Gå til innhold

Kuleste anmerkning på skolen


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette førte til anmerkning, men det var en hendelse da jeg gikk i 9. klasse.

 

Jeg og en annen kar i klassen, som var ganske stor, satt i et klasserom i pausen. En fyr i parallellklassen åpnet døra og kastet en appelsin mot oss. Den flydde rett forbi øret til klassekameraten min og inn i veggen bak oss. Han ble så sint at han tok appelsinen, gikk etter gjerningsmannen i gangen, grep ham i skulderen, dyttet ham inn i veggen og klinte appelsinen i trynet hans. Det var så komisk. En lærer så dette og lurte på hva dette var for noe, og jeg holdt på å le meg ihjel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk ikke annmerkning for det, men under første gymtimen på skolen spilte vi fotball. Mot slutten av kampen, skulle jeg til å sparke ballen unna en liten jente, og traff henne istedenfor mitt i beinet. Hu fikk ikke så veldig vondt, så vi fortsette å spille.

 

Mandag morgen derimot, kom hu på skolen iført krykker. Med gips over beinet jeg sparket til. DET var en ekkel opplevelse. Jeg var jævla sjenert og dum, så jeg turte ikke si unnskyld eller snakke med hu. Merkelig å tenke tilbake på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

*wall of text*

 

EDIT: Høres kanskje ikke så morsomt ut når dere ikke var der og virkelig fikk med dere greia, men det var ganske så "hahaha fy faen". I ettertid har jeg angret for at jeg ikke presenterte meg som Gud, og sa at dommedag var nær. (Over høyttalersystemet, altså.)

 

posten din får +1 for de tre siste linjene

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt noen litt interessante anmerkninger, men føler ikke de er tilstrekkelig gode for denne tråden. Men har en episode fra klasseturen vår til England.

 

Vi skulle inn i en av Englands største katedraler eller noe. Den var hvertfall forholdvis DIGER. Og dette var naturligvis ikke småtteri, og det krydde med folk inne der. Både klassa vår inkl. lærere, samt maaange andre folk fra rundt omkring her i verden.

 

Før vi gikk inn fikk vi beskjed om å oppføre oss, for å gi et godt inntrykk av skolen. Joda, greit det. Vi ruslet inn, og det gikk vel to minutter før jeg hadde tullet meg litt innover, og fant en opphøyning med stoler og bilder av "viktige" personer bak på veggene. Det var også høyttalersystem over katedralen, og mikrofonene var tilfeldigvis på bordene foran disse stolene på opphøyningen. (Opphøyningen hadde forresten sånn lav "grind" som måtte åpnes for å komme opp dit. Denne skulle sikkert ikke åpnes.) Vel, jeg åpnet grinden og gikk så bortover. Fikk øynene på mikrofonene, og fant en knapp men "on/off" på. Dro denne til "on", og begynte å si navnet til bestekompisen min. Dette kom da over hele katedralen, og i følge mine klassekamerater så samtlige i katedralen forvirret rundt seg, og opp i taket. Det strømmer til vakter, og jeg blir geleidet (om det skrives slik) vekk. De begynner så på engelsk å kjefte som bare rakker'n på meg, og jeg prøver å følge med på hva de sier. Jeg skjønte at jeg skulle finne læreren min sammen med dem, og at hvis jeg prøvde meg på noe, evt. hintet til å gjøre det igjen, ble det arrestasjon. Fant ei lærerinne (som jeg forøvrig ikke likte), men tenkte at det får gå for denne gang. Skjønte jo at dette sikkert ble litt tull. Så går det sikkert ti sekunder før så å si alle lærerne er på plass. Jeg får kjeft, og deler av klassekameratene mine fikk også kjeft (hvorfor er et godt spørsmål, jeg gjorde dette alene. Noe jeg også fortalte, for å skåne mine uskyldige venner.) Etterhvert så kommer klassekontakten min, og jeg har tidligere vært i en del krangleepisoder grunnet min misnøye rundt hvordan jeg til tider har blitt behandlet (ja, jeg har fått mye skyld for ting jeg ikke har ant noe som helst om at i det hele tatt har skjedd.) Jeg går i forsvarsmodus for å prøve å redde mitt eget skinn, og kranlingen blir forholdvis heftig. Ei annen lærerinne står bak meg og er nære å hyperventilere av raseri. Det blir snakk om at jeg ikke får gå uten lærere noe mer og blablabla. Men jeg har alltid vært god til å snakke for meg når jeg har nådd et visst punkt på raseristigen. Blir tatt med ut av en rolig lærer og ei sånn pedagog-dame. Vi snakker rolig sammen, og ting ordner seg. Etterpå er folk mildt sagt sjokkert over at jeg klarte å snakke meg ut av dette også. Er i grunnen litt overrasket over at det gikk selv.

 

Ble nok litt mer enn det som er nødvendig, men følte jeg måtte skrive det hele. Har forresten aldri vært noen type drittsekk og gjort unødvendig mye dritt. Men har vært bråsint hele livet, og det har kostet litt i skolesammenheng med (fra mitt perspektiv) idiotiske lærere. Men denne gangen var det naturligvis min feil som ikke tenkte lenger før jeg begynte å kødde med mikrofonen. Syntes allikevel de overreagerte, og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være SÅ ille som de fremstilte det. Håper det ble oversiktlig :)

 

EDIT: Høres kanskje ikke så morsomt ut når dere ikke var der og virkelig fikk med dere greia, men det var ganske så "hahaha fy faen". I ettertid har jeg angret for at jeg ikke presenterte meg som Gud, og sa at dommedag var nær. (Over høyttalersystemet, altså.)

 

 

Hahahaa. Må si jeg lo godt! Hadde vært legendarisk om du sa det du ville på slutten :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...