Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

keyboard is locked out - unlock the key


Anbefalte innlegg

har problem når eg starter maskina mi, får feilmelding:

keyboard is locked out - unlock the key

 

og i og med at keyboardet ikkje vil fungere, kjem eg heller ikkje i bios, og får heller ikkje starta maskina!

 

har prøvd å ta ut batteriet og sette på plass igjen, men samme feilmelding fortsatt.

feilen kom etter at eg kobla ner maskina og opp igjen, har sjekka kabler og alt, og prøvd andre tastatur og usb tastatur men ingenting virker.

 

kjem ikkje lys i tastaturet heller.

 

hovedkort defekt? peling anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips.. du bør skrive om det er noe som helt plutselig har skjedd, evt hva som kan ha fått det til å skje.

Og gjerne om det kun er du som bruker pc'n osv..

 

Med tanke på sånn key-lock funksjon på hovedkortet.. er sikkert mange som har blitt utsatt for sånt på LAN før tipper jeg :p

Må da være en genial spøk mot noen som ikke kan så mye om sånt.

Lenke til kommentar
har problem når eg starter maskina mi, får feilmelding:

keyboard is locked out - unlock the key

 

og i og med at keyboardet ikkje vil fungere, kjem eg heller ikkje i bios, og får heller ikkje starta maskina!

 

har prøvd å ta ut batteriet og sette på  plass igjen, men samme feilmelding fortsatt.

feilen kom etter at eg kobla ner maskina og opp igjen, har sjekka kabler og alt, og prøvd andre tastatur og usb tastatur men ingenting virker.

 

kjem ikkje lys i tastaturet heller.

 

hovedkort defekt? peling anyone?

9335849[/snapback]

Hei!

Søkte på google etter "keyboard is locked out - unlock the key" og kom over denne,

http://club.aopen.com.tw/forum/viewmessage...MessageID=68590

Jeg ser du skriver at du har tatt ut batteriet, og da skal du vel i teorien resette BIOS, men gjør et forsøk med og resette BIOS og se om det kan hjelpe deg.

 

Edit: Jeg leser flere steder at vist det kommer en "CMOS Checksum error" melding samtidig, er det stor fare for at batteriet på HK er flatt, har du noen mulighet til og teste dette, eventuelt sette inn et annet med samme spesi. ?

Endret av Abbyss
Lenke til kommentar

har søkt på google og ser ikkje ut som nokon har funne løysinga, eg har prøvd å bytta batteri, men det funka ikkje...

 

problemet skjedde når eg skulle oppdatere til windows vista, fekk feilmelding og sa at den ville gjenopprette til xp, og det gjorde den og alt funka fint. dette var mens eg hadde maskina hjå ein kamerat.

 

så eg slo den av, pakka ned maskina og tok den med heim, og når alt var kobla opp og eg starta maskina kom feilmeldinga...

Lenke til kommentar
har prøvd

9375885[/snapback]

Har opplevd noe lignende selv, hadde med meg maskinen på hybelen til dama og fikk problemer med tastaturet. Ingen ting virket, prøvde med et annet, kjøpte overgang fra PS2 til USB men like dødt..

Så mitt forslag til er nå at du prøver maskinen i en annet strømkrets i huset, for eksempel på kjøkkenet, der er det også jordet kontakt. Prøv og se om det har noen effekt, du har ingen ting og tape på det, selv om det høres helt sprøtt ut :-)

 

Abbyss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...