett glatt videre, på bakgrunn av god service fra de.

Endret av ticalOne
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva problemt er, bestilte varer igår kveld, sent idag. Har kjøpt både bærbar og 40" lcd i denne ombyggings perioden, noe tok litt lengre tid enn vanlig, men å oppfordre andre til å ikke handle der virke noe drastisk i mine øyne. Men klart, er du avhengig av å få varene ASAFP så kan du tjene på å handle et annet sted, men jeg anbefaler Komplett glatt videre, på bakgrunn av god service fra de.

9336767[/snapback]

Hehe, om du ikke skjønner helt hva problemet er, kanskje du burde se litt rundt i de forskjellige trådene. At du får varene fort, mens andre må vente (som kanskje har bestillt etter deg) er et problem.

Det samme er det at de prioriterer pakker ut ifra fraktmåte.

At du ikke skjønner at det er et problem er en annen sak ;)

Lenke til kommentar

Er enig med trådstarter her,

komplett.no har vokst for fort og blitt så store at nå driter de i kundene sine. Har handlet mye hos komplett, men i det siste har ting begynt å gå tregere og de er svært dårlige til å finne løsninger og å unnskylde seg. Det er bare sånn er det og ferdig med det liksom. Så jeg ønsker gjerne en rask konkurrent velkommen på banen.

Lenke til kommentar

Altså å advare personer med å handle fra en nettbutikk fordi den er tregere enn vanlig med leveransene innebærer jo et perspektiv der leveringstid er den eneste (og viktigste) årsak til å handle der. Mange av oss som handler (hovedsaklig) hos komplett gjør nok dette fordi vi har gode erfaringer med det. En advarsel mot å handle der i "hastesaker" eller i situasjoner hvor en nå trenger varen på dagen, så kan jeg godt være enig i at en bør handle andre steder, otherwise så er jeg uenig. Jeg var og er klar over at å handle der kunne ta lengre tid enn andre steder. Men det var, og er, for meg av mindre betydning nå.

(Note: Jeg har ingen problemer med å forstå frustrasjonen til enkelte som mangler en nødvendig komponent for å få PC'n opp å gå, men å fraråde de fra å handle med en så stor og seriøs aktør som Komplett blir for meg litt søkt i denne sammenhengen. Da lar jeg meg heller skremme av andre nettbutikkers tolkning av kjøpsloven..)

Lenke til kommentar

Hastesaker er jo en ting, men å få sendt avgårde varer f.eks 1 uke etter bestilling er "kroken på døra" For mindre nettbutikker f.eks.

Må jo legge til at Komplett er enestående på retur, i de sakene jeg har hatt tidligere. Oppfordringen blir en form for advarsel, kun pga du får faktisk ikke den servicen komplett har vist seg å levere tidligere.

Hvis jeg hadde fått beskjed ved orderen at ting tar lengere tid en normal pga ombyggning, da ville jeg kanskje ha godtatt lengere tid. Men de nevner ingenting før "penga er reservert", og slenger i fleisen på deg at du har bestilt en for "billig" sendingsløsning.

Kan virke som de også rangerer kundene sine internt, det gjør at de bestemmer seg for "servicenivå" pr kunde. Det virker nesten litt for kynisk, men jeg tror det er slik

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig med å forstå hvorfor dette er ett problem for dere. Det er helt åpenbart at det skyldes ombygging, deal with it. Forøvrig får jeg ekspedert ordrene mine både tidlig på morgenen og kl. 22 på kvelden og får alltid varene mine sendt samme dag (dagen etter v/ sen bestilling)

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig med å forstå hvorfor dette er ett problem for dere. Det er helt åpenbart at det skyldes ombygging, deal with it. Forøvrig får jeg ekspedert ordrene mine både tidlig på morgenen og kl. 22 på kvelden og får alltid varene mine sendt samme dag (dagen etter v/ sen bestilling)

9337253[/snapback]

Merkelig. Det har så godt som aldri skjedd med meg siste året. Har alltid ventet flere dager.

Så nå bruker jeg nesten bare Netshop.

Lenke til kommentar

Deal with it? Skal jeg sitte å godta at du får fixet orderen din mens min blir liggende. Bare fordi det er rotete på den delen av lageret min vare ligger?

Slutt å kommenter at man burde klare å leve med det. For tiden opplyser ikke komplett noe som helst om problemer med sitt lagersystem.

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Aldri sagt at det ikke finnes alternativer. Jeg ønsker meg et nytt godt alternativ med like gode retur rutiner samt lagerutvalg.

Jeg bor 5 minutter unna Netshop avd Oslo men er ikke i det hele tatt imponert over dem på returer/reklamasjoner. Jeg bor 5 minutter unna Computer City men er ikke imponert over prisene (i butikk vel og merke).

En variant ville vært at Elkjøp tok en "Netshop avd Oslo" variant, for å konkurrere med komplett. Desverre er de kun intressert i å selge til ikke-entusiaster som kjøper dyrt.

Lenke til kommentar

Elkjøp er ikke, og vil aldri bli, en Komplett-konkurrent. Det er to vidt forskjellige marked.

