Gå til innhold

sol blender til canon 18-55?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har blender til 18-55'en min.

Hjelper egentlig ikke, ser sær ut, og er noe dritt å montere/demontere (til de grader at jeg er redd for å rive linsen fra hverandre). Er egentlig ikke verdt pengene, IMO - brukte min tre ganger før jeg gav opp.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke utenom når forholdene krever det, og da kan man ikke påstå at det ikke hjelper med solbender. Ser sært ut? Ja, det ser ut som om du har litt peiling, og ikke bare er en gjennomsnitts uvitende amatør.

Selv tar jeg aldri av min solblender. Jeg får til å ta av linsedekslet med den på, så da klager jeg ikke. Kanskje det er et større problem når man har digre pølsefingre, men med mine pianofingre går det helt greit. I tillegg har den minst 100 ggr beskyttet frontlinsen mot skade. Det er heller ikke noe problem å ta den av og på, siden den er festet med en bajonettfatning. Det er også solbenderen til EF-S 18-55, men som på alle andre punkter ser jeg ikke på det som noen umulighet at den fungerer dårligere enn på min Sigma.

At det i tillegg ser mye tøffere ut, er jo bare en bonus. Synes man ikke det ser tøffere ut, så har man en veldig snodig smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...