RamGuy Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg skulle til å laste ned "World of Warcraft" med torrent idag, siden jeg har mistet/kastet CD-ene. Jeg opplever veldig ustabile hastigheter. Jeg bruker µTorrent v1.7.2 De første sekundene er hastigheten på ca 20kb/s. Så øker den og ligger på ca 90kb/s i noen minutter, før den stiger opp til 450kb/s på noen få sekunder, men etter å ha nådd 450kb/s så detter den helt ned til 0kb/s, eller det står faktisk ingen hastighet i det hele tatt. Noe jeg regner med tilsvarer 0kb/s. Og etter 1-2min, så starter den igjen. De første sekundene ligger den på ca 20kb/s, også går den opp til 90kb/s hvor den er i noen minutter, så stiger den nok engang til opp til 450kb/s, også faller den ned igjen til 0kb/s. Sånn holder den på hele tiden. Mengden peer- og seeds har vært den samme hele tiden. Det er ingen brannmur aktivert, samt jeg benytter en DMZ-hosted IP-adresse (altså ingen porter er blokket) Sitter på et trådløst nettverk, med "exellent" signalstyrke og forbindelse. Har en Linksys WRT54Gv5 router, med siste firmware. Samt jeg benytter meg av en Linksys WUSB54Gv4 USB-adapter med siste driver. Hva er årsaken til at hastighetene fyker opp og ned? Vet at torrent hastigheter ikke er dønn stabile, men når den fyker til 0kb/s på 5sekunder etter å ha nådd 450kb/s, så virker det som det er noe merkelig her. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Du har en dårlig router for torrentbruk. Det som skjer er at den blir overbelastet og stopper opp. Så bruker den tid på å komme til hektene igjen før den konker ut på nytt. Sjekk linken min og se på routere (og antall forbindelser i torrents de tåler). Din router ligger forresten på nest siste plass i rangeringen... :!: Endret 22. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jævla dritt router Tror du å flashe den med DD-WRT firmware ville ha hjulpet noe? Eller er det bare å kaste den på dynga og skaffe noe annet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det er verd ett forsøk, men problemet består mest i at routeren din har halvparten så mye minne som f.eks WRT54GL og den tåler heller ikke all verden selv med ny firmware. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Bryter jeg garantien om jeg flasher til DD-WRT? Har lest på nettet at man enkelt og greit kan flashe tilbake til original firmware, og at det da ikke er brudd på garantien lengre. Ville det vært mye bedre om jeg anskaffet en D-Link DIR-655 router? Vet du eventuelt når DIR-855 kommer? Er den verdt å vente på? Hva er egentlig forskjellen på en D-Link DIR-655 og en DAP-1555? Den ene er jo en router og den andre en "media bridge", men hva er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Så lenge du greier å flashe tilbake til Linksysfirmware så burde det ikke være noe problem. DAP-1555 er en mediabro som overfører TV-stream og data. Er ikke helt sikker på hvordan dette brukes sammen med router, men det ser ut som om at du må? ha router i tillegg om du har flere PC som skal tilkobles. 855 er en dual band router som kan gi bedre dekning på plasser hvor det er mange WLAN på 2,4GHz. Endret 22. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Torrenter er ikke akkuratt det beste å teste hastighet med. Hvis du ser under Peers på en fil ser du at selv om du er tilkoblet X antall andre, så er det ofte bare noen få som gir deg god fart. Så hvis en av disse stopper eller får flere tilkoblinger kan du merke stor forskjell i din totale hastighet. Du bør heller teste å laste ned noen pc demoer på gamer.no sin torrent link, de pleier å ha veldig stabil og god fart. Eller du kan teste å laste ned noen større filer fra microsoft sine sider, de har gode servere som vil gi deg nesten maks hastighet stabilt. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Sjekket litt på D-Link.com nå. Vi har lenge ønsket å kvitte oss med ADSL-modemet vårt. Den er eldgammel. Så da kunne vi jo ha byttet den i samme sleng som routeren hvis vi skal det. Siden D-Link ser ut til å alltid levere topp varer, så tenkte jeg det var greit å se der. Fant frem to alternativer: 1#: 1x D-Link DSL-2320 eller en D-Link DSL-2540 som ADSL-modem 1x D-Link DIR-655 eller en D-Link DIR-660 som trådløs forbindelse 2#: 1x D-Link DSL-2640, adsl-modem og trådløs forbindelse i en og samme enhet. Hva syntes du om de to alternativene? Ville du anbefalt en av de? Er disse ADSL-modemene fra D-Link noe tess? Og er det bedre, eventuelt hvor mye å ha et modem + en DIR-650/660 kontra og ha alt i en DSL-2640 løsning? Endret 22. august 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Torrenter er ikke akkuratt det beste å teste hastighet med.Hvis du ser under Peers på en fil ser du at selv om du er tilkoblet X antall andre, så er det ofte bare noen få som gir deg god fart. Så hvis en av disse stopper eller får flere tilkoblinger kan du merke stor forskjell i din totale hastighet. Du bør heller teste å laste ned noen pc demoer på gamer.no sin torrent link, de pleier å ha veldig stabil og god fart. Eller du kan teste å laste ned noen større filer fra microsoft sine sider, de har gode servere som vil gi deg nesten maks hastighet stabilt. 9337659[/snapback] Men nå er det jo ingen tvil om at vår WRT54Gv5 rett og slett er en "ræva" router da. Du leser jo om det overalt på nettet. Og vi har merket store ustabiliteter ved generelt bruk også. Så vi har lenge vurdert å bytte den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå