PMnormal Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Nok et skinnegående elektrisk fremkomstmiddel fra meg. En koselig liten tur i denne skramlevognen er et eksempel på hvordan gammel og ny tid møtes i Roma. Dette bildet er nok også ikke idèellt ut fra et kunst eller reklamestandpunkt, men jeg synes det illustrerer stemningen i denne bydelen ganske godt. Trikken er nemlig altid tilstedeværende på slike steder. Mer har jeg ikke å si om det, ut over at jeg selv naturligvis skulle ønsket å få med hele fronten på bilen i bakgrunnen. Skitt au, det er slik det er med dokumentarbilder. Jeg har nok beveget meg på grensen til hva jeg liker med lukkertid, 1/50s. Sigmazoomen var satt til 28mm, og blenderen var f/8. I ettertid ville jeg nok valgt iso 200 i steden for iso 100 for å sikre meg et godt resultat, men man har ikke god tid når trikken står og venter på grønt lys. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Vakkert vakkert, deilige farger. Men synd med den bilen på siden. Vet du liker litt spesielle bilder, men dette ble så feil, bilen er av nyeste dato omtrent. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Vakkert vakkert, deilige farger. Men synd med den bilen på siden. Vet du liker litt spesielle bilder, men dette ble så feil, bilen er av nyeste dato omtrent. 9336607[/snapback] Helt enig - en gammel fiat 500 her hadde vært mer passende. Tom Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 enig med dei øvrige, du burde dra ned igjen til samme vegkrysset, parkere en fiat og vente til trikken kom tilbake men tilbake til bildet; likte det eg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 enig med dei øvrige, du burde dra ned igjen til samme vegkrysset, parkere en fiat og vente til trikken kom tilbake 9336991[/snapback] Har hørt dårlige unnskyldninger for å dra til Roma Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jeg er jo der flere ganger i året, så det er ingen umulighet. Desverre er det enda flere nye biler der enn her på berget, og gamle Cinquecentoer finnes det ikke så mange av som man skulle tro. I tillegg så er det biler på alle bauger og ender, så å få ryddet bort alt vil krever tillatelse fra politiet og et så stort budsjett at kun reklamefotografer har råd til det. Nå, ja. Det er nok heller ikke et bilde som er helt opp til min standard, men jeg liker det likevel. I verste fall kan jeg jo bruke det i en bok om Roma, hvis noen skulle få meg med på et slik prosjekt. En avisartikkel kunne også vært en grei bruk av bildet, men på veggen hører det ikke hjemme. Desverre er ikke størrelsen på bildet stort nok til å vise det herlige uttrykket i ansiktet til føreren, som står i flott kontrast til de sure taxisjåførene i Roma. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg likte gammel/ny kontrasten mellom trikken og bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå