Gå til innhold

Får ikke pc til å gå

t3p0s3

Anbefalte innlegg

Har en kamerat her og vi har akuratt suttet sammen pc`n hans.

Specs:

Asus a7v333-x

Gf ti

6gb hd

256 ddr 2100

duron 800 mhz

Problem: pc`n starter (hører vifter ol.), men vi får ikke skjermbilde eller feilmeding (bip). Hk gir ikke fra sek bip uansett hva som er galt (prøvde uten ram ol, ingen lyd)

Hva kan være feil? Har prøvd skjermkort...

Help me?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om dette er svaret men en kompis av meg kjøpte ny data og så funket den ikke og han leverte den inn. Grunnen til at maskinen bare hadde duret og godt og det ikke hadde komt feilmelding (bip) eller noe hadde skjedd var fordi en skrue hadde ligget oppå hovedkortet så det beste du kan gjøre er å skru dataen opp igjen og skjekke overalt og så sette den sammen igjen.

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv, ganske så irriterende når pc speakern ikke engang gir fra seg et ussselt lite ...bip...

Det har skjedd for 2. gangen nå med meg, Asus P4PE hk fra komplett, skal sende inn det andre hk'et nå...

Jeg ville egentlig ikke trodd at d skulle skje å få to defekte hk'er... Men jeg vet at cpu'n min funker, og minne er da i orden. Var jo selfølgelig så forsiktig som overhodet mulig når jeg satte i kortet, og sjangsen for fysisk å ha skada to hk'er på samme måte kan ikke være stor.

Har testa med en annen strømmforsyning å, også forskjellige 3dkort.

Men så er tingen, HK'et SKAL vell pipe uansett?

Er det ikke så?

Hadde foresten hørt noen nemne at komplett hadde fått inn en drøss med defekte hovedkort... fikk ikke med meg hvilke chipset eller leverandør etc.

Ting som jeg har prøvd.. sjekke strømforsyning, cpu, minne.

Sjekk om pc'speakern funker, se om for eksempel skruene som fester hovedkortet til kabinett er overstramme (noe di ikke skal vere)

Titt i manualen til hovedkortet om det sier noe.

Jeg tror hovedkortet er deffekt (om ikke noe av det ovenfor gir resultater da)

Lenke til kommentar
Hadde foresten hørt noen nemne at komplett hadde fått inn en drøss med defekte hovedkort... fikk ikke med meg hvilke chipset eller leverandør etc.

Vær for guds skyld forsiktig med slike uttalelser!!! Denne uttalelsen over vil garantert føre til at en eller annen poster en eller annen plass og er helt skråsikker på at det har skjedd. Se bare den generelle skepsisen til IBM disker som råder. Alt sammen baserer seg på et rykte som oppsto på Storagereview.com. Ta lærdom av dette, og siter med kilde hvis du skal spekulere i slike ting.

-KJ

Lenke til kommentar
Så det var der den sto jevel, den har eg lett etter.

NP. :)

Jeg har fulgt utviklingen i saken nøye siden den startet. Husker at jeg på den tiden slet med mange returer på 75GXP disker, og ville se om det sto noe på nett. Fant frem til den originale artikkelen ganske tidlig. Da blir det bare for dumt med all drittkastinga som enkelte her inne presterer.

Bra at enkelte websjapper har startet med RMA% på varene sine. Så får folk se om det er noe hold i ryktene.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...