Alle bedrifter kan ha redusert kapasitet under ombygging, og ja, jeg kan være enig i at det er litt dårlig merket og opplyst, men dere har strengt tatt ingenting å klage på:

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg.Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Strengt tatt ingengting å klage på?"..

:)

Som når man er vant til prompte levering og plustelig opplever at ordre med lagerførte varer bruker over en uke før de blir levert?

Da vil de fleste synes det er greit?

De som har leveringstider på en dag eller mindre bør muligens *prøve* å sette seg inn i ovennevnte situasjon før de kritiserer de som klager her.

Leveringstid er ett av mange kriterie ved valg/preferanse av en nettbutikk.

Dersom man bestiller noe "kjekt å ha" og ikke er avhengig av rask levering og/eller man er vant til leveringstider på en uke eller mer betyr denne faktoren svært lite.

Dog:

Det er *HELT PÅ SIN PLASS* at trådstarter oppretter denne tråden.

Så kan de som enten ikke er berørt av den (VIP-kunde? Flaks?) overse den, og så kan de som er berørt og prioriterer rask ekspedering av sin ordre få lov til å klage/bli informert om situasjonen med logistikk/varelager hos Komplett.

Lenke til kommentar
Deal with it? Skal jeg sitte å godta at du får fixet orderen din mens min blir liggende. Bare fordi det er rotete på den delen av lageret min vare ligger?

Slutt å kommenter at man burde klare å leve med det. For tiden opplyser ikke komplett noe som helst om problemer med sitt lagersystem.

9337338[/snapback]

Jeg er så hjertens enig! Komplett har holdt på med dette tullet lenge

(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=736102&hl=), og så langt jeg har sett er det ingen info på nettsiden om problemer. Med fare for å gjenta meg selv: Alle kan ha trøbbel fra tid til annen, men rammer problemene kunder du faktisk lever av må disse informeres! Mange føler seg lurt på leveringstid: At Komplett ignorerer dette er ikke bare arrogant, men et sikkert tegn på at de har vokst seg FOR store. Lurer på hva den egentilige årsaken til leveranseproblemene er........

JILDG

Lenke til kommentar

9337253[/snapback]

Den lite forståelsesfulle pipen din hadde nok fått en annen lyd hvis ordrene dine hadde blitt liggende åpne i dagevis uten et ord fra komplett, til tross for at varene var på lager.

Samtidig med min siste ordre hos komplett sendte jeg dem en mail og opplyste om at ordren ville bli kansellert hvis den ikke var sendt neste dag. Det hjalp, noen timer etterpå var pakken registrert hos Posten.

Lenke til kommentar

Det verste syntes jeg når kundebehandler sier: "Du må bestille med Express over natt for å være garantert at pakken er hos deg i morgen". Deretter betaler du i dyre dommer for det.

Min vare er fortsatt ikke sendt. Jeg tror nok ikke den blir sendt idag, i det hele tatt.

Spurte kundeservice om "Hva gjør jeg om ikke varen kommer til meg i morgen?", der han svarer: "Du har vel kanskje krav på litt reduksjon i prisen da..."

Virker ikke som det brydde kundeserivce så mye at leveringstidene var for lange iht rammene de selv har sagt, men ikke skrevet

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem for litt siden. Bestilte en CPU på en søndag (da ankommer den som vanlig tre dager senere. En dag for å sende den til Oslo, en dag for å sende den til Kristiansand og en dag for å sende den til det lokale postkontoret) og ventet fire dager. De hadde ikke engang sendt varen, den stod "åpen".

Så jeg sendte en mail til komplett for å spørre. Fikk svar dagen etterpå (eller samme dag, husker ikke helt), men iallefall så sa de at varen skulle sendes ASAP og at forsinkelsen skyldtes ombyggingen. Så ble varen sendt dagen etterpå (torsdag). Fikk varen 5 dager senere (takket være at posten ikke kjører pakker på lørdag og søndag :thumbdown: ).

Pluss for at de svarte kjapt på mailen og at de forklarte hva som var galt.

Minus for å ikke ha en slags advarsel på komplett.no forside (viss de ikke har\hadde det :hmm: )

Men å si at man ikke skal kjøpe der er litt dumt å si.

Håper de bygger lageret fort nå.

Lenke til kommentar
...er et problem.

Det samme er det at de prioriterer pakker ut ifra fraktmåte.

At du ikke skjønner at det er et problem er en annen sak ;)

9336819[/snapback]

Vel, jeg hadde syntes det var et problem om jeg bestilte kritiske reservedeler til en maskin, (det være seg datamaskin eller anleggsmaskin) fra en hvilken som helst bedrift, sendt som ekspress over natt og ordren IKKE ble prioritert foran de ordrene som er bestilt med servicepakke, og da åpenbart ikke haster (like mye). :nei:

Ekspress over natt bør pakkes som hasteordre, men alle andre former for frakt bør derimot stille i samme kø, det er nå min mening...

Lenke til kommentar

Flirer litt, komplett er blitt stor, slik er det bare. Service er grei de, prisene , vel du får det billigere. Ser personlig ingen grunn til å handle dyrere hos komplett en jeg kan gjøre andre steder.

Er samme service på elkjøp som hos komplett.

Eneste bra med komplett er at de ikke kommer til å gå konken.

Fin ting det. Økonomisk, nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...