Pallantir Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg må feste en ny ATX-kabel på en strømforsyning fordi det er dårlig kontakt i pluggen. I tillegg trenger jeg litt ekstra lengde, dermed slipper jeg å bruke en skjøteledning. Men fins det noen bedre måte å gjøre dette på enn ved å lodde og bruke tynn krympeslange rundt hver leder? Jeg tenkte på å bruke skjøtekabelsko, men det må jo bli et metertykt nøste med så mange kabler... Jeg har heldigvis varmepistol og alt annet som trengs, men jeg er ikke så glad i å lodde... Fins det noen annen lur måte, eller er det bare å brette opp armene...eller helst ermene...og begynne med loddepistolen? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Det ble to timers lodding og krympeslange. En fordømt plage, men nå skal det fungere!! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Lodding + elektrikertape (eller krympeslange om du vil ha det litt penere) fungerer flott. Det er jo bare noen strømførende kabler liksom, så så lenge det er god elektrisk kontakt så er det ikke mye annet å tenke på. -Stigma Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Skjøtehylser hadde jo også fungert. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Ja, men det ville blitt veldig mye tykkere, og jeg ville ikke ha den voldsomme klumpen midt på kabelen. Men detville vært mye enklere å gjøre det med skjøtehylser, jeg jobber mye med bilstereo og alarmer, så det ville tatt en tiendedel av tiden, tenker jeg! Endret 23. august 2007 av Pallantir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå