Gå til innhold

Sliter med å spise maten på morran.. (ikke sulten)

toplap

Anbefalte innlegg

Hei. Som tittelen sier så klarer jeg ikke å spise opp maten

på morgeningen(ca kl 7). Dette fører selvførgelig til at jeg

blir utrolig sulten gjennom dagen når det er time på skolen.

Spiser som oftest corn flakes, kanskje jeg burde prøve noe annet?

Finne noe pålegg som ser fristende ut og smøre på et godt brød?

Har selvførgelig prøvd å spise brød med div pålegg, smører 4 stykk,

men klarer bare å spise 1.

Er 17 år forøvrig.

Takk.

Endret av toplap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg igjen i at jeg ikke har særlig matlyst på morgenstunden. Men bare på hverdager, da er jeg så trøtt at det siste jeg har lyst på er mat. Men det er som oftes plass til litt.

Men cornflakes høres meget lite fristene ut som frokost. Jeg foretrekker en kopp kaffe eller te og en skive godt brød med hvitost eller syltetøy. Og kanskje litt frukt til.

Men når jeg får sove ut er det en annen sak. Da er det frem med bacon&egg + tilbehør! Om nom nom nom!

Lenke til kommentar

Desverre, er en person som trenger mer enn 1 skive på morran

for å holde denne energi-slukende kroppen igang.

Kan forøvrig ta noe veldig kjapt mellom to timer, men saken

er at det er en stor skole og det tar kanskje 6-7 minutter å gå til klasserommet

hvor neste time er. Så vil heller prøve å få fikset saken med at jeg ikke

er sulten på morgenen.

Når jeg våkner senere i helgene har jeg ikke noe problem med mat, da glir det rett ned.

Endret av toplap
Lenke til kommentar

Prøvde egg på morran.. det funket dårlig!

Jeg ble kvalm av lukten av bare å steke egget, og

klarte ikke å trykke i meg noe mer enn EN bit.

Skjønner ikke hva dette skyldes.. men er sikker på at

det skjer med flere folk..

Er det noe annet som kan gjøres? / smakes?

Lenke til kommentar

knekkebrød med valgfritt pålegg er lettspist..

Det gir deg også fiber i magan som gir den litt å jobbe med utover dagen..

Tar du et stort glass melk eller en liten yogurt i tilleg så burde du være reddet til lunsjtid :)

Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet, jeg klarer bare ikke å spise når jeg står opp. Om jeg da likevel skal presse ned EN brødskive, så tar det opptil 30-40min på den ene brødskiva. Det bare pakker seg rundt tenna når jeg tygger, og det er et salig strev å få det ned. Dette er verst om morgenene da jeg står opp tidlig, når jeg har fri og sover lenge så spiser jeg uten problemer 4-5 brødskiver til frokost samt 1/2l melk.

Lenke til kommentar

Hva med å stå opp tidligere, gjøre noen slags aktiviteter på morran? Får kanskje opp matlysten?

Edit: har også alltid hatt dårlig matlyst på morran, (frokost og lunsj). Vet ikke helt hvorfor. Jeg fant ut at dersom jeg spiser desto mer på ettermiddagen og kvelden kan jeg fint gå gjennom hele dagen med litt grønnsaker og frukt og fortsatt ha mye energi. Dette forutsetter altså at jeg spiser nok på ettermiddagen og kvelden.

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i problemet. Jeg har fått STORE problemer med å få ned mat om morgenen når jeg står opp tidlig for å dra på skolen. I helgene derimot, da går det helt greit. Kanskje det er en sperre i hodet som gjør at maten ikke går ned når man ikke står opp når man vil? :ermm::p

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...