Gå til innhold

Sletting av filer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurte på når jeg sletter f.eks. en film eller et bilde, forsvinner det da fra maskinen for godt eller blir det liggende i ei backup mappe eller noe sånt?

Og er det muli og slette disse filene? :hmm:

9336036[/snapback]

Filene slettes ikke automatisk når du sletter dem. De flagges for sletting, slik at filtabellen fortsatt inneholden den samme informasjonen som før. Når du legger inn ny informasjon på harddisken(eller et annet medium) så overskrives slike filer. Det er ikke snakk om noen backup, men det er bare måten operativsystemet håndterer slettingen på.

Lenke til kommentar
Filene slettes ikke automatisk når du sletter dem. De flagges for sletting, slik at filtabellen fortsatt inneholden den samme informasjonen som før. Når du legger inn ny informasjon på harddisken(eller et annet medium) så overskrives slike filer. Det er ikke snakk om noen backup, men det er bare måten operativsystemet håndterer slettingen på.

9336052[/snapback]

hvordan er det med internettsider, hvis man sletter fra verktøy osv.. forsvinner de helt eller blir de lagret i ei mappe da?

## ILPOSTINO FIXET QUOTE ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

om de blir liggende i en søppelbøtte eller annen mappe er egentlig uvesentlig. når en fil blir slettet blir egentlig kun referansen til filplasseringen i partisjonstabellen som blir fjernet mens filen blir liggende på maskinen. ved å bruke et gjenopprettingsverktøy vil du kunne finne disse filene igjen.

Lenke til kommentar
om de blir liggende i en søppelbøtte eller annen mappe er egentlig uvesentlig. når en fil blir slettet blir egentlig kun referansen til filplasseringen i partisjonstabellen som blir fjernet mens filen blir liggende på maskinen. ved å bruke et gjenopprettingsverktøy vil du kunne finne disse filene igjen.

9336146[/snapback]

Så det er ikke mulig og slette disse filene helt fra datamaskinen??

Kan du nevne et slik gjenopprettingsverktøy?(Helst et gratis vis det finnes..)

Lenke til kommentar

jeg vet ikek om noen gjenopprettingsprogrammer som fungerer skikkelig. de fleste koster en god del penger.

når det gjelder sletteprogrammer som tar alt fra disken så vet jeg ikke om så mange. det eneste jeg vet om er programmer fra Ibas. Jeg så nå at dette firmaet er blitt kjøpt opp av OnTrack som jeg har brukt endel programmer fra tidligere med hell.

Lenke til kommentar

9336052[/snapback]

hvordan er det med internettsider, hvis man sletter fra verktøy osv.. forsvinner de helt eller blir de lagret i ei mappe da?

9336105[/snapback]

Har du surfet på sider du ikke vil at din mor/far skal finne ut av? :p

Lenke til kommentar

9336052[/snapback]

9336105[/snapback]

Har du surfet på sider du ikke vil at din mor/far skal finne ut av? :p

9336939[/snapback]

jo, har vell gjort det da, men nå var det en venn som spurte meg.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